Csokis-lekváros villámsüti

Puha és szaftos tészta - a szaftos alatt azt értem, hogy egyáltalán nem száraz, nagyon jó az állaga, igazán eteti magát. A szaftosságát az adja, hogy házi sárgabarack lekvár van a tésztájában is. Hát, ez valami csoda finom!! Már magában a tészta is isteni, de pluszban meg van töltve sárgabarack lekvárral és a tetejére csokoládémáz is került. Ellenállhatatlanul hangzik, igaz? 
Az elkészítése is csak néhány percet vesz igénybe: a hozzávalókat összekeverjük, beleöntjük a tepsibe és irány a sütő. Majd kettévágjuk, megtöltjük lekvárral és a tetejére csokimázat kenünk. Tehát nagyjából 1 óra alatt elkészül. A gyorsan elkészíthetősége miatt tökéletes hétvégi sütemény, de annyira jól néz ki, hogy egy ünnepi asztalon sem vallunk vele szégyent. Nálam például ma egy szépen megterített ünnepi vacsora desszertje volt.

Ma nem volt időm sütemény sütésre, de mindenképpen kellett valamilyen gyors süti, ezért esett a választásom erre - nagyon jól döntöttem, mert villámgyorsan elkészült, emiatt adtam neki a "villám" nevet. Ráadásul mutatós és nagyon finom!




Hozzávalók a tésztához:
kb. 20x35 cm-es tepsihez, 12 db kockához
1 tojás
6 dkg zsír
15 dkg kristálycukor
25 dkg finomliszt
1 csomag sütőpor
3 csapott evőkanál holland kakaópor
2 dl tej
4 evőkanál sárgabarack lekvár 
1 narancs reszelt héja (bio)

+ ízlés szerint sárgabarack lekvár megtölteni

A csokoládémázhoz:
1 evőkanál finomliszt
2 evőkanál holland kakaópor
2 csapott evőkanál kristálycukor
2 dl víz
5 dkg étcsokoládé



L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM

megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva: 
  

Elkészítés:
  1. A lisztet összeszitáljuk a sütőporral és a kakaóporral.
  2. A tojást, zsírt, cukrot, lekvárt, narancshéjat habosra keverjük - addig, míg a cukor elolvad. (A kézi mixerrel keverve kb. 3-4 perc.) 
  3. Hozzáadjuk a tojásos-lekváros masszához fokozatosan a lisztes keveréket + a tejet felváltva 3-4 adagban. Simára keverjük.
  4. A masszát sütőpapírral bélelt tepsibe egyengetjük és előmelegített 160 fokos légkeveréses sütőben kb. 13-15 percig sütjük. (Nálam 13 perc elég volt, de végezzünk tűpróbát! A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)
  5.  A megsült süteményt rácsra borítjuk és kihűtjük. Majd középen kettévágjuk (nem vízszintesen, hanem függőlegesen keresztben). Az egyik lapot megkenjük a lekvárral ízlés szerint, majd rátesszük a másik lapot és enyhén megnyomkodjuk.
  6. A mázhoz a lisztet, kakaóport és cukrot összekeverjük - hozzáadjuk a vizet és simára keverjük. Majd alacsony lángon, folyamatosan kevergetve besűrítjük: amikor picit bugyborékol, már jó. Elzárjuk alatta a lángot és beletördeljük az étcsokit, kevergetve elolvasztjuk benne.
  7. A mázat a sütemény tetejére kenjük: nem kell simára kenni a tetején, inkább csináljunk bele kis hullámokat egy tompa végű kenőkéssel - így rusztikusabb és mutatósabb lesz.
  8. Tegyük hűtőbe 1 órára, hogy kicsit dermedjen a csokikrém, de akár azonnal is fogyasztható.
  9. Kockákra vágva tálaljuk.

Tipp:
Ha a tésztát nem töltjük meg lekvárral és nem kenjük le csokimázzal - más sütemény alapjaként is el tudom képzelni és szerintem fogom is használni, mert csoda jó állagú, puha, finom sütemény! Kedvencem lett!




Jó étvágyat! 

Kövessétek Instagram oldalamat is, ahol sok képet és kis videót osztok meg a receptek mellett a mindennapjainkról, mindennapi sütés-főzésemről.
Kövessétek Facebook oldalamat is, ahol sok receptet osztok meg!

Megjegyzések

  1. Megcsináltam a családnak, és mindenkinek ízlik. Nagyon jó lett. 🙂 Üdv és kellemes ünnepeket. 🎄 Bebe

    VálaszTörlés
  2. Ezt elfogom kesziteni a legkozelebbi szulinapra mert annyira guszta!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gabriella! Szombaton /2019-11-09/ kitaláltam, hogy kéne valamit sütni. A kakaós-lekváros villámsütit választotta! Ez valami isteni!!! Jól megjegyzem a receptet, hogy máskor is el tudjam készíteni! Köszönöm szépen! <3

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lett! Csokidarabokat szórtunk a tésztába, porcukrot a tetejére. Legközelebb kipróbálom a csokimázat is. Köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés
  5. Meg fogom sütni, de én dobok meggyet a tésztába.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom a tészta alap. Én újra gondoltam és főzött csokikrémet tettem a tetejére.Csoki reszelékkel díszítettem.Az egész csalàdnak ízlett.

    VálaszTörlés
  7. Meggyet szórtam én is a tésztába, nagyon jót tett neki! Mondjuk nekem csak 21x31-es tepsim van, így annyira vastagra megemelkedett a tészta, hogy nem vágtam félbe, emiatt azonban vékonyabb lett rajta a csokimáz, de ez egyáltalán nem baj, így, talán még finomabb, uis ez a csoki öntet kissé keserű!

    VálaszTörlés
  8. Szia most olvastam, holnap megfogom csinálni köszönöm.

    VálaszTörlés
  9. 75. Szülinapomra ezt fogom elkészíteni.
    Szurkoljatok nekem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban