Szilvalekváros kifli

Ez egy nagyon régi recept, még az Anyukámé volt, azelőtt a Nagymamámé, most pedig az enyém. Imádom - készíteni és enni is! 
A tésztát pillanatok alatt össze lehet állítani kevés hozzávalóval, éjszaka pihen egyet a hűtőben és másnap - bármikor amikor idő van rá - kinyújtjuk, töltjük, sütjük. (De ha 2 éjszakát és 2 napot áll a hűtőben, az sem gond, tökéletes lesz - én most így jártam, mert egyszerűen nem volt időm hamarabb foglalkozni vele.) Nagyon jó állagú, könnyen kezelhető, könnyen nyújtható tészta, ami közben abszolút nem ragad le a nyújtótáblára, tehát álom vele "dolgozni". A végeredmény roppanósan omlós kis kiflik, melyek annyira finomak, hogy a "nem lehet abbahagyni" kategóriába tartoznak. 






Hozzávalók:
72 darabhoz
60 dkg finomliszt
25 dkg sertészsír
3 dl tejföl
2 dkg friss élesztő
1 csipet só
1 evőkanál porcukor

+ ízlés szerint házi szilvalekvár
vagy süthető lekvár

A hempergetéshez:
2-3 evőkanál porcukor
1 csomag vaníliás cukor


M E G J E L E N T  A MÁSODIK KÖNYVEM!
Így most már két könyvem is megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:




     

Elkészítés:
  1. A lisztben elkeverjük a sót és a porcukrot, majd elmorzsoljuk benne a zsírt. A tejfölben simára keverjük az élesztőt (nem kell felfuttatni!), majd hozzáadjuk a lisztes keverékhez és összegyúrjuk a tésztát. Gombóccá formázzuk, becsomagoljuk folpackba és betesszük a hűtőbe 1 éjszakára.
  2. Másnap 9 egyenlő gombóccá formázzuk a tésztát, majd egyenként mindegyiket kinyújtjuk kör alakúra - vékonyra: kb. 2 mm legyen a vastagsága. A kinyújtott kört 8 egyenlő háromszögre vágjuk, mindegyik háromszög szélesebb részére teszünk egy fél teáskanál szilvalekvárt és kiflivé formázzuk. (Tehát így összesen 72 db kis kiflit kapunk.)
  3. Sütőpapíros vagy enyhén vajazott/lisztezett tepsibe sorakoztatjuk őket, majd előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 9 percig sütjük. Világosak maradjanak, ha a szélei kezdenek barnulni, akkor már jó! (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!) 
  4. Még forrón meghempergetjük a kifliket a vaníliás porcukor keverékével.
  5. Jól záródó dobozban sokáig tárolható - akár 2 hétig is - ha eldugjuk.






A munkafolyamatok



Jó étvágyat!  

Megjegyzések

  1. Kedves Gabriella! Zsír helyett margarin is jó?

    VálaszTörlés
  2. Én csak most akadtam rá a receptedre, képekre, ezek a kiflik gyönyörűek! (Ja, és a kisfiaid is!)
    Vajon nekem is sikerülnének ilyen szépre?

    VálaszTörlés
  3. Ma megsütöttem, nagyon jó a tésztája, könnyű vele dolgozni!! Szilvalekvárosat, mákosat és sajtosat sütöttem!! Nagyon finom lett!!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gabriella! Megsütöttem, finom lett! Én pogácsaszaggatóval csináltam, és a kiszúrt formákat kicsit megnyújtottam, ovális alakra, így töltöttem meg. Egy teljes üveg szilvalekvárt használtam el. Nekem a sütési idő kicsit hosszabb lett. Teljesen jó a tészta. eláll a nyersen néhány napig a hűtőben, így nem kell egyszerre megsütni! Köszönöm a receptet. Üdv. Éva

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban