2012. október 26., péntek

Túrós hamis kalács - az egyszerűség és gyorsaság jegyében

A hozzávalók kimérését  is beleszámítva 5 perc alatt összeállítható ez a kalács-szerű, szaftos sütemény. Ezután már csak a sütési időt kell kivárni ahhoz, hogy elfogyaszthassa a család - tehát igazán nincs vele sok gond. :) Kalács kinézetét a hosszúkás formának köszönheti - színes cukorkákkal megszórva ünnepélyesebbé tehetjük.  Nagyon finom házi sárgabaracklekvárral is.
Kezdő háziasszonyoknak, és időhiányban szenvedő konyhatündéreknek is ajánlom, mert egyszerű és finom.




Hozzávalók:
 4 tojás
 25 dkg tehéntúró
 25 dkg finomliszt
 2-3 evőkanál mazsola
 fél csomag sütőpor (6 g)
 1 csipet só
 1 csomag vaníliás cukor
 10 dkg kristálycukor
 15 dkg puha vaj
 2 dl tejföl




Elkészítés:
1. Egy tálban összekeverem a lisztet a vaníliás cukorral, a csipet sóval és a sütőporral. A mazsolát megmosom, lecsöpögtetem. A tojásokat a kristálycukorral habosra keverem, majd hozzákeverem a túrót, a vajat és tejfölt. Ezután folyamatosan hozzákeverem a sütőporos lisztet is, majd belekeverem a mazsolát. 
2. Egy hosszúkás formát (pl. püspökkenyér formát) vékonyan kivajazok/lisztezek és a tésztát beleegyengetem. 
3. Előmelegített 180 fokos sütőben kb. 50 percig sütöm aranybarnára. Ha a teteje nagyon szépen megsült, sütés közben letakarom fóliával és úgy sütöm tovább, hogy ne égjen meg. (a sütési idő első 30 percében légkeveréses programon sütöm, a hátralévő időben pedig alsó-felső sütésen > a sütési idő sütőfüggő) Ne ijedjünk meg, a tészta nem sül meg teljesen szárazra, szaftos, picit pudingszerű marad > az állagát hasonlíthatnám a rizsfelfújt állagához.
4. Amikor langyosra hűlt, óvatosan kiborítom a formából.




Jó étvágyat!

24 megjegyzés:

  1. De nagyon guszta! :) Külön jó, hogy ennyire egyszerűen és gyorsan elkészíthető, igazán háziasszonybarát sütemény! :)

    VálaszTörlés
  2. Annyira nem is hamis, hiszen van benne túró! :o) Nagyon fincsi kalács! Én biztos mazsola nélkül sütöm meg, mert csak kipiszkálnák belőle...Guszta!

    VálaszTörlés
  3. Azt hittem nincs benne túró, azért hamis:-) finom lehet, látszik milyen szaftos.
    Adtál egy újabb uzsonna kalácsot. Köszi!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Túró van benne. A "hamis" nevet azért találtam ki neki, mert nem kelt tésztás kalács, csak sima kavart a tésztája. :)
      Köszi Hajni.

      Törlés
  4. Nagyon szép lett, imádnám a teámhoz:) Először azt hittem csokival van bevonva olyan szépre sült a teteje. Gondolom a túrótól jó puha marad a tésztája, már ha marad belőle:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Puha marad, sőt inkább szaftos jellegű. Olyan az állaga, mint a rizsfelfújtnak...
      Köszi Trollanyu. :)

      Törlés
  5. Tényleg nagyon egyszerű! S legalább ugyanolyan finom lehet. Főleg baracklekvárral!

    VálaszTörlés
  6. De jó, ilyet én is szeretnék!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta a sütid és tényleg gyorsan elkészíthető!:)

    VálaszTörlés
  8. Ez jól hangzik, holnap megsütöm! Köszi! :-))

    VálaszTörlés
  9. hu de finom lehet, én is meg fogom csinálni , köszike a recit és a kép is nagyon jo lett! :)

    VálaszTörlés
  10. Szuper! Egyszerű és finom :)

    VálaszTörlés
  11. KÖSZÖNÖM SZÉPEN MINDENKINEK!!! :)

    VálaszTörlés
  12. Nagyon guszta! De mi van ha meggyet tennék mazsola helyett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nyugodtan tegyél bele lecsöpögtetett meggyet, ha azzal jobban szereted. Finom lesz. :) ...és milyen jó ötletet adtál, legközelebb én is kipróbálom meggyel. :)

      Törlés
  13. Mravikné Brátán Gyöngyi2013. október 8. 10:42

    Szia!
    Én is azon gondolkodtam, mivel cserélhetném ki a mazsolát, mert nem nagyon szeretjük! Szerintem is tökéletes lehet valamilyen gyümölcs. Köszönöm szépen a recept-ötletet. Szeretek hozzád járni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gyöngyi!
      Nagyon szívesen a receptet, örülök, hogy szeretsz itt lenni, köszönöm szépen, hogy írtál.
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  14. köszönöm megsütöttem és nagyon izlett a családnak

    VálaszTörlés
  15. Kedves Gabriella!
    Ez valami isteni finom! Tegnap sütöttem meg, mára csak morzsák maradtak belőle, annyira ízlett a kis családomnak. Valóban olyan szaftos, puha, amilyennek leírod. Egyik kedvenc túrós sütink lett! :)
    Anett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anett!
      Örülök, hogy Nektek is ennyire ízlett - tényleg nagyon egyszerű és nagyon finom! Én is imádom!
      Köszönöm, hogy írtál.
      További jó sütögetést kívánok!
      Gabriella

      Törlés