Gyors alappiskóta - tortákhoz, süteményekhez

Ez a piskóta nálam a kedvenc alaptésztákhoz tartozik! Gyors, mivel a tojásokat nem kell szétválasztani és néhány perc alatt össze lehet keverni 1 db tálban, a többi pedig már a sütő dolga. Amiért még kedvenc, mert nem tömör a tésztája - puha, laza, mégis megtartja a formáját sütés és hűlés után is, tehát nem esik össze! Használhatjuk tortákhoz, kevert- vagy krémes süteményekhez. Az arányokat fel tudjuk szorozni attól függően, hogy mekkora tortaformában vagy tepsiben sütjük. Valamint, hogy az adott süteményhez milyen magasságú legyen a tészta. Nálam ez az alappiskóta recept tényleg bevált, gyakran használom tortákhoz, de például a múltkor a kávés szelethez is ezt a piskótát sütöttem picivel kisebb arányban. Készíthető kakaós változatban is - 2 evőkanál cukrozatlan kakaóport tegyünk bele és ennyivel kevesebb lisztet. 






 Hozzávalók:
20 cm átmérőjű, 5-6 cm magas tortaformához
5 közepes méretű tojás
16 dkg kristálycukor
16 dkg finomliszt
fél csomag sütőpor (6 g)



L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM

megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:
www.potttyosotthon.hu

  
  
Elkészítés:
  1. A sütőt melegítsük elő 170 fokra.
  2. A tojásokat a cukorral keverjük habosra (fehéredésig).
  3. A lisztet a sütőporral szitáljuk bele a tojásos keverékbe és óvatosan keverjük össze, szép simára.  
  4. A masszát öntsük a kivajazott/lisztezett tortaformába, majd a 170 fokos, előmelegített, légkeveréses sütőben kb. 35-40 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük! (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)
  5. A megsült tésztát óvatosan borítsuk ki egy sütemény-/tortarácsra és hagyjuk teljesen kihűlni! Majd recés tortavágó késsel vízszintesen vágjuk 2 vagy 3 részre (attól függ, ki mennyire szeretné). 
Tipp: 
- 18 cm átmérőjű tortaformához az arányok: 4 tojás, 12 dkg kristálycukor, 12 dkg liszt, fél csomag sütőpor. 
- 26 cm átmérőjű tortaformához az arányok: 8 tojás, 24 dkg kristálycukor, 24 dkg liszt, 1 csomag sütőpor.


Jó étvágyat!

Kövessétek Instagram oldalamat is, ahol sok képet és kis videót osztok meg a receptek mellett a mindennapjainkról, mindennapi sütés-főzésemről.
Kövessétek Facebook oldalamat is, ahol sok receptet osztok meg!

Megjegyzések

  1. Te valóban nagyon figyelmes és csodálatos vagy Gabika!! Még arra is képes vagy, hogy a különböző méretű formákhoz leírd az arányokat? Nem lehet kifejezni mennyire aranyos vagy!! Nagyon hálás vagyok Neked, és már olyan sok receptedet kíírtam, hogy el se tudod képzelni! Nagyon jók, finomak és egyszerűek, főleg amilyen mindenre kiterjedő figyelemmel osztod meg az információkat! Hála és nagy nagy köszönet érte Neked, és ezt a sok munkát elviselő gyönyörű családodnak! Szeretettel üdvözöllek: Évi

    VálaszTörlés
  2. Még továbbra is csodálattal gondolkozom, hogyan van időd és energiád ennyi új finomsag nemcsak készítésére, hanem megosztására is 2 gyermek mellett és még ilyen különleges hobbira is van mód...(2,5 órás filmek?)
    Minden elismerésem!
    A receptjeidet imádom, mindegyik kivétel nélkül a leírtak szerint sikerül.
    Remélem marad némi időd ránk olvasókra is, mert várjuk ám mindig az újdonsagokat.
    :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amióta a pici fiam megszületett, sokkal kevesebb időm van a blogra, két gyerek mellett az embernek szinte semmi szabadideje nincs. Néha nemhogy szabadidőm, de magamra sincs semmi időm! Az utóbbi években havonta csak 2-3 új receptet tudok hozni a blogra, de szerintem ezt más háziasszony is ugyanígy megteszi család mellett, hiszen mindenki süt-főz otthon a családjának. Én a blogon rendszerezem a családom kedvenc receptjeit magamnak, és örömmel osztom meg veletek is. :) Amikor belefáradok, akkor elvonulok a blogról néhány hétre - az is előfordult, hogy néhány hónapig nem voltam. Aztán amikor újra volt kedvem, energiám, akkor ismét jöttem a receptekkel. Szeretem ezt csinálni, és amit az ember igazán szeret, arra mindig van ideje! :)
      A török nyelv tanulásával is így vagyok... imádom! Persze valamikor hónapokig nincs időm tanulni, olyankor sokat felejtek sajnos. Ezért kitaláltam, hogy éjszakánként, amikor az egész család alszik, akkor alvás helyett 1-2 órán át török filmet nézek az egyik török tv csatornán, így legalább nem felejtem el azt, amit eddig már megtanultam. :) Persze nem kelek fel emiatt minden hajnalban 4 órakor, csak amikor nem vagyok olyan fáradt, vagy amikor kedvem van stb. A családom reggelente fél 7-kor ébred, így amikor én néha hajnal 4-kor elkezdek filmet nézni, a 2 és fél órás filmnek pont akkor van vége, amikor a családom felébred. :) Szóval az ember mindig talál arra időt, amit igazán szeret csinálni! Szerintem ezzel nem csak én vagyok így... minden embernek kell az életben valamilyen hobbi és kikapcsolódás, feltöltődés a mindennapi munka és "taposókerék" mellett.

      Törlés
  3. Csodaszép a piskótád! Le az összes kalappal, hogy a gyerkőcök mellett még nyelvet is tanulsz! Kívánom, hogy teljesüljön a vágyad és eljuss Isztambulba :)

    VálaszTörlés
  4. Ma elkészítettem, elég jól sikerült és tényleg csak minimálisan esik vissza. Kóstolás majd holnap a lányom szülinapján.

    VálaszTörlés
  5. Én is török rajongó vagyok, vagyis inkább sorozatrajongó😊😊 esetleg vannak fenn török jellegű receptjeid is?

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm Kedves Gabi! Ez tökéletes megint! Egy másik receptből készült a kukában de most újra nekiálltam a tiédnek és szuper!! Köszi!

    VálaszTörlés
  7. Őszintén iszonyatosan béna vagyok sütésben. Életemben 2szer sütöttem piskótát, és mind a kettő borzasztó lett. Most csinálok harmadjára... és ez a recept fabtasztikus és tökéletes!! Végre még nekem is sikerül a piskóta! Köszönöm neked!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban