Foszlós citromos-mákos kalács

Pihe-puha, foszlós, kellemes citromos aromájú csoda finom kalács! Reggelire vagy akár vacsorára is elfogyaszthatjuk egy bögre tejjel.

A hűvös, szürke, borongós időben egyre nagyobb kedvem van sütögetni a télies hangulatú süteményeket. Gondolom, ezzel Ti is így vagytok... Próbáljátok ki ezt a klassz kalács receptet, ígérem, nem fogtok csalódni! 




Hozzávalók:
30 cm x 11 cm-es kalács formához
30 dkg finomliszt átszitálva
3 evőkanál kristálycukor
3 dkg friss élesztő
kb. 1,5 dl tej
10 dkg puha vaj
2 tojássárgája
fél citrom leve és reszelt héja (kezeletlen vagy bio citrom)
1 csipet só

A töltelékhez:
25 dkg darált mák
7 dkg kristálycukor
1,5 dl langyos tej
2 evőkanál méz
3 dkg mazsola
1 citrom reszelt héja (kezeletlen vagy bio citrom)

+ tetejére 1 felvert tojás


SÜTEMÉNYES KÖNYVEIM és PÖTTYÖS KERÁMIÁK

megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:








Elkészítés:
  1. 1A langyos tejben 1 evőkanál cukorral felfuttatjuk az élesztőt. Az átszitált lisztet összekeverjük a maradék cukorral, a csipet sóval, a citrom reszelt héjával és levével, majd hozzáadjuk a vajat, tojássárgákat, melyekkel összemorzsoljuk a tésztát, végül hozzáadjuk az élesztős tejet is és alaposan összegyúrjuk a tésztát. Jó lágy legyen (ha nem érezzük elég lágynak, adhatunk még hozzá pici langyos tejet). Egy tálat meghintünk liszttel, beletesszük a tésztát, majd letakarva duplájára kelesztjük (ez kb. 30-40 perc). Egyébként a tésztát bedagaszthatjuk kézzel vagy dagasztógéppel is, sőt a kenyérsütőgép dagasztó programjával is.
  2. A töltelékhez a tejbe beletesszük a cukrot, mézet, mazsolát, citrom héját, felforrósítjuk (nem kell forralni, csak felmelegíteni), elzárjuk alatta lángot, majd belekeverjük a darált mákot is. Félretesszük.
  3. A kinyújtott tésztát enyhén átgyúrjuk, két egyforma részre osztjuk. Kinyújtjuk egyenként téglalap alakúra (kb 5 mm vastagra), majd egyenletesen megkenjük mind a kettőt a töltelékkel. Feltekerjük, mint a bejglit, majd összefonjuk. 
  4. Egy kivajazott/lisztezett kalácsformába helyezzük a tésztát (lehet forma nélkül is tepsiben sütni), hagyjuk még kelni kb. 15 percig, majd a tetejét lekenjük a felvert tojással és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben 35-40 perc alatt megsütjük.  Kb. az első 15-20 perces sütési idő után, ha már szép barna a kalács teteje, akkor takarjuk le alufóliával, hogy ne égjen meg, de a közepe még szépen süljön tovább. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)
  5. Ha megsült, 5 percet a formában hagyjuk, majd óvatosan egy késsel körbelazítjuk a formában a tésztát és kiborítjuk egy fa táblára. 








 


Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nagyon szép lett a kalácsod, és a bögre is :-) Így ősszel, télen, én is szeretek kelt tésztákat készíteni, no meg enni is :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönet a receptért. Most készült el, forrázott diótöltelékkel és valami isteni lett. :-)

    VálaszTörlés
  3. Gyakran készítem kakaóval is és mákkal is ,de én a citromot és a mazsolát is elhagyom,mert nem szeretjük,de úgy is isteni !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lett, rögtön dupla adagot készítettem! Köszönöm a receptet! <3

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki,azt hiszem ez lesz az egyik kedvenc receptem!

    VálaszTörlés
  6. Most sül,eddig minden rendben.Nagyon finom recept.Köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm szépen a receptet, ki is nyomtattam és szándékomban áll elkészíteni. :) Az lenne a kérdésem, hogy le lehet-e fagyasztani, akár máskosan, akár diósan készítem el?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem minden további nélkül. Én minden évben a bejglit szoktam lefagyasztani !

      Törlés
  8. Ma megsütöttem. Csodaszép, csodafinom! Köszönöm szépen a receptet. :)

    VálaszTörlés
  9. Nem találok szavakat. Ez a kalács nagyon finom. Tökéletes recept. Örülök hogy rátaláltam.

    VálaszTörlés
  10. Szia!
    Többször megsütöttem már de mindig oldalt elreped!😢 Mitől lehet?

    VálaszTörlés
  11. Sütőpapíros formában is ugyanojan jó lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, nyugodtan lehet sütőpapíros formában is.

      Törlés
  12. Nagyon finom megsütöttem. Nekem sok a 1.5 dl tej nagyon lágy + tettem kis lisztet hozzá. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban