Gyümölcsös tejes pite

Az ellenállhatatlan és elronthatatlan gyümölcsös finomság! Annyira imádom a tejes pitét! Rengetegszer készítem - tavasztól ősz végéig szinte minden gyümölccsel elkészítem minden évben. Talán már megszámolni sem lehet, hányféle gyümölccsel és hányféle recepttel található a blogon is: almás tejes pitecseresznyés tejes piteőszibarackos tejes pite. Mindegyik nagyon ízlik, hiszen ezért is készítem ilyen gyakran, de azt hiszem, eddig a ma készített ízlett a legjobban! Könnyed, pudingszerű, gyümölcsös süti...




Hozzávalók:
30 cm átmérőjű 3 cm magas piteformához vagy
25 cm átmérőjű 5 cm magas piteformához
12,5 dkg finomliszt
(nálam 7,5 dkg finomliszt + 5 dkg zabpehelyliszt)
3 tojás
5 dkg kristálycukor vagy nyírfacukor
1 evőkanál vaníliás cukor
3 dl tej
50 dkg gyümölcs  
(nálam most cseresznye, eper, áfonya vegyesen)

+ pici vaj a forma kikenéséhez


A Pöttyös Otthon webáruház termékei megvásárolhatók az alábbi linkre kattintva:
www.pottyosotthon.hu 




Elkészítés:
  1. A gyümölcsöket megmossuk, kimagozzuk. A piteformát kikenjük pici vajjal, majd belerakjuk a gyümölcsöket.
  2. A lisztet (liszteket) összekeverjük a cukrokkal, majd hozzáadjuk a tojások sárgáját és a tejet, simára keverjük. Felverjük a tojások fehérjét is lágy habbá és hozzákeverjük a tésztához. Ráöntjük a gyümölcsökre a formába.
  3. Előmelegített 170 fokos légkeveréses sütőben  20 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet.)





Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Milyen remek kis desszert. Imádom az ilyen fajta csupa gyümölcs sütiket. Isteni a kinézete is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, ez nekem is nagy kedvencem! Mostanában minden héten készítem valamilyen gyümölccsel, annyira odavagyok érte!

      Törlés
  2. De guszta, és milyen szép sárga! Finom lehet, tejes pitét még nem sütöttem, és nem is kóstoltam, sajnos...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin - Anyukám házi tojásából készítve tényleg annyira szép sárga a tésztája. Egyébként ajánlom, hogy készítsd el, mert annyira egyszerű és annyira finom!! :)

      Törlés
  3. Nagyon szuper recept! Kipróbáltam, és egy könnyű, finom, alul pudingszerű, felül piskóta könnyedségű ízletes süti lett belőle. Nagyon gyorsan kész van.

    VálaszTörlés
  4. Egyszerűnek tűnik...kipróbálom😋

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban