Teljes kiőrlésű magvas zsemle

Ahhoz képest, hogy zsemléről van szó, nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető. A tésztája könnyed, laza, pihe-puha. (Ha frissen tartó fóliában vagy zacskóban tároljuk, még másnap is puha és finom.)

Tulajdonképpen tegnap találtam ki a kisfiaimnak uzsonnára, tehát most készítettem először, de szerintem ezután nálunk hetente többször fog készülni, mert nagyon "bejött" nekünk, nagyon finom! Egyébként ezt a teljes kiőrlésű tésztát már évek óta használom: teljes kiőrlésű pizzának és teljes kiőrlésű kiflinek, úgy gondoltam, hogy most zsemlének készítem el, mert ez még egyszerűbb, még nyújtani sem kell a tésztát, illetve mindenképpen akartam magvakat tenni a tésztába, mert imádom a magvakat! Természetesen lehet készíteni dupla adaggal is. 
Tegnap megosztottam a sütés előtti fotót a  Facebook  és az Instagram oldalamon - mindkét helyen óriási érdeklődés fogadta, ezért jön a recept is (még ha egy kicsit később is, de jön). 




Hozzávalók:
4 darabhoz
12,5 dkg finomliszt
12,5 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 evőkanál lenmag és szezámmag vegyesen
kb. 1,9 dl langyos víz
3 dkg friss élesztő
1 csapott evőkanál kristálycukor
1 teáskanál só
2 evőkanál olíva olaj (helyettesíthető napraforgó olajjal)

+ a tetejére 2 evőkanál víz
1 evőkanál lenmag, szezámmag, tökmag vegyesen


MÁR  K É T  S Ü T E M É N Y E S  K Ö N Y V E M  IS MEGJELENT!

Megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:

  1. A langyos vízben elkeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt - felfuttatjuk (kb. 10 perc). 
  2. A liszteket leszitáljuk: a teljes kiőrlésű liszt rostjai a szitában maradnak, ezt hozzáöntjük a liszthez. Összekeverjük a liszteket a magvakkal és a sóval. Hozzáadjuk az olajat, végül a felfuttatott élesztőt is és bedagasztjuk a tésztát. Jó puha, picikét ragacsos tésztát kell kapnunk. Ne ragadjon nagyon, tényleg csak egy picikét. (Ha nagyon ragad, adjunk hozzá kis lisztet.) Letakarva 30 percig kelesztjük.
  3. A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen 4 egyenlő darabra osztjuk, kezünkkel zsemle gombócokat formálunk.
  4. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk a zsemléket egymástól picit távolabb, 15 percig kelesztjük, majd lekenjük a tetejüket vízzel, megszórjuk a magvakkal.  (Konyhaollóval a tetejüket megcsíphetjük keresztben, hogy legyen egy kis minta, de nem szükséges.)
  5. A 200 fokra előmelegített sütő aljába egy kis tepsi/tál hideg vizet teszünk és így sütjük a zsemléket alsó-felső sütéssel kb. 25 percig. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet.)
Tipp: Készülhet csak fehér liszttel is magvak nélkül.

Munkafolyamatok képekben





Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Ezt a jövő héten meg is csinálom! 🙂 Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gabriella! Már többször megsütöttem, nagyon finom. Köszönöm szépen a receptet.🙂

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gabriella!! Nagyon jó recept, nagyon finom lett. Már néhányszor megsütöttem.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom soksszor megsütöttem, jó recept!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban