Londoni szelet

Lehet, hogy sokan ismeritek, hiszen egy igazi nagyi sütiről van szó, méghozzá a gyorsan és egyszerűen elkészíthető fajtából, mindennapi hozzávalókkal. Az elkészítése alig 1 óra. Elkészítés után minél tovább áll, annál finomabb! Ha szeretitek a diós kosárkát, akkor ezt a sütit imádni fogjátok (pláne, hogy sokkal gyorsabban elkészíthető). A dió és sárgabarack lekvár verhetetlen páros, már csak emiatt is garantáltan a család kedvencévé válik - viszont nem szabad sajnálni belőle a baracklekvárt, mert akkor lesz igazán finom. De készíthető szilva-, meggy-, málna-, vagy szederlekvárral is.




Hozzávalók a tésztához:
kb. 20x25 cm-es tepsihez
30 dkg finomliszt
1 teáskanál sütőpor
12 dkg zsír vagy vaj (esetleg margarin)
4 tojássárgája
12 dkg kristálycukor
kb. 2 evőkanál tejföl
1 citrom reszelt héja (bio citrom)
1 csipet só

A tetejére:   
kb. 12 dkg baracklekvár (lehet szilva-, szeder-, málnalekvár is)

4 tojásfehérje
12 dkg kristálycukor
  kb. 9-10 dkg darált dió


A  L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM 

megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:

     



Elkészítés:
  1. A tésztához összekeverjük a liszttel a sütőport, sót, cukrot, citromhéjat, elmorzsoljuk benne a zsírt (vagy vajat), hozzáadjuk a tojássárgájákat és végül annyi tejfölt, hogy egy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.
  2. Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát kb. egy ujjnyi vastagra és a nyújtófa segítségével belehelyezzük a kivajazott/lisztezett tepsibe, majd megkenjük a tetejét lekvárral.
  3. A tojásfehérjét majdnem kemény habbá verjük, ekkor hozzáadjuk a cukrot, mellyel még szintén jó habosra verjük (amíg a cukorszemcsék el nem olvadnak benne), végül hozzákeverjük a darált diót is.
  4. A darált diós-tojásfehérje habot rákenjük a lekvárral lekent sütemény tetejére, majd előmelegített 160 fokos légkeveréses sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütjük. (a sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet)
  5. Picit hűlni hagyjuk a süteményt, majd szeletelve tálaljuk.
 

 


Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Én ezt a süteményt habos linzer néven ismerem. Egy biztos: zsírral készítve az igazi! Nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukám könyvében is habos linzer néven szerepel. :)
      Az ilyen jellegű süteményeket én is mindig zsírral készítem (házi sertészsír mindig van itthon), de azért zárójelben oda szoktam írni, hogy esetleg lehet vajjal vagy margarinnal is, mert ki mivel szereti.
      Köszönöm, hogy írtál Lilla, örültem. :)

      Törlés
    2. Gabika miért jobb a zsír mint a vaj ?

      Törlés
    3. Zsírral készítve háziasabb az ízvilága és szerintem puhán omlósabb a tészta.

      Törlés
    4. sziasztok, a nagyimtól én ezt a receptet mágnás linzerként örököltem. :-) Liba- vagy kacsazsírral készítettük és valóban az omlóssága miatt, de megsúgom könnyebb is vele dolgzni mint a vajjal. Lényeg, hogy gyorsan kell vele dolgozni, hogy a zsiradék ne melegedjen fel. :-) Sokáig eltartható is lenne, de bármilyen mennyiség pillanatok alatt elfogy. Szóval közveszélyes! :-)

      Törlés
  2. Milyen békebeli sütikék! Bátyádnak jobbulást, és sok kitartást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon aranyos vagy!!

      Törlés
    2. sziasztok, nálunk is habos linzer:)finom hajrá Gabriella..kérjük a szépséges fotós kajákat,sütiket:)

      Törlés
    3. Köszönöm Ildikó, igyekszem. :)

      Törlés
  3. Nagyon imádom a mamám sütöt mindig ilyet ő pogacsaszaggatóval holdakat szagatot ki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is milyen jó ötlet!! Örülök, hogy írtál. :)

      Törlés
    2. Az egy másik sütemény.... :)

      Törlés
  4. Nagyon finom süti mi is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  5. Nagyi rengetegszer sütötte, de ő és így mi is, londonista néven "használjuk":-) Értelme az nincs, de az ezeréves papírfecnin így szerepel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, nagyon szeretem az ilyen neveket, melyeket kitalál a család és hosszú éveken keresztül így szerepel egy cetlire ráírva. Nekem is vannak ilyen receptjeim. Például az egyik sajtos kiflit, mi "klozán"-nak hívjuk már vagy 15 éve, az egyik nagynénémtől kaptam a receptet... Amikor mentünk hozzájuk látogatóba, többször is ezzel a kiflivel várt minket és mindig azt mondta, hogy: "sütöttem nektek egy kis klozán kiflit". :) Emiatt rajta maradt ez a név. Szeretem az ilyen nosztalgia recepteket!

      Törlés
  6. Ez is szerepel a kipróbálós listámon! Tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Tényleg süsd meg egyszer, mert amennyire egyszerű, annyira finom. Tulajdonképpen amikor kitalálod, hogy megsütöd, már bő fél óra múlva ehető is. :)

      Törlés
  7. Nálunk is Londoni szelet néven ismert. 35 .évvel ezelőtt egy kolléganőmtől kaptam a receptet. Nagyon sokszor sütöttem, de mióta mindenki kirepült már a fészekből, szinte nem is jut eszembe. Jó hogy benéztem hozzád. Köszi. Bár az én receptem 9 tojást ír, de én lefogyasztottam 5 tojásra. Szerintem olyan nosztalgiás recept. A süti is és a szakácskönyv is jól néz ki. Az egyiket enném, a másikat olvasnám!! :)

    VálaszTörlés
  8. Ez egy nagyon régi sütemény, de úgy gondolom, hogy időt álló! Nagyon guszta, békebeli...

    VálaszTörlés
  9. Hogyan ajánlott tárolni a megmaradt sütit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tálcán, alufóliával letakarva tökéletes lesz.

      Törlés
  10. Én is szoktam sütni londonit, anyukám receptje, családom nagyon szereti! Kristály cukor helyett porcukor, sütőpor helyett nekem szódabikarbóna van a receptben. Köszönöm a receptjeidet nagyon jól!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszenek a receptjeim.

      Törlés
  11. minden süti nagyon finom volt,amit eddig kipróbáltam...Köszönjük:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsóka!
      Örömmel olvasom, szívesen a recepteket. Én pedig köszönöm a hozzászólást.
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés
  12. Nagyon guszta, ki fogom próbálni. Ilyen régi, viharvert receptes könyvem nekem is van, de nagyon jó. Horváth Ilona könyve :)

    VálaszTörlés
  13. Szia! Irma vagyok. Isteni lett annyi különbséggel h én a lekvárt a habba tettem bele. És külön sütöttem ebből a tésztából és vanília krémet tettem rá. Csoki daraval megszorva. Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  14. Én ezt a süteményt lottó szelet néven ismerem már régóta, tényleg nagyon finom.

    VálaszTörlés
  15. Nagyon jo recept - en mas neven ismerem es a lapot elore sutjuk az en receptem szerint de igy megprobalom egyszerubb. Koszi szepen.

    VálaszTörlés
  16. Köszönöm a receptet. Drága Édesanyámra emlékeztet. Mindig Ő sütötte és imádtuk!! Bátyádnak mielőbbi gyors gyógyulást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Edit!
      Nagyon szívesen a receptet.
      A receptet régen, még 2104. őszén osztottam meg itt a blogomon, sajnos a bátyám 6 éve már nincs közöttünk. Az angyalok vigyáznak rá.

      Törlés
    2. Bocsánat... nem tudtam! Őszinte részvétem! A sütit köszönöm szépen! Megpróbálkozom vele, megsütni - bár nem vagyok egy nagy sütőbajnok!

      Törlés
    3. Ezt a sütit bátran elkészítheted, tuti, hogy sikerülni fog. Jó sütést!

      Törlés
  17. Szia Gabriella!
    Nekem is ez a kedvenc sütim anyukám sütötte. Anyukám jut róla eszembe május 29.-én meghalt, a bátyám április 16-án. Részvétem a bátyád halála miatt, nagyon tudnak hiányozni. Süti nekem emlék.Köszönöm hogy megosztottad.

    VálaszTörlés
  18. Holnapra ezt tervezem megsütni! Már most látom, hogy nagyon finom lesz! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabriella!
      Hány napig áll el a sütemény?
      Szombatra szeretném sütni
      Előre is köszönöm!

      Törlés
    2. Elnézést, hogy csak most válaszolok, de a nyári szabadság miatt néhány napig nem voltam jelen az oldalon.
      Ez a sütemény zárt dobozban tárolva sokáig eláll, akár 4-5 napig is.

      Törlés
  19. Nagyon finom sütemény! Én a tészta kb negyed részét mélyhűtőbe teszem és a hab tetejére reszelem.🙂

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban