Dióhabos meggyes pite

"Csoda finomra sikerült!" - hogy a férjem szavait idézzem, amikor elfogyasztotta az első szeletet. 😊 Az omlós tésztához és a savanykás meggyes-vaníliás réteghez nagyon jól passzol az édes, roppanós dióhab. Egyszerű és gyors süti.

Két kedvenc süteményem: a Nagyi meggyese és a Londoni szelet receptjeimből állítottam össze, így lett belőle egy igazi, rusztikus sütemény, házias ízvilággal. Olyan, mintha Nagymama készítette volna, ezért - a süti körül toporgó családom ellenére is - igyekeztem olyan körülmények között fotózni, mintha a Nagyi konyhájában lennénk. Bár Mama a meggyes réteget annak idején nem vanília pudingporral sűrítette volna be, hanem valószínű, hogy liszttel, de én ilyen esetekben szeretem a pudingporokat használni.




Hozzávalók a tésztához:
kb. 20x25 cm-es tepsihez
25 dkg finomliszt
5 dkg porcukor
1 csapott teáskanál sütőpor
10 dkg zsír (vagy vaj)
3 tojássárgája
kb. 3 evőkanál tejföl

A meggyes réteghez:
20 dkg friss, magozott meggy
3 evőkanál kristálycukor
1,5 csomag vaníliás pudingpor
3 dl víz

A dióhabhoz:
3 tojásfehérje
10 dkg kristálycukor
10 dkg darált dió


MÁR  K É T  S Ü T E M É N Y E S  K Ö N Y V E M  IS MEGJELENT!

Megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



         

Elkészítés:
  1. A tésztához a lisztet összekeverjük a porcukorral és a sütőporral, elmorzsoljuk benne a zsírt, hozzákeverjük a tojássárgákat, végül annyi tejfölt adunk hozzá, hogy egy jó állagú, könnyen nyújtható, ne ragacsos tésztát kapjunk. 
  2. Lisztezett felületen kinyújtjuk tepsi nagyságúra, majd a nyújtófa segítségével belehelyezzük az előzőleg kivajazott/lisztezett tepsibe.
  3. A töltelékhez a pudingport simára keverjük a vízzel egy lábasban, majd hozzáadjuk a cukrot és a meggyet, majd alacsony lángon, kevergetve sűrűre főzzük. Langyosra hűtjük!, majd a tésztára egyengetjük.
  4. A tojások fehérjét félig felverjük, ekkor hozzáadjuk a cukrot, mellyel kemény, fényes, habbá verjük - végül óvatosan belekeverjük a darált diót. Rásimítjuk a meggyes töltelékre.
  5. Előmelegített 160 fokos légkeveréses sütőben kb. 25 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)
  6. A kihűlt süteményt négyzetekre szeletelve tálaljuk.
 Tipp:
Ha a nyári meggyszezonon kívül befőttel készítjük, akkor a meggyes-vaníliapudingos töltelékbe nem kell cukor!, hiszen maga a meggybefőtt már elég édes.
  

Sütés előtt, készítés közben

 

Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Kedves Gabriella!Ez a suti annyira de annyira jol nez ki es elhiszem,hogy csoda finom lehetett,alig varom mar,hogy elkeszitsem.Mar nagyon sok receptjet keszitettem el es mondhatom,hogy nagyon finomak lettek.Koszonom a sok csodas recepteket amelyeket megoszt velunk!Minden szepet es jot kivanok onnek es kedves csaladjanak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Timici, boldogan olvasom, hogy tetszenek a receptjeim és ízlenek a blogomról elkészített finomságok. :)

      Törlés
  2. Csinos vagy!
    A süti finom lehet, ki fogom próbálni, nagyon szép!

    VálaszTörlés
  3. Milyen jó kis süti! Lopom a receptet, úgyis van itthon meggybefőtt és dió is :)
    Egyébként nagyon jó lett a kép rólad - mindig szívesen olvasom, amikor a családodról, kedvenc időtöltésedről mesélsz.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki!
    Meggyem már nincs, de lehet, hogy kipróbálom málnával!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is arra gondoltam, hogy más gyümölccsel is nagyon finom lenne
      A meggyet annyira nem bírom... inkább barack pl.

      Törlés
  5. Kedves Gabriella!
    Ma sütöttem meg ezt a fantasztikus süteményt. És isteni finom lett!
    Apró változtatásokkal készítettem, mák volt itthon így azzal készült a hab.
    Sajnos pudingom sem volt, de mivel befőttből készült így felfőztem a meggyet adtam hozzá málnát és besűrítettem egy kevés liszttel.

    VálaszTörlés
  6. Nagymamám készített hasonlót (vagy pont ilyet?) gyerekkoromban. Ki fogom próbálni, és viszek neki belőle, mondja meg ő, hogy ez az-e? :-) Áruld már el, hogyan maradsz ilyen csinos ennyi finomság mellett? Csak úgy tudom elképzelni, ha te csak kóstolsz, a megmaradó részt pedig a családod elpusztítja az utolsó morzsáig! :-)

    VálaszTörlés
  7. Hu, ez nagyon finom lett. Ma elkeszitettem. Nekem eleg volt bele egy kanál tejfol. Csak magamnak sutottem, hisz ez eleg kis adag. A csaladnak dupla adagbol fogom csinalni. Koszi a fincsi receptet. Edit

    VálaszTörlés
  8. Megsütöttem ezt a süteményt mert annyira megtetszett. Hát ez olyan finom, hogy el nem tudom mondani. A dióhab a tetején, és a meggyes pudingos krém a közepén olyan ízorgiákat ad, hogy az elképzelhetetlen. Már alig vártam, hogy kihűljön valamelyest, hogy megkóstolhassam. Nekiestünk, és el is fogyott azon nyomban. Még most is érzem az ízét, annyira finom, hogy el nem tudjátok képzelni. Mindezeken felül gyönyörű sütemény, könnyű elkészíteni és bármely alkalomra megállja a helyét. Csak egyet bántam meg, hogy nem mindjárt dupla adagot készítettem! Ajánlom mindenkinek, hogy készítse el, ha valami nagyon finom és különleges süteményt szeretne enni!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban