Pehelykönnyű sajtos-burgonyás pogácsa

A pehelykönnyű burgonyás pogácsa nagy sláger a blogon, ide kattintva megnézhetitek a receptet. Rengetegszer megsütöttem már, de most hétvégén sajtos verzióban készítettem - icipicit változtattam rajta más téren is, így most még az előző burgonyás pogácsámnál is jobb recept kerekedett ki belőle. Olyan finom, gyenge, könnyed tésztájú pogácsát sikerült sütnöm ismét, a tetején picit ropogós sajtkéreggel, hogy csodájára járt az egész család és kérték, sőt követelték!, hogy ezt igen gyakran szeretnék látni az asztalon. 😋 Először nem akartam feltenni a blogra, hiszen majdhogynem ugyanaz a recept, mely évek óta szerepel már itt az oldalamon, de tényleg annyira finomságos és könnyű lett - úgy gondoltam, mégiscsak megörökítem magamnak a pontos receptet a változtatással, míg el nem felejtem. Na és persze Nektek is nagy szeretettel ajánlom. 😊





Hozzávalók:
kb. 45 dkg finomliszt átszitálva
1 dl langyos tej
2 dkg friss élesztő
1 csipet kristálycukor
3 db közepes burgonya megfőzve, áttörve (ez kb. 30 dkg)
1 tojássárgája
20 dkg szoba-hőmérsékletű vaj (esetleg margarin)
 2 enyhén púpos teáskanál só (vagy ízlés szerint)

+ a tetejére 1 tojásfehérje egy kissé felverve
kb. 15 dkg reszelt trappista sajt


 L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM
és a csodás pöttyös kézműves kerámiák

 megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:


Elkészítés:
  1. A tejben a cukorral felfuttatjuk az élesztőt - ez kb. 10 perc.
  2. A lisztben elkeverjük a sót, belekeverjük a főtt/áttört burgonyát is, majd elmorzsoljuk benne a vajat/margarint és a tojássárgáját is. Végül hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt is és összegyúrjuk, dagasztjuk a tésztát. (Ha nagyon lágy és ragacsos lesz, adjunk még hozzá folyamatosan egy kis lisztet, de azért a végén enyhén ragadjon a tészta - ne nagyon, csak tényleg egy picit! De ha nem érezzük elég lágynak a tésztát, akkor pedig dagasszunk még bele 1-2 dkg vajat.) Letakarva kb. 1 órán át kelesztjük. Ha közben nincs időnk rá, kelhet akár 2 órát is.
  3. A megkelt tésztát lisztezett felületen/gyúrótáblán téglalap alakúra nyújtjuk (kb. 1,5 cm vastagra), ezután kettéhajtjuk, majd az alsó részét felhajtjuk a 2/3-ig, erre rá a felső 1/3 részt, így 6 réteget kapunk (lásd az alábbi fotón).


        

4. Ezután pihentetés nélkül kinyújtjuk a tésztát kb. 2-2,5 cm vastagságúra, a tetejét berácsozzuk egy éles késsel és kb. 5 cm-es átmérőjű pogácsa szaggatóval (ennek híján egy pohárral) kiszaggatjuk.
5. A pogácsákat sütőpapíros vagy enyhén kivajazott/lisztezett tepsire sorakoztatjuk - egymástól picit távolabb, mert sütés közben még kelni fognak - és 5-10 percet kelesztjük. 
6. Majd a tetejüket lekenjük az enyhén felvert tojásfehérjével, megszórjuk a reszelt sajttal és előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15-18 perc alatt megsütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet - a hagyományos sütőben valószínű, hogy egy kicsit tovább tart.)


Sütés előtt











Jó étvágyat!  

Kövessétek Instagram oldalamat is, ahol sok képet és kis videót osztok meg a receptek mellett a mindennapjainkról, mindennapi sütés-főzésemről.
Kövessétek Facebook oldalamat is, ahol sok receptet osztok meg!

Megjegyzések

  1. Szia, nagyon jól néz ki, néhányat szívesen "bevállalnék"...
    :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ági, örülök, hogy tetszik - nagyon szívesen megkínálnálak...:)

      Törlés
  2. Szívesen Kriszti, nagyon örülök, hogy ennyire ízlett. Köszönöm, hogy írtál.

    VálaszTörlés
  3. Szia Gabi, a szupi kis receptjeiddel teljesen beköltöztél a konyhámba! köszönöm😊
    Üdvözlettel Éva

    VálaszTörlés
  4. Kisfiam kedvence a pogácsa, holnapra megsütöm neki, remélem sikere lesz! :)
    BÚÉK, kedves Gabi, köszi a sok finom receptet!

    VálaszTörlés
  5. én is dupla adagot készítettem, okulva az előtte szólóktól. Egyik adag sima, a másik medvehagymás sajtos burgonyás lett! azt hiszem a tavaszi fogyókúrámnak lőttek!!! Isteni finom lett ... én már sutyiban párat befaltam. :) persze csak tesztelés céljából, hogy rendesen átsült-e. ;) Este a barátok is megkóstolhatják, ha a kedvesem hagy belőle annyit, amennyivel illik megjelenni. :) Köszönöm szépen! A cirmos kalács óta bújom a blogod, ugyanis azzal már az egész családot megfertőztem.

    VálaszTörlés
  6. Ma burgonyás pogácsát akartam sütni a holnapi kirándulásunkhoz. Tudtam, hogy itt biztosra mehetek. Nem csalódtam! Szuper tészta, tökéletes arányokkal, a végeredmény pedig....dupla adaggal kellett volna índítanom. Köszönöm ezt a receptet is!Andi

    VálaszTörlés
  7. Köszi Gabi az isteni pogácsa receptet! további szép napot nekd, és nekünk további jó kis receptet küldj légyszives!
    Aranka

    VálaszTörlés
  8. Szuper pogi csak így hívom.Dupla adag hozzá gulyásleves,isteni finom!Köszönöm.Szép napo!😃

    VálaszTörlés
  9. De jól néz ki. Már nagyon sok receptedet elkészítettem. Száraz élesztővel működik? Mennyi kell abból belőle?
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik. :)
      Porélesztővel is működik, 1 tasakkal kell bele. (7 g)

      Törlés
  10. Szia Gabi, ha csak szaraz elesztom van akkor azt is a tejbe kell rakni es kovaszt kesziteni? Koszonom szepen a segitsegedet elore is. Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nem szükséges, de én úgy szoktam azt is.

      Törlés
  11. Gabika, meg lehet csinálni úgy, hogy este a hűtőbe kelesztem és reggel sütöm meg?

    VálaszTörlés
  12. Már másodjára sütöm isteni finom köszike.

    VálaszTörlés
  13. ha zsírral szeretném abból kb mennyit kellene raknom? És a burgonyát még melegen kell hozzá adni vagy meg kell veni míg teljesen kihűljön? Nagyon jól néznek ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsírból általában 20 %-kal kevesebbet kell használni mindig a receptben megadott vaj mennyiséghez képest.
      Ha a megtört burgonya kellemes langyosra hűlt, már akkor is hozzá lehet adni.
      Köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik. :)

      Törlés
  14. Kedves Gabriella! Érdeklődni szeretnék, hogy a tészta lefagyasztható-e sütés előtt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szép napot! :) Bevallom, még nem próbáltam lefagyasztani, mert nagyon szoktam fagyasztani a sütiket, pogácsákat, de szerintem nyugodtan lefagyaszthatod sütés előtti állapotban. Először úgy fagyaszd le, hogy egy tálcán sorban rakod a pogácsákat és így teszed be a mélyhűtőbe. Majd amikor már megfagytak, akkor kiadagolhatod zacskóba zárva is és vissza a mélyhűtőbe. Sütés előtt kiveszed szoba-hőmérsékletre kiengedni és úgy sütöd meg.

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban