Virslis 'lábtörlő'

Röviden úgy jellemezhetném, hogy ez egy nagyon "jópofa" kelt tészta, "borzasztóan" jól néz ki, igazán mutatós. :) Ráadásul finom is. Ha egy alkalomra valamilyen érdekességet szeretnétek készíteni, akkor ez a virslis lábtörlő kitűnő lesz. De megfelel  reggelinek vagy vacsorának is 4 ember számára.
A Receptözön márciusi számában találtam rá pár napja és rögtön megtetszett, nem vártam sokáig az elkészítésével.




Hozzávalók: egy nagy tepsihez/gáztepsihez
- 2 dl langyos tej
- 2 dkg élesztő
- csipet cukor
- 1 teáskanál só
- 40 dkg liszt
- 5-6 evőkanál olaj (vagy amennyi kell egy rugalmas, de könnyen nyújtható tésztához)

+ 7 pár virsli (ha soknak találjátok a virslit, akkor lehet hosszában kettévágni és akkor elég kb. 4 pár is)
+ a tetejére tojás




Elkészítés:  
1. A 2 dl tejben a 2 dkg élesztőt a csipet cukorral felfuttatom. 
2. A lisztben elkeverem a sót, majd hozzáadom az élesztős tejet és összedolgozom a tésztát. Kb. 40 percig kelesztem.
3. Ha a tészta megkelt, akkor tepsi nagyságúra nyújtom, majd óvatosan átemelem a tepsibe. A hosszabbik oldalánál sorban csíkokat vágok, de a széleinél meghagyok 1-2 cm-t. A csíkok közti távolság kb. 3 cm. A virsliket befűzöm a csíkokba (ha lehet, akkor roppanós virsli legyen, például a bécsi virslik megfelelnek erre a célra:)). 
4. Felvert tojással lekenem a tésztát és előmelegített légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 20 percig sütöm. (lehet sima sütőben is sütni, de abban több ideig tart a sütés)
Amikor megsült, letakarom egy tiszta konyharuhával és a tepsiben hagyom kb. 10 percig, hogy jól átpuhuljon. 
Tálaláskor adhatunk hozzá mustárt és ketchupot. De úgy is lehet sütni, hogy a sütési idő felénél szórunk rá reszelt sajtot és ráolvasztjuk egy kicsit.






Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Hát ez nagyon jópofa dolog, biztos sikered volt vele! Nagyon finom lehet, igazi különlegesség, biztos elkápráztattad vele a vendégeket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Gabi!
      Nekem hasonló receptem van leveles tásztából.
      Az is fimoooooom, próbáld ki!
      Tetszenek a receptjeid :-).
      Helga

      Törlés
    2. Köszönöm Helga, kipróbálom egyszer leveles tésztával is...

      Törlés
  2. Igen, ez nagyon bejövős étel! Jól néz ki nálad is. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon klassz! Sokszor kacérkodom az elkészítésében,de valahogy még nem szántam rá magam.

    VálaszTörlés
  4. Jól sikerült, ügyes vagy! Sajnálom, hogy az eredeti receptemet már átalakították...Sokan megsütötték, úgy látszik ki-ki elvesz vagy hozzátett a recepthez... Nagyon finom a tésztája, mi is szeretjük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te is elkészítetted már ezt???
      Nem tudom, hogy a receptben mi az eredeti és mi nem > nekem ez az eredeti, hiszen én eddig csak az újságban láttam először pár hete ezt a virslis lábtörlőt, azelőtt még soha nem találkoztam vele, számomra ez most egy újdonság volt, de nagyon fincsi és főleg, nagyon "jópofa". :))

      Törlés
    2. Igen, tavaly Májusban. Azóta kering az éterben. Én adtam neki a "Lábtörlő" nevet, mert pont úgy nézett ki...:o))

      Törlés
    3. Szerintem szuper nevet adtál neki, tényleg olyan, mint egy lábtörlő. :D

      Törlés
  5. Nagyon nagyon jó!!!!!! Vittem a receptet, ha nem haragszol!?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dehogy haragszom! Vidd csak nyugodtan! :) Köszi, hogy benéztél.

      Törlés
  6. Nagyon jól néz ki. Akár reggelire, vagy vacsorára is tökéletes. :)

    VálaszTörlés
  7. Hű de jól néz ki. Nekem nem tűnt fel a rossz fény, inkább az étel:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kovtama, akkor az jól jel, ha "csak" az ételt vetted észre és a rossz fényt nem... ;-)))

      Törlés
  8. Ezt én is feltétlen megsütöm valamikor! Nagyon guszta! :-)

    VálaszTörlés
  9. Jaj de NAGYON guszta! Hogy te milyen ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  10. Údelááájk!!! Most a túrós kakaós csiguszhoz vásároltam be, de ez lesz a következő... Ezennel felszólítalak, hogy "abba lehet fejezni" az izgatásomat, így is kivan a zidegrendszertelenségem, erre minden nap találok itt valamit, amit "mostazonnal" szeretnék. Nem ér'! ;-) puszik! B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves B.csek barátnőm! Hát, akkor minden nap "mostazonnal" csináld meg! :-)
      A "zidegrendszertelenségednek" pedig egy kis nyugalmat kívánok! :-)))
      Majd jelezd milyen lett a kakaós csiga! Kíváncsian várom...
      Puszillak!

      Törlés
  11. Nagyon szép lett! Nálunk is teljes siker volt. :)))

    VálaszTörlés
  12. B.csek barátnőddel értek egyet! Ez így nem mehet tovább!! :))

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörű és finom:) Készítettem már én is, mindig nagy sikere van:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, milyen sikeres finomság? Köszi Trollanyu. :)

      Törlés
  14. Nekem nagyon is tetszenek a fotók, csodaszép lábtörlőt sütöttél. Én is készülök megsütni, de mindig találok valami új receptet és sajnos ez elmarad. Így most jóllakom itt Nálad a szememmel.:)

    VálaszTörlés
  15. A képek is tetszenek, de a lábtörlőd, az pedig verhetetlen. Szuper!

    VálaszTörlés
  16. Szia! Nagyon tetszik az oldalad és ezért gondoltam rád, hogy te leszel az egyik akinek tovább adom a díjat! Kérlek nézz be hozzám! :)
    Szilvi

    VálaszTörlés
  17. Válaszok
    1. Valóban - nem csak jól néz ki, de még finom is. :-))

      Törlés
  18. minek kell az olaj?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tésztájához kell az olaj, azért van a tészta hozzávalóihoz írva. A 2 dl tej valószínű, hogy nem elég folyékony hozzávalóként, mert akkor elég kemény lenne a tésztája. A pár evőkanál olaj viszont kicsit lágyít a tésztáján, emiatt kell a tésztához.

      Törlés
  19. Para una cena perfecta luce muy hermosa me encanta,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  20. Nagyon jól néz ki!
    Elkészítettem kicsiben :) Köszönöm!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban