ANGOL SAJTLEVES

Nagyon szeretjük a sajtleveseket, több variációban is el szoktam készíteni. Tartalmaz a blogom már egy sajtos krémlevest, az sokkal sűrűbb. A mai sajtlevesem különlegessége viszont, hogy zöldségeket is tartalmaz: sárgarépát és petrezselymet, melyek nem dominálnak benne túl erősen, mégis jól lehet érezni az ízüket. Érdekes, de nagyon finom! A családom tetszését nagyon elnyerte > jóízűen és pillanatok alatt bekanalazták. Na, ezért érdemes főzni! :D





Hozzávalók:
- 2 szál közepes méretű sárgarépa
- 2 szál közepes méretű fehérrépa 
- 2 közepes fejű vöröshagyma
- 10 dkg reszelt sajt
- 5 dkg vaj vagy margarin
- 1 evőkanál liszt
- 2 dl tejszín
- 5 dl tej
- só, őrölt bors ízlés szerint
- esetleg 1 evőkanál ételízesítő (akinek van, házi)




1. A hagymát és a zöldségeket megtisztítom, megmosom, majd egy nagy lyukú reszelőn lereszelem, és a vajban/margarinban megpárolom. Pár perc után rászórom a lisztet és így pirítom 1-2 percig, majd felengedem 0,7 l vízzel. Ízesítem sóval, borssal (esetleg ételízesítővel), és lefedve, kis lángon puhára főzöm.
2. Ezután turmixgéppel pépesítem, majd beleöntöm a tejet és hagyom felforrni. Egy szedőkanál levest kiveszek és simára keverem a tejszínnel, majd hozzáöntöm a leveshez, besűrítem vele, és ismét jól összeforralom. 
3. A reszelt sajtot levesestálba szórom, és állandó keverés mellett rámerem a tűzforró levest. 




Jó étvágyat!

Recept forrása: Egy csipetnyi otthon c. könyv

Megjegyzések

  1. Nagyon finom lehet! Én egyszer készítettem sajtlevest, brokkolival, de nagyon elnyerte a tetszésünket. Nem is értem azóta miért nem készült:)

    VálaszTörlés
  2. Ismét egy guszta krémleves :) Hozzád mindig öröm benézni, tuti hogy fogamra valót látok!

    VálaszTörlés
  3. Ki kell,hogy próbáljam:))
    Így még nem készítettem sajt levest,tetszik:))

    VálaszTörlés
  4. Imádnivaló:) Nagyon jól hangzik, én bármennyit meg tudnék enni belőle:)

    VálaszTörlés
  5. De jó! Imádom! Végül is mindegy hogy magyar vagy angol,jöhetne!!!

    VálaszTörlés
  6. Ismét egy szuper recept, jövő héten ha el nem felejtem tutira kipróbálom...:)

    VálaszTörlés
  7. Én sem így készítem, de nagyon tetszik ez a recept is, ki is fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  8. Gabriella, a leves nagyon guszta!:)

    Igaz, mostanában nem jártam erre, az okát Te is tudod, de nézzél be hozzám kérlek, egy díjat szeretnék átadni. Örülnék, ha elfogadnád.

    VálaszTörlés
  9. isteni finom!!! most ettem 2 tányérral:-)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon örülök, hogy tetszik, ízlik Nektek. :) Köszönöm, hogy írtatok.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban