Nagyi meggyese - avagy Pudingos meggyes

Egy óra alatt elkészíthető nagyon finom meggyes sütemény! Tökéletes hétvégi süti a családnak, de vendégvárónak is megfelel. A tésztája összegyúráskor könnyen kezelhető, sütés után omlósan puha - a pudingos meggyes töltelék remek kiegészítője.




Hozzávalók a tésztához:
20x30 cm-es tepsihez
30 dkg finomliszt
12,5 dkg puha vaj
fél csomag sütőpor (6 g)
kb. 1-1,5 dl tejföl
1 tojás
8 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor vagy 1 teáskanál vanília kivonat

A töltelékhez:
kb. 50 dkg kimagozott meggybefőtt
1 csomag vaníliás vagy epres pudingpor
3 dl meggylé
(ha nincs elég meggylé, kipótolható vízzel)

+ a tetejére egy kisebb tojás felverve

Tipp: 
1. Ha édes befőttel készül, akkor nem kell a töltelékbe plusz cukor!  
2. Nyáron friss meggyel is készíthető - ebben az esetben a pudinghoz adjunk 3-4 evőkanál cukrot (ízléstől függően)!


MÁR  K É T  S Ü T E M É N Y E S  K Ö N Y V E M  IS MEGJELENT!

Megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:


      

Elkészítés:
  1. A lisztet, sütőport, cukrot, vaníliás cukrot összekeverjük. Elmorzsoljuk benne vajat, hozzáadjuk a tojást és legvégül annyi tejfölt, hogy egy könnyen kezelhető, nyújtható tésztát kapjunk - lágyat, de ne ragacsosat!
  2. A tésztát kettévesszük: az egyiket kinyújtjuk a tepsi méretére (20x30 cm), melyet a nyújtófa segítségével a tepsibe helyezünk.
  3. A töltelékhez a pudingport pici meggylével simára keverjük egy lábasban, majd hozzáadjuk a többi meggylevet is és közepes lángon, kevergetve megfőzzük. Levesszük a lángról, belekeverjük a meggyet. 
  4. A meggyes masszát a kinyújtott/tepsibe helyezett tésztára simítjuk egyenletesen. Majd kinyújtjuk a tészta másik részét is ugyanekkorára és ráhelyezzük a töltelékre.
  5. Villával néhány helyen megszurkáljuk a tetejét, lekenjük a felvert tojással és az előmelegített 180 fokos, légkeveréses sütőben kb. 18-20 percig sütjük. Hagyományos sütőben 200 fokon süssük kb. 18-20 percig. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!) 
  6. Legalább langyosra hűtjük, porcukorral meghintjük a tetejét, tetszés szerint szeleteljük. 

 Készítés közben...

   

Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. De finomak lehetnek, nagyon guszta szeleteket tálaltál!
    Jó volt olvasni a hosszú írásodat, élveztem minden sorát :-) Aranyos a kicsi fiad, Milán meg már kész legény :-)
    Én is szeretem a sütést-főzést, az utána levő fényképezést, főleg akkor ha valami újdonságot készítek. Mindig előre eltervezem, hogy mi lesz a "kompozíción", persze van amikor hiába erőlködök, nem sikerül úgy, ahogy szerettem volna. Sokszor én is csak egy "rongyot", egy-két tányért, vagy valami apróságot kapok elő, mégse legyen "üres" a kép :-) Én mindig vakuval fényképezek, az "öreg" gépünkkel. Már 13-14 éves, azóta már a második "új" gépet fogyasztjuk, de ez maradt a kedvencem. Erre nem kell vigyázni, ha lisztes vagy vajas lesz.... :-)

    VálaszTörlés
  2. Szuper. Nagyin jok a fenykepek. Imadom olvasni az irasaidat. Tunderi Pici Zalanrol es rolatok.
    Na persze a sutikrol es etelekrol is.☺☺☺

    VálaszTörlés
  3. Gabikám! Nagyon jól néz ki. Hasonló pudingos- meggyes receptem van, illetve a kígyó réteshez is szoktam használni ezt a pudingos-meggyes tölteléket, és nagyon finom. Pici fiad is gyönyörűséges, jó, hogy vele tudsz lenni minden pillanatában, mert olyan gyorsan elröppennek ezek az évek. Ölellek: Erzsi Székesfehérvárról

    VálaszTörlés
  4. 2-3 óra alvás? Hős vagy, én nem bírnám. Ilyen rossz alvó a kisfiad?

    Ez a süti finom lehet:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nagyobbik kisfiam 3-4 hónapos korától végig aludta az egész éjszakát, nagyon jó alvókája volt. Nagyon ritkán (2-3 havonta egyszer) fordult elő, hogy felébredt hajnal 4-kor játszani 1-2 éves korában. Olyankor kimentem vele a konyhába kiflit sütni reggelire. :))
      A pici fiam viszont nagyon rossz alvó, ezáltal már odakapott közénk a franciaágyba. :) Délelőtt alszik kb. 1-1,5 órát, délután 1 órát, aztán este 10-től hamarabb nem alszik el, 1 órakor viszont már felébred, odajön közénk, játszik egy nagyot, hempereg, viháncol, beszélget a maga nyelvén az ágyban, 3-4 óra körül vissza alszik, belecsempészem a kiságyba, de addigra nekem már kimegy az álom a szememből és alig bírok visszaaludni. Mire visszaalszom 5 óra körül, fél 6-6-kor már ébredhetek fel. Készítem a férjemet, nagyobbik kisfiamat iskolába. Ők elmennek 3/4 8-kor, Zalán pedig 8 körül ébred.
      Egyébként nagyon különböző a két gyerek. Az egyikbe ez a jó, másikba az volt a jó... Például Milán nagyon válogatós volt pici korában ételek terén (még most is). Abszolút nem akart semmi zöldséges ételt, már alig tudtam neki mit főzni, mit adni. (Mára már legalább néhány zöldséget megeszik.) Zalán viszont mindenféle ételt megeszik: csirke hús, sertés, hal, brokkoli, bab, kelbimbó, burgonya, rizs, káposzta, zeller, répa, spenót... stb. Vagy pl. Milánnal 2 éves koráig sehová nem tudtunk menni autóval, mert nem maradt meg a gyerekülésben, csak max. fél órát. A mai napig olyan, mint egy sajtkukac, állandóan mozgásban van, izeg-mozog, szaladgál (viszont kitűnő tanuló, nagyon-nagyon okos. Zalán viszont nyugodt, türelmes - vele a világ végére is elautózhatunk, nyugodtan ücsörög az autóban első perctől kezdve. Sőt, imád autózni! :) ...és még sorolhatnám a különbségeket, de már annyit írtam. A lényeg, hogy több mint másfél éve alig alszom. Néha-néha van 1-1 éjszaka, amikor Zalán este 10-től reggel 7-8-ig alszik, olyankor én is. :)

      Törlés
    2. Hú. Az én Kisfiam másfél éves. Nem eszi meg a húst, a zöldségeket, semennyit és eleve nem szereti a főtt ételt, ami furcsa mert mi minden nap az ebédelünk. Hat hetes korától végig aludta az éjjeleket , viszont ötkor kel. Most hagyta abba a szopit, cserébe csak köztünk hajlandó aludni. Valami mindig vam:)
      Te akkor is egy hős vagy. Én a nappali alvása alatt inkább olvasok, kell annyi feltöltödes anyának.

      És hogy bírod? Sosem vagy ideges vagy kiborulva?

      Törlés
    3. Nem szoktam ideges lenni, elég nyugodt ember vagyok. Meglepően jól bírom a kialvatlanságot is. Sőt! Azt kell mondanom, hogy túl jól bírom. Sokszor előfordul, hogyha Zalán hajnalban túl sokáig játszik közöttünk az ágyban, akkor kihozom a hálóból, hogy a férjem tudjon aludni, hiszen Ő egész nap autót vezet sales (területi) managerként, nem lehet állandóan kialvatlan. Olyankor Zalánnal hajnal fél 4-4 órától játszok a nappaliban és mire Ő elalszik, addigra a férjem és másik kisfiam felkelnek, készítem Őket suliba, munkába. Így én egész nap talpon vagyok hajnal 4-től és furcsa módon még este 10-kor is jó formában vagyok, nem érzem a fáradtságot. Igaz, amikor ágyba kerülök, 2 percen belül elalszok. :)

      Törlés
  5. Isteni! Én is szoktam sütni, főleg nyáron. Ez a kedvenc pitém. Nagyon guszta Gabeszka!

    VálaszTörlés
  6. Ínycsiklandóan néz ki! :)Ez a süti nálam is tervbe van véve, remélem egyszer nálam is elkészül. :)

    VálaszTörlés
  7. Gyonyoru a meggyesed, es nagyon jo, hogy ilyen sokat irtal!
    🙂

    VálaszTörlés
  8. Szia Gabika! Friss meggynél mibe főzöd meg a pudingot?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Andi!
      Vízzel vagy tejjel, de lehet keverve is fele-fele mennyiségben. Ugyanilyen finom lesz az íze, csak a színe nem lesz sütés után ilyen bordós piros, inkább rózsaszínes piros. Ha erősebb színt szeretnél, akkor néhány szem meggyet a pudingos főzés előtt törj szét villával, így főzés közben enged egy kis levet. De ha van meggyszörpöd, azt sima vízzel felengeded és azzal is főzheted a pudingot. Szóval van variálási lehetőség, amelyik neked jobban tetszik. :)
      Jó sütést, szép hétvégét!

      Törlés
  9. Köszönöm szépen a receptet!
    Megsütöttem!Nagyon finom a tésztája!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm a szuper receptet, ezt a sütit átneveztük "nemlehetabbahagyni meggyesre". 😁 Nekem nagyobb tepsim van, így 1,5-es adagból készítettem a tésztát. Menetközben rájöttem, h nem lesz elég a Rama, így kb.5 dekányit zsírral pótoltam, de így is szuper lett.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Gabi! Ma kaptam meggyet és receptet keresgéltem az oldaladon. Nagyon megtetszett ez és elolvastam az eredetit is a fotók között. Jól gondolom, hogy az a mennyiség a normál, nagy gáztepsi méretre szól? Holnap megsütöm és vendégségbe is vinnék belőle, ezért nagyobb adagban gondolkozom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Erika! Elnézést, hogy csak most válaszolok, de most olvastam el az üzeneteket, hozzászólásokat itt a blogomon. Igen, ha 60 dkg liszttel készíted, tehát dupla hozzávalók, akkor a nagy gáztepsiben készítsd el.

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban