2015. július 14., kedd

Sajtos burgonyás pogácsa pehelykönnyű tésztával

A pehelykönnyű burgonyás pogácsa nagy sláger a blogon (ide kattintva megnézhetitek a receptet). Rengetegszer megsütöttem már, de most hétvégén sajtos verzióban készítettem el - icipicit változtattam rajta más téren is, így most még az előző burgonyás pogácsámnál is jobb recept kerekedett ki belőle. Olyan finom gyenge, könnyed tésztájú pogácsát sikerült sütnöm ismét, a tetején picit ropogós sajtkéreggel, hogy csodájára járt az egész család és kérték, sőt követelték!, hogy ezt igen gyakran szeretnék látni az asztalon. :) Először nem akartam újra feltenni a blogra, hiszen majdhogynem ugyanaz a recept, mely évek óta szerepel már az oldalamon, de tényleg annyira finomságos és könnyű lett - úgy gondoltam, mégiscsak megörökítem magamnak a pontos receptet a változtatással, míg el nem felejtem. No meg persze Nektek is nagy szeretettel ajánlom. :)




 A pöttyös kézműves kerámia bögre megtalálható a webáruházban az alábbi linken:

Hozzávalók:
kb. 45 dkg finomliszt átszitálva
1 dl langyos tej
2 dkg friss élesztő
1 csipet kristálycukor
3 db közepes burgonya megfőzve, áttörve (ez kb. 30 dkg)
1 tojás sárjája
20 dkg szobahőrmérsékletű vaj (esetleg margarin)
 2 enyhén púpos teáskanál só (vagy ízlés szerint)

+ a tetejére 1 tojás felverve
kb. 15 dkg reszelt trappista sajt




Elkészítés:
1. A tejben a cukorral felfuttatjuk az élesztőt.
2. A lisztben elkeverjük a sót, belekeverjük a főtt/áttört burgonyát is, majd elmorzsoljuk benne a vajat/margarint és a tojás sárgáját is. Végül hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt is és összegyúrjuk, dagasztjuk a tésztát. (Ha nagyon lágy és ragacsos lesz, adjunk még hozzá folyamatosan egy kis lisztet, de azért a végén picikét ragadjon a tészta - ne nagyon, csak tényleg egy picit itt-ott ragadjon!) Letakarva kb. 1 órán át kelesztjük.
3. A megkelt tésztát lisztezett felületen/gyúrótáblán téglalap alakúra nyújtjuk (kb. 1,5 cm vastagra), ezután kettéhajtjuk, majd az alsó részét felhajtjuk a 2/3-ig, erre rá a felső 1/3 részt, így 6 réteget kapunk (lásd az alábbi fotón).


        

4. Ezután pihentetés nélkül kinyújtjuk a tésztát kb. 2-2,5 cm vastagságúra, a tetejét berácsozzuk egy éles késsel és kb. 5 cm-es átmérőjű pogácsa szaggatóval  kiszaggatjuk. (Pogácsa szaggató kapható a webáruházban az alábbi linken: www.pottyosotthon.hu/pogacsaszaggato .)
5. A pogácsákat sütőpapíros vagy enyhén kivajazott/lisztezett tepsire sorakoztatjuk - egymástól picit távolabb, mert sütés közben még kelni fognak - és 5-10 percet kelesztjük még. 
6. Majd a tetejüket lekenjük a felvert tojással, megszórjuk a reszelt sajttal és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15-18 perc alatt megsütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet - a hagyományos sütőben valószínű, hogy egy kicsit tovább tart.)






Jó étvágyat!  

7 megjegyzés:

  1. Szia, nagyon jól néz ki, néhányat szívesen "bevállalnék"...
    :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági, örülök, hogy tetszik - nagyon szívesen megkínálnálak...:)

      Törlés
  2. Epp most sütöttem meg.Sajnos par percalatt eltünt :O
    Nagyon finom pogacsa, nagyon jo recept!
    Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Kriszti, nagyon örülök, hogy ennyire ízlett. Köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  3. Szia Gabi, a szupi kis receptjeiddel teljesen beköltöztél a konyhámba! köszönöm😊
    Üdvözlettel Éva

    VálaszTörlés
  4. Kisfiam kedvence a pogácsa, holnapra megsütöm neki, remélem sikere lesz! :)
    BÚÉK, kedves Gabi, köszi a sok finom receptet!

    VálaszTörlés
  5. én is dupla adagot készítettem, okulva az előtte szólóktól. Egyik adag sima, a másik medvehagymás sajtos burgonyás lett! azt hiszem a tavaszi fogyókúrámnak lőttek!!! Isteni finom lett ... én már sutyiban párat befaltam. :) persze csak tesztelés céljából, hogy rendesen átsült-e. ;) Este a barátok is megkóstolhatják, ha a kedvesem hagy belőle annyit, amennyivel illik megjelenni. :) Köszönöm szépen! A cirmos kalács óta bújom a blogod, ugyanis azzal már az egész családot megfertőztem.

    VálaszTörlés