2012. június 23., szombat

Kavart meggyes pite

Nagy kedvencem ez a sütemény, gyerekkoromban Anyukám szinte minden héten megsütötte, és annyit ettem belőle, hogy mindig rám kellett szólnia: ne egyek belőle annyit, mert beteg leszek. :) Az Ő receptje szerint sütöm azóta én is, mert így vált be a családnak. Nemcsak enni szeretem, hanem készíteni is, hiszen pár perc alatt ki lehet kavarni a tésztáját egy tálban, aztán beleegyengetni egy tepsibe, potyogtatni pár szem meggyet rá és már sülhet is (még a gyúrótáblát sem kell elővenni hozzá, ez tényleg nagy előny az ilyen kavart sütiknél, igaz?  :)) Tehát egyszerű süteményről van szó, az egésznek csak annyi a lényege, hogy a tésztát jól ki kell kavarni. Nyáron friss meggyből, télen pedig meggybefőttből készíthető.
3-4 évvel ezelőtt Barátnőmnek is odaadtam a családi receptet > azóta az Ő kedvencük is ez a meggyes pite. Igaz B.csek? Erősíts meg! :-)))




Hozzávalók: kb. 35x20 cm-es tepsihez
- 15 dkg vaj
- 5 dkg margarin
- 15 dkg kristálycukor
- 150 g tejföl 
- 4 db tojás
- 40 dkg liszt
- 1 cs. sütőpor (12 g-os)
- 1 dl tej

- kb. 15 dkg meggy
- 1 evőkanál k.cukor
- 1 teáskanál zsemlemorzsa




1. A meggyet megmosom, kimagozom és összekeverem a cukorral és zsemlemorzsával.
2. A lisztet elkeverem a sütőporral.
3. A tojásokat a cukorral, vajjal és margarinnal habosra keverem, majd hozzákeverem a tejfölt és tejet is, aztán fokozatosan hozzáadom a sütőporos lisztet is és jól összekeverem.
4. Kivajazott/lisztezett tepsibe egyengetem a tésztát, majd rápotyogtatom a meggyet a tetejére, és előmelegített 170 fokos légkeveréses sütőben 25 percig sütöm (a tepsi a sütő közepén van - nem felül, nem alul, hanem középen). (lehet sima sütőben is sütni)
Porcukorral megszórva, szeletelve tálalom.
Langyosan is lehet szeletelni és tálalni, de nekem leginkább úgy ízlik, ha már teljesen kihűlt. 




Jó étvágyat!

24 megjegyzés:

  1. Megerősítem! De csak saját nevemben, mert Cs nem eszik gyümis sütiket... de én szeretem helyette is :) Puszik! B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viszont Cs-nek ezt a sütit úgy sütöd, hogy nem teszel a tésztájába meggyet és "simán" eszi. Tudom ám, megjegyeztem, pedig évekkel ezelőtt mondtad ezt már nekem. De tudod, olyan a memóriám, mint egy lexikon. :) Lényeg, hogy Te továbbra is imádod ezt a sütimet!
      Puszillak

      Törlés
  2. Valami csodás!:) Imádom a meggyes dolgokat!:) Sőt csak a meggyet is...:)

    VálaszTörlés
  3. Nem is kell megerősítés, látszik, milyen finom sütemény! :) Viszem a receptedet, amellett, hogy nagyon finom, tetszik, hogy mennyire könnyen elkészíthető! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka. Tényleg érdemes elkészíteni... :P

      Törlés
  4. Nagyon guszta és igen finom lehet! Nagyon szeretem ezt a fajta meggyes pitét!Én bögréstésztának ismerem de hasonló!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva. Szerintem az ilyen jellegű pitéknek számtalan variációja van. Finomságos mindegyik. :)

      Törlés
  5. A nyár legfinomabb süteménye. Szerintem. Egy tepsivel jöhetne...:o)

    VálaszTörlés
  6. Ránézésre is csábító! Csak enni és enni tudnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Emi. Szerintem is csak ennéd és ennéd... :-))

      Törlés
  7. Az a jó még a kavart sütikben, hogy mivel az állaguk egy kissé sűrűbb, szépen megtartja a gyümit a tetején. Nagyon jó!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aha, tényleg nem megy le az aljára a gyümölcs... :)

      Törlés
  8. Csodaszép képek, és nagyon tetszik a recept, azt hiszem mostanában ebben a nagy melegben igazán jól jönnek ezek a gyors finom, gyümölcsös receptek!

    VálaszTörlés
  9. Ez egyszerűen finom! Nyaranta én is előnyben részesítem az ilyen kevert, hamar elkészülő sütiket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jó "találmány" ez a gyors kavart süti. :)

      Törlés
  10. Nagyon guszta lett!!, a kép láttán simán érzem az ízét a számban... :DDD

    VálaszTörlés
  11. Régebben készítettem már hasonló süteményt de annyira harapnivalók a képek, hogy kedvet kaptam a sütögetéshez. Nem bántam meg, nekem is hasonlóan szépre sikerült! Csak ajánlani tudom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katus! Először is köszönöm szépen a kedves szavakat! :) Örülök, hogy Neked is szépre sikerült, és persze finomra. ;-) Aranyos vagy, hogy írtál. Gyere máskor is! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...