Túrós-barackos álom

Annyira egyszerű és annyira finom ez a kevert sütemény, mint egy álom! Bármilyen friss, idény gyümölccsel elkészíthető. Sőt, befőtt gyümölccsel is nagyon finom! Kedvenc lett a család körében! 😋







Hozzávalók a tésztához:
20x25 cm-es tepsihez
25 dkg finomliszt
15 dkg kristálycukor
4 közepes tojás
1 dl tej
1 dl olaj
fél csomag sütőpor (6-8 g)

A túrós töltelékhez:
25 dkg túró
kb. 2 evőkanál búzadara (a túró állagától függően)
1 tojás
2 evőkanál kristálycukor
1 csomag vaníliás cukor
1 kisebb citrom reszelt héja (bio vagy kezeletlen)

+ gyümölcs ízlés szerint (friss vagy befőtt)  
 
 
MÁR  K É T  S Ü T E M É N Y E S  K Ö N Y V E M  IS MEGJELENT!

Megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Sütés előtt...





Elkészítés:
  1. A túrós töltelék hozzávalóit összekeverjük, kis gombócokat formázunk belőle és betesszük a hűtőbe. A barackot (gyümölcsöt) megmossuk, lecsöpögtetjük. (Ha befőttet használunk, lecsöpögtetjük.)
  2. A lisztet elkeverjük a sütőporral.
  3. A tojásokat a cukorral habosra keverjük (fehéredésig), majd hozzáadjuk az olajat, tejet, végül a sütőporos liszttel is simára keverjük. Sütőpapíros vagy enyhén kivajazott tepsibe egyengetjük a masszát, majd a túrógombócokat belepotyogtatjuk a tésztamasszába, ugyanígy a lecsöpögtetett gyümölcsöket is.
  4. Előmelegített, 170 fokos légkeveréses sütőben kb. 25-30 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet, végezzünk tűpróbát!)
  5. Kockákra szeletelve tálaljuk. A tetejét megszórhatjuk kis porcukorral a látvány kedvéért - nálam ez elmaradt, mert enélkül is finom édes volt a sütemény.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Szuper érdekes, egyszerű, szép és finom!! Mást nem is írok, csak megsütöm holnap hajnalban (aludni nem lehet úgy sem a melegtől, viszont a konyhai sütő még elviselhető olyankor)!! Köszönet Gabika!! További jó nyarat kívánok!! Évi

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finomat sütöttél ! Látom azért a nagy takarítás mellett konyhatündér is vagy:-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon egyszerű és finomnak tűnik. Ki fogom próbálni, Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen - örülök, hogy megtetszett. Valóban nagyon finom és egyszerű sütemény.

      Törlés
    2. Most készítem!

      Törlés
  4. Nagyobb tepsihez gondolom duplán kell mérni a hozzávalókat ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyobb tepsihez dupla mennyiséget ajánlok, tehát minden hozzávalót duplázni kell.

      Törlés
  5. Én most csinálom. Remélem sikerül.🙂

    VálaszTörlés
  6. Finom és egyszerű!Köszönöm a lehetőséget!

    VálaszTörlés
  7. Nem vagyok egy nagy sütő bajnok,de ez a süti még rajtam sem fogott ki!Nagyon köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon gusztusos, és biztos, hogy finom is! Az lenne a kérdésem, hogy durumliszttel, és édesítővel is lehet csinálni? Köszönöm, ha válaszolsz!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jól néz ki, és biztos, hogy finom is! Durumliszttel és édesítővel is jó lehet?

    VálaszTörlés
  10. Épp sül... Kíváncsi vagyok!

    VálaszTörlés
  11. Erdelyben is nagyon kedveljük a receptjeidet koszi ügyes vagy


    VálaszTörlés
  12. Egy kérdésem van: a sárgabarack héját le szoktad venni (pl. forró vízzel)? Vagy jó héjastul is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valamikor leveszem, valamikor nem. Attól függ, mikor mennyi időm van...

      Törlés
  13. Ma meg sütöttem őszibarackot tettem bele, nagyon finom, köszi a receptet

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm a receptet Gabriella! A kollegáim számára sütöm. remélem sikerül!

    VálaszTörlés
  15. Kipróbáltuk sárgabarackkal, nagyon finom!! Köszönöm a receptet

    VálaszTörlés
  16. Nekem is lenne egy kérdésem, kezdő vagyok és érdekelne,hogy akkor itt egész tojásokkal kell akkor kikeverni vagy ez is egy piskóta alap amit szétkell választani?

    VálaszTörlés
  17. megsütöttem barackkal és szilvával is isteni finom!!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon finom!!! Elkészítettem isteni finom.

    VálaszTörlés
  19. Szia! Nekem nincs légkeveréses sütőm. Gáz sütőben süthető? Köszi a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, sütheted nyugodtan hagyományos sütőben is, kb. 190 fokon. Tűpróbával ellenőrizd!
      Jó sütést!

      Törlés
  20. Többször sütöttem már. Mindig remekül sikerült. Imádjuk. Köszönöm a receptet. 😍

    VálaszTörlés
  21. Szia!Ilyenkor befottbol vajon nem lesz túl nedves,mert most azvan! Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Enikő!
      Készítheted nyugodtan befőttel, én is szoktam azzal ilyenkor télen. Előtte jól csepegtesd le a befőtt barackot.
      Jó sütést! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban