Fahéjas csiga

Pihe-puha foszlós tészta, kellemesen fahéjas töltelék. Annyira imádom, nagyon finom, én képtelen vagyok neki ellenállni! :) Magában is nagyon finom (én így szeretem a legjobban), de feldobhatjuk egy kis citromos cukormázzal vagy vaníliaöntettel - ki mivel szereti jobban. Ja és el ne felejtsem megemlíteni - dagasztással, formázással, sütéssel együtt 1 óra alatt elkészül! Tehát elég gyorsnak mondható.
A kakaós csiga mellett a fahéjas csiga is töretlen népszerűségnek örvend - ez a két péksütemény szinte minden családban favorit. Kakaós csiga recept több is van a blogomon, ezért a fahéjas változat sem hiányozhat.
Elhiszitek vagy sem, én bizony toporogva vártam a sütő előtt, hogy mikor sül már meg ez a csiga...? Olyan illatfelhő lengte be az egész konyhát, csak nyeltem nagyokat. Amikor kivettem a sütőből, alig bírtam várni néhány percet, hogy hűljön egy kicsit (forrón semmiképp nem szerettem volna enni), de langyosan egymás után megettem négyet. Sajnos ötöt is simán meg bírtam volna enni, de már így is túl sokat engedtem meg magamnak! Mostanában ritkán sütöttem süteményeket, és annyira ki vagyunk rá 'éhezve', hogy ilyenkor, amikor készítek valami édességet, egyből 'rávetjük' magunkat, nem tudunk magunknak parancsolni. :)






 Hozzávalók:
15 csigához
5 dkg friss élesztő
8 dkg kristálycukor
2,5 dl langyos tej
50 dkg finomliszt
1 csipet só
8 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
3 tojássárgája

A töltelékhez:
1 púpos teáskanál őrölt fahéj (vagy ízlés szerint)
7 dkg porcukor
5 dkg olvasztott vaj

A cukormázhoz:
5 evőkanál citromlé vagy rum
15 dkg porcukor
(de cukormáz helyett készíthetünk hozzá vaníliaöntetet is)


A pöttyös kézműves kerámia megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linken:





     
Elkészítés:
  1. A langyos tejben elkeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt és felfuttatjuk (kb. 10 perc).
  2. A lisztben elkeverjük a sót, elmorzsoljuk benne a vajat, hozzáadjuk a tojások sárgáját + a felfuttatott élesztőt és szép sima tésztát dagasztunk. 
  3. Nem kell keleszteni, pihentetni! Dagasztás után azonnal kinyújtjuk a tésztát téglalap alakúra (kb. 6-7 mm vastagra). Megkenjük az olvasztott vajjal, egyenletesen megszórjuk a fahéjas porcukorral és jó szorosan feltekerjük, mint a bejglit. Éles késsel 15 egyenlő csigákra szeleteljük (kb. 2-2,5 cm szélesek legyenek a csiga szeletek). 
  4. A csigákat sütőpapíros vagy kivajazott/lisztezett tepsire sorakoztatjuk egymástól picit távolabb és 10 percig pihentetjük őket.
  5. Előmelegített 170 fokos légkeveréses sütőben kb. 15 percig sütjük. Aranybarnák legyenek, nem kell, hogy túl barna legyen! (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)
  6. A cukormázhoz a porcukrot és a citromlevet vagy a rumot simára keverjük, majd a csigákra csorgatjuk tetszés szerint.

  

Itt még a sütésre várakoznak



Mint ahogy fentebb a bevezető szövegemben is említettem... mostanában ritkán sütöttem, mert kicsit elfoglalt voltam. A konyhai tevékenységem egyébként is nagyon nehéz az elmúlt hónapokban a pici fiam mellett - a főzés és sütés is katasztrofális egy akaratos, kíváncsi, kissé hisztis gyerektől, akit minden érdekel, mindenben utánoz, mindent szeretne, neki minden kell, mindent ugyanúgy akar csinálni, mint én... Húúú, hát nem könnyű! Emellett ott van a család többi tagja, a mindennapi házimunka... és még nagytakarítást is szeretnék majd végezni, mielőtt feldíszítem a házat adventre. + hétfőn volt az előadásom, ahová 5 süteménnyel is készültem. Ráadásul van egy csoport a Facebook oldalon, akik nagyon jó török sorozatokat fordítanak és feliratoznak magyarra azok részére, akik szeretik a török filmeket. Ennek a csoportnak én is tagja vagyok, ugyanis segítek nekik a filmek feliratozásában éjszakánként - mindezt csak hobbiból, segítő szándékként. Szóval vannak teendők bőven, nem unatkozom...


 Jó étvágyat!
 

Megjegyzések

  1. Isteni. Sokadjàra sütöm màr. Mindig dupla adaggal kèszìtek,nagy kedvenc.
    Köszi a receptet.

    VálaszTörlés
  2. Már több receptet kipróbáltam, mindegyik nagyon jól sikerült. Ma épp a kelt tésztából készült kakaós csigát sütöttem meg... simán megettem belőle négyet. Jó lesz ha az unokám mindjárt jön érte, és elviszi a többit. Nagyon köszönöm a szuper recepteket.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban