2014. november 12., szerda

Londoni szelet

Szerintem sokan ismeritek, hiszen egy igazi nagyi sütiről van szó, méghozzá a gyorsan és egyszerűen elkészíthető fajtából, mindennapi hozzávalókkal. ...és minél tovább áll, annál finomabb! Ha szeretitek a diós kosárkát, akkor ezt a sütit imádni fogjátok (pláne, hogy sokkal gyorsabban elkészíthető). A dió és sárgabarack lekvár verhetetlen páros, már csak emiatt is garantáltan a család kedvencévé válik - viszont nem szabad sajnálni belőle a baracklekvárt, mert akkor lesz igazán finom. De készíthető szilva-, meggy-, málna-, vagy szederlekvárral is.

Említettem már, hogy a múltkor néhány napig itthon volt a bátyám, de azóta újra vissza kellett mennie a kórházba további kezelésekre. Erre a süteményre Ő figyelt fel 1 hónappal ezelőtt az egyik tv műsorban (Édes Nagyik - Paprika Tv) - amikor itthon volt és nagy élvezettel nézte a tv-t, hogy magába szívjon mindenféle információt, hiszen a kórházakban elég ingerszegény állapot van. Megtetszett neki a süti, és kérte, hogy süssem majd meg egyszer. Mivel tényleg egy végtelenül egyszerű sütemény, nem vártam sokáig az elkészítésével, még aznap megsütöttem neki. Örömmel vittem át hozzá, és még ettől is nagyobb öröm volt azt látni, mennyire jóízűen eszi. Egy hónap elteltével ideje, hogy felkerüljön a blogra ez a sütemény is, amely annyira finom, hogy Nektek is meg kell sütnötök feltétlenül. :)




 A kockás, csipkemintás porcelán bögre megtalálható a webáruházban is
az alábbi linken: 
www.pottyosotthon.hu


Hozzávalók a tésztához:
(kb. 20x25 cm-es tepsihez)
30 dkg finomliszt
1 teáskanál sütőpor
12 dkg zsír vagy vaj (esetleg margarin)
4 tojássárgája
12 dkg kristálycukor
kb. 2 evőkanál tejföl
1 citrom reszelt héja (ha lehetséges bio citrom)
1 csipet só

A tetejére:   
kb. 12 dkg baracklekvár (lehet szilva-, szeder-, málnalekvár is)

4 tojásfehérje
12 dkg kristálycukor
12 dkg darált dió
     





Elkészítés:
1. A tésztához összekeverjük a liszttel a sütőport, sót, cukrot, citromhéjat, elmorzsoljuk benne a zsírt (vagy vajat), hozzáadjuk a tojássárgájákat és végül annyi tejfölt, hogy egy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.
2. Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk a tésztát kb. egy ujjnyi vastagra és a nyújtófa segítségével belehelyezzük a kivajazott/lisztezett tepsibe, majd megkenjük a tetejét lekvárral.
3. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, ekkor hozzáadjuk a cukrot, mellyel még szintén jó habosra verjük (amíg a cukorszemcsék el nem olvadnak benne), végül hozzákeverjük a darált diót is.
4. A darált diós-tojásfehérje habot rákenjük a lekvárral lekent sütemény tetejére, majd előmelegített 160 fokos légkeveréses sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütjük. (a sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet)
5. Picit hűlni hagyjuk a süteményt, majd szeletelve tálaljuk.
 
 A fotókon Anyukám régi süteményes könyve szerepel -
nem mai darab, jól látszik rajta az idő nyoma.
Ez a kedvenc sütis könyvem, 
tele van finomabbnál finomabb süteményekkel. :)



Jó étvágyat! 

25 megjegyzés:

  1. Én ezt a süteményt habos linzer néven ismerem. Egy biztos: zsírral készítve az igazi! Nagyon finom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukám könyvében is habos linzer néven szerepel. :)
      Az ilyen jellegű süteményeket én is mindig zsírral készítem (házi sertészsír mindig van itthon), de azért zárójelben oda szoktam írni, hogy esetleg lehet vajjal vagy margarinnal is, mert ki mivel szereti.
      Köszönöm, hogy írtál Lilla, örültem. :)

      Törlés
  2. Milyen békebeli sütikék! Bátyádnak jobbulást, és sok kitartást kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon aranyos vagy!!

      Törlés
    2. sziasztok, nálunk is habos linzer:)finom hajrá Gabriella..kérjük a szépséges fotós kajákat,sütiket:)

      Törlés
  3. Nagyon imádom a mamám sütöt mindig ilyet ő pogacsaszaggatóval holdakat szagatot ki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is milyen jó ötlet!! Örülök, hogy írtál. :)

      Törlés
    2. Az egy másik sütemény.... :)

      Törlés
  4. Nagyon finom süti mi is nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  5. Nagyi rengetegszer sütötte, de ő és így mi is, londonista néven "használjuk":-) Értelme az nincs, de az ezeréves papírfecnin így szerepel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, nagyon szeretem az ilyen neveket, melyeket kitalál a család és hosszú éveken keresztül így szerepel egy cetlire ráírva. Nekem is vannak ilyen receptjeim. Például az egyik sajtos kiflit, mi "klozán"-nak hívjuk már vagy 15 éve, az egyik nagynénémtől kaptam a receptet... Amikor mentünk hozzájuk látogatóba, többször is ezzel a kiflivel várt minket és mindig azt mondta, hogy: "sütöttem nektek egy kis klozán kiflit". :) Emiatt rajta maradt ez a név. Szeretem az ilyen nosztalgia recepteket!

      Törlés
  6. Ez is szerepel a kipróbálós listámon! Tetszik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen. Tényleg süsd meg egyszer, mert amennyire egyszerű, annyira finom. Tulajdonképpen amikor kitalálod, hogy megsütöd, már bő fél óra múlva ehető is. :)

      Törlés
  7. Nálunk is Londoni szelet néven ismert. 35 .évvel ezelőtt egy kolléganőmtől kaptam a receptet. Nagyon sokszor sütöttem, de mióta mindenki kirepült már a fészekből, szinte nem is jut eszembe. Jó hogy benéztem hozzád. Köszi. Bár az én receptem 9 tojást ír, de én lefogyasztottam 5 tojásra. Szerintem olyan nosztalgiás recept. A süti is és a szakácskönyv is jól néz ki. Az egyiket enném, a másikat olvasnám!! :)

    VálaszTörlés
  8. Ez egy nagyon régi sütemény, de úgy gondolom, hogy időt álló! Nagyon guszta, békebeli...

    VálaszTörlés
  9. Hogyan ajánlott tárolni a megmaradt sütit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tálcán, alufóliával letakarva tökéletes lesz.

      Törlés
  10. Én is szoktam sütni londonit, anyukám receptje, családom nagyon szereti! Kristály cukor helyett porcukor, sütőpor helyett nekem szódabikarbóna van a receptben. Köszönöm a receptjeidet nagyon jól!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszenek a receptjeim.

      Törlés
  11. minden süti nagyon finom volt,amit eddig kipróbáltam...Köszönjük:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zsóka!
      Örömmel olvasom, szívesen a recepteket. Én pedig köszönöm a hozzászólást.
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés