Vasi kocka

Odavagyok ezért a süteményért! Egyrészt ahhoz képest, hogy krémes süteményről van szó, nagyon egyszerű elkészíteni, másrészt alig szükséges hozzá néhány dolog. Volt egy időszak régebben, amikor Erzsi néni (az egyik nagynéném) minden ünnepre ezt készítette, és nem tudtuk megunni. Tőle kaptam a receptet, és azóta is a kedvenc süteményeink közé soroljuk.
Október elején a kisfiam óvodájában rendezett családi napra sütöttem (persze a fotókat az itthon maradtakról készítettem), és nagy sikere volt ennek a süteménynek. Ha még nem ismeritek, csak arra tudlak ösztönözni benneteket, hogy készítsétek el, szeretni fogjátok!






Hozzávalók a tésztához:
(20x25 cm-es tepsihez)
40 dkg finomliszt
10 dkg porcukor
3 tojássárgája
fél csomag sütőpor (6 g)
10 dkg puha vaj (esetleg margarin)
tej

2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

A krémhez:
9 dl tej
2 csomag vaníliás cukor
10 csapott evőkanál finomliszt
20 dkg puha vaj (esetleg margarin)
15 dkg porcukor
3 evőkanál cukrozatlan kakaópor

3 evőkanál rum a kenegetéshez
(ha gyerekek is esznek belőle, akkor 2 evőkanál rumaroma)

A tetejére: 
5 dkg étcsoki dara


MÁR KÉT  S Ü T E M É N Y E S  K Ö N Y V E M  IS MEGJELENT!

Megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:
      




Elkészítés:
  1. A tésztához a lisztben elkeverjük a sütőport, a porcukrot, elmorzsoljuk benne a vajat, majd a tojássárgákat, és annyi tejet adunk hozzá, hogy egy könnyen nyújtható tésztát kapjunk (ne legyen kemény). 3 részre osztjuk, kettőbe 1-1 evőkanál kakaóport gyúrunk. (Ezáltal lesz 2 kakaós tésztánk és 1 sárga.)
  2. Kinyújtjuk a lapokat kb. 20x25 cm-es nagyságúra és külön-külön megsütjük egy tepsi hátulján. Sütés: előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben 10 percig. (a sütési idő sütőfüggő - a lényeg, hogy világos maradjon a tészta, ne süssük nagyon szárazra)
  3. A krémhez a tejből, vaníliás cukorból és lisztből - a közepestől kicsit kisebb lángon - sűrű krémet főzünk, majd kevergetve teljesen kihűtjük.
  4. A vajat a porcukorral és a kakaóporral habosra keverjük, majd a kihűlt főzött krémmel összekeverjük.
  5. Összeállítás: egy barna tésztalapot tálcára helyezünk és 1 evőkanál rumaromával lekenegetjük. Egyenletesen rákenjük a kakaós krém 1/3-át. Erre jön a sárga tésztalap, melyet szintén lekenegetünk 1 evőkanál rumaromával, majd rákenjük a kakaós krém másik 1/3-át. Jön ismét egy kakaós tésztalap, melyre egyenletesen rávisszük a maradék kakaós krémet. A tetejét pedig megszórjuk az étcsoki darával.
  6. Hűtőbe tesszük néhány órára dermedni (lehet 1 éjszaka is), majd szeletelés előtt 1 órával kivehetjük a hűtőből, hogy ne legyenek kemények a lapok. Ezáltal nagyon szépen és könnyen szeletelhető.






Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nagyon guszta és igen finom lehet! A krémje emlékeztet a régi tortakrémekre amit nagyon szerettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva. Igen, a krémje tényleg olyan, mint a régi tortakrémek, nagyon finom - szeretem az ilyen jellegű főzött krémeket a süteményekben.

      Törlés
  2. Gabika, de jó, hogy újra itt vagy! Nem ismerem ezt a süteményt, de a leírás és látvány alapján itt érzem a számban az ízét. Nagyon szép fotókat készítettél.

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy újra jelentkeztél! Ráadásul ilyen szép és finom sütivel:-) Nem találkoztam még ezzel a recepttel, de biztosan el fogom készíteni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gerdi. :) Ajánlom a sütit, nagyon finom, és egyszerű is.

      Törlés
  4. Nagyon jól néz ki, guszta sütemény, kicsit már a karácsonyra gondolva helye lehet akár az ünnepi asztalon is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka. Igen, megállja a helyét az ünnepi asztalon is, mert mutatós és nagyon finom. :)

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki! Viszont szinte ugyanaz a receptje, mint nálunk a zala kockának, amit a mamám szokott mindig készíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Hallottam már én is ennek a sütinek a Zala kocka nevet. De a nagynéném 20 éve Vasi kockaként kínálja nekünk az ünnepi asztal mellett, úgyhogy mi maradtunk ennél a névnél - ha már Tőle kaptam a receptet. :) Egyébként mindegy is, hogy hívják... lényeg, hogy nagyon finom. :)

      Törlés
    2. A Zala kocka hasonló,csak annak piskóta a tésztája és nincs benne rum. ��

      Törlés
    3. Igen, tudom, hogy van hasonló sütemény, aminek piskóta jellegű a tésztája, és azt hiszem ezáltal az több tojással készül. Legalábbis valami ilyesmi rémlik...

      Törlés
  6. Sosem hallottam még erről a sütiről. De megjegyzem, mert tényleg egyszerű dolgokból készül és látni, hogy nagyon finom. Szépek a porcelánok is!

    VálaszTörlés
  7. Szuper ez a süti - akár a többi :-) Gondolataimban elraktároztam, legközelebb vendégeknek kipróbálom !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltétlenül készítsd el egyszer... a férjednek is ízleni fog - majd meglátod. ;) No, meg a vendégeknek is. :)

      Törlés
  8. Látom, nem vagyok egyedül azzal, hogy nem ismertem eddig ezt a dekoratív süteményt. Határozottan előnyös minden szempontból (látvány és íz) a krém mennyisége :)

    VálaszTörlés
  9. Elkészítettem és nagyon finom volt! :) Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annyira örülök, hogy elkészítetted és ízlett. Szívesen a receptet. :)

      Törlés
  10. Én is elkészítettem, pontosan úgy néz ki mint a képeiden, nagyon finom!!! A krémtől kicsit tartottam de így pont jó! Szeretem a receptjeidet mert még sosem csalódtam. Köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katus!
      Nagyon szívesen a receptet. :) Jó érzés volt olvasni, amit írsz, örülök, hogy szereted a receptjeimet.

      Ez a süti egyébként nagy kedvencem.

      Törlés
  11. Igy meg van mit sütök holnap...😉

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tudtam egy kis ötleted adni Orsi.
      Jó sütést kívánok!

      Törlés
  12. Köszi a segítséget, hogy idetaláljak.
    Vittem a receptet és holnap elkészítem a családnak.
    További szép napot kívánok.üdv.Babi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Babi!
      Nagyon örülök, hogy idetaláltál az oldalara és megtetszett ez a sütemény. Szerintem nagyon fog ízleni is. :)
      Jó sütést kívánok és szép napot!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  13. Kedves Gabi!
    Még nem tudtam dönteni, hogy Karácsonyra melyik sütidet készítsem el, de akkor most ezt fogom megsütni. Biztos vagyok a sikerben, mert eddig minden recepted alapján készült süteményem nagyon szép és finom lett a tökéletesen megírt receptek miatt. Békés Boldog Karácsonyt kívánok családod körében! :)

    VálaszTörlés
  14. Ez nem vasi kocka,hanem Zalakocka.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban