2012. február 11., szombat

Kakaós kifli



Kedvenceink közé tartozik a kakaós kifli is! A család összes tagja egyformán szereti. Milán is szívesen elmajszol belőle egyet-egyet - már megéri sütni.  :-))
A tésztája ugyanaz, mint a diós-mákos kalácsé, vagy mint a diós kiflié, a buktáé... csak a mennyiségeken szoktam variálni. Nekem nagyon bevált ez a recept, így ez az alapreceptem kelt tésztában. Persze vannak más kelt tészta receptjeim is különböző süteményeknél, melyeket szintén használok, szeretek mindent kipróbálni, és ami megtetszik/ízlik, az továbbra is marad a "repertoárban". :)


  

Hozzávalók a tésztához: (ebből a mennyiségből kb. 24 db kifli lesz)
- 60 dkg liszt
- 3 dl langyos tej
- 2 evőkanál cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 tojás
- 10 dkg olvasztott vaj (vagy margarin)
- csipet só
- 3 dkg élesztő

Hozzávalók a töltelékhez:
- kakaópor
- cukor   -   ízlés szerint mindkettő, de érdemes a cukorból mindig többet tenni a kakaó mennyiségéhez képest, hogy sütés közben a cukortól meg tudjon olvadni szépen a kakaó, ne maradjon száraz - persze ne is folyjon ki

+ tojássárgája és pici tej a kenéshez




1. A lisztet összekeverem a cukrokkal és a sóval. A tojást, az olvasztott margarint és 2 dl tejet beleteszem a kenyérsütőgép üstjébe, majd beleöntöm a lisztet is. A liszt közepébe mélyedést csinálok, belemorzsolom az élesztőt, ráöntöm a maradék 1 dl tejet. Elindítom a gép dagasztás programját.
2. Amikor a gép végzett a dagasztással, a tésztát kiteszem egy kelesztőtálba és duplájára kelesztem.
3. Ha megkelt a tészta, akkor ketté teszem és egyenként kinyújtom téglalap alakúra, 6 négyzetre osztom, a négyzeteket pedig háromszögre vágom. 
4. A háromszögek szélesebb részére teszem a cukorral elkevert kakaóport, majd szorosan feltekerem a tésztát, kiflit formálok belőle.
5. Sütőpapíros tepsibe teszem, megkenem a tojássárgájával összekevert tejjel és előmelegített tepsiben légkeveréses programon 180 fokon megsütöm kb. 12-15 perc alatt. (sima sütőben több idő)
Amikor megsült, kiveszem a kifliket egy fa táblára, letakarom egy tiszta konyharuhával amíg kihűl, hogy jól átpuhuljon.  


Jó étvágyat! 
 

22 megjegyzés:

  1. Hát ez a kifli is gyönyörű,nem csak az én kenyerem!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem olyan formásak, mint amilyennek szerettem volna, és amilyennek általában sikerülni szokott, de mostanában Milán mellett nem igazán van időm formázgatni, csak "sutty" gyorsan elkészíteni, be a sütőbe és kész! Mindegy, így is nagyon finom volt, az a lényeg! :)
      Köszönöm, hogy benéztél Mónika!

      Törlés
  2. Ezek is szépek és guszták, mint minden Nálad :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy ám! :)

      Törlés
  3. Nagyon szépek lettek!! Hű, de megnéztem volna a belsejét. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na látod! Elfelejtettem kettétörni/kettévágni, pedig általában így is leszoktam fotózni, amikor ilyen "töltelékes" dolgot készítek. Viszont az is igaz, hogy szinte mindig kapkodva készítem a fényképeket, mert vagy Milántól nem tudok fényképezni, vagy pont akkor jön valaki... vagy annyira fogy az étel/süti, hogy szinte röptében kell fotózni. :D

      Törlés
  4. Annyira jól néz ki! Rajongok a kakaós dolgokért. Küldhetnél párat...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan mondom, ill. írom Lilla, hogy ha közelebb laknál, küldtem volna! Elég jószívű embernek tartanak... :D

      Törlés
  5. Nagyon szépek lettek, ennél szebb nem is kell:) Nekünk mindegy milyen a töltelék, minden jöhet:) Érdekes, hogy minden kisgyerek szereti a kifliket rágcsálni:)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Gabriella! Nézz be hozzám légyszives, szeretnék adni egy díjat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Átvettem a díjat, köszönöm szépen! :)

      Törlés
  7. Nagyon jól bánsz az élesztős tésztával! Ezek a kiflik is olyan enni valóak:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm kedves Gerdi! Azért Te sem panaszkodhatsz, na! :-))

      Törlés
  8. Nagyon jól néznek ki, az én kisfiam is nagyon szereti az ilyen típusú édes kelt tésztákat.Nagyon tetszik a blogod, gratulálok hozzá, na és persze a kisfiadhoz is, nagyon aranyos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, kedves vagy! Örülök, hogy benéztél. :)

      Törlés
  9. Nagyon ügyes vagy, és nagyon finom minden!

    VálaszTörlés
  10. szia ! Sepsiszentgyorgyrol-Erdelybol kovetem az oldalad ,mar sokminden el is keszitettunk a kolleganokkel ,es csak gratulalni szeretnek az oldalhoz!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszenek a receptek és az oldal.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...