Sajtos rugelach

Annyira finom ez a kis sajtos aprósütemény! Belül puha, kívül kicsit ropogós, imádni való. Azt szokták mondani, hogy frissen a legfinomabb, de nálunk maradt másnapra néhány darab (melyet csak egy tányérra tettem papírszalvétával letakarva) és másnap is ugyanolyan finom volt. Próbáljátok ki, nem fogjátok megbánni!






Hozzávalók:
24 darabhoz
20 dkg finomliszt
10 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
2 csapott kávéskanál só
12 dkg natúr krémsajt

+ 15 dkg reszelt sajt
(pl. trappista, edámi, gouda)

+ a tetejére a lekenéshez 1 kisebb tojás felverve


M E G J E L E N T  A  MÁSODIK SÜTEMÉNYES KÖNYVEM!

Így most már két könyvem is megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:
  1. A krémsajtot a vajjal összekeverjük, hozzáadjuk a sóval elkevert lisztet és tésztává gyúrjuk. Cipót formálunk belőle és fóliába csomagolva legalább 1 órára hűtőbe tesszük. Erre azért van szükség, mert a tészta elég ragadós és lágy. (Az sem baj, ha egy egész éjszakára a hűtőben hagyjuk és másnap formázzuk, töltjük.)    
  2. A hűtőből kivéve kettévágjuk és alaposan belisztezett felületen kinyújtjuk az egyiket 25 cm átmérőjű kör alakúra. (Legyen szabályos, mert úgy lehet szép cikkekre vágni és egyformák lesznek a  kifli tekercsek.)  
  3. A kinyújtott tésztát egyenletesen megszórjuk a reszelt sajt felével, kicsit rányomkodjuk a tésztára, majd a kört 12 egyforma cikkre vágjuk. A szélesebb végétől indulva feltekerjük a kifliket. Ugyanígy járunk el a másik tésztával is: kör alakúra nyújtjuk, sajttal szórjuk, cikkekre vágjuk, feltekerjük kifli alakúra. 
  4. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük őket, majd megkenjük a tetejüket a felvert tojással.
  5. Előmelegített 180 fokos sütőben, alsó-felső sütésen 25 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet.) 

 A munkafolyamatok képekben







Jó étvágyat!  

Megjegyzések

  1. Megsütöttem, egyből dupla adaggal! :-) Tetszik, hogy omlós és extra sajtos. Mi köményt is szórtunk a tetejére; legközelebb (mert biztos, hogy lesz legközelebb :-) ) füstölt sajtot is teszek bele. Köszönöm a receptet, bekerült a receptes füzetembe. :-) Üdvözlettel: Pető Edit

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel olvasom kedves Edit. Szívesen a receptet. :)
      Üdv.: Gabriella

      Törlés
    2. Nálunk nem igazán szereti a család a köményt a sütik tetején. Úgy cselezem ki őket, h őrölt köményt keverek a tojásba amivel lekenem a süteményt.

      Törlés
  2. Szia Gabi! Elkészítettem ezt is a csokissal együtt és mindkettő nagyon finom lett! Köszi :)!!!

    VálaszTörlés
  3. Szia Gabi. Tömlős sajtkrém kerül bele? Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsu!
      Mascarponét szoktam beletenni vagy bármilyen natúr krémsajtot, ami nem édes, nem sós.

      Törlés
  4. Karácsonyra csináltam meg először, akkor is nagy siker volt! Azóta többször kérik :) köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, örülök, hogy ennyire ízlik a családnak. :)

      Törlés
  5. Élesztő vagy sütőpor nem szükséges?

    VálaszTörlés
  6. Most csináltam először, isteni lett. Annyit változtattam, hogy a tésztába csípős kolbászos krémsajtot, és kevesebb sót tettem. Megszórva felesben füstölt sajttal lett. A család már megrendelte a következő adagot. De már duplát fogok készíteni. Köszönöm a receptet!!!

    VálaszTörlés
  7. Barátnőm anyukája készítette el, most ettem először. A legfinomabb sós süti, amit valaha ettem! :) Én is meg fogom sütni.

    VálaszTörlés
  8. Szia Gabi, én is megsütöttem nagyon finom lett. Mindig kíváncsian várom Tőled az újdonságokat! Köszönöm szépen a receptet!!! Szilvi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban