2015. február 7., szombat

Sajttal és aszalt szilvával göngyölt hús

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én nagyon-nagyon szeretem a gyümölcs-hús párosítást! Ez a sajttal és aszalt szilvával göngyölt csirkemell különösen nagy kedvencem, nagyon jól harmonizálnak együtt az ízek, isteni finom és az elkészítése is pofonegyszerű. Ráadásul szépen lehet tálalni is - vasárnapi ebédre vagy egy ünnepi asztalra tökéletes. 






Hozzávalók:
1 kg csirke- vagy pulykamell
15 dkg aszalt szilva
20 dkg sajt
só, őrölt bors ízlés szerint

 a panírozáshoz: liszt, tojás, zsemlemorzsa

a sütéshez: zsír vagy olaj





Elkészítés:
1. A csirkemellből (vagy pulykamellből) szép nagy szeleteket vágunk, közepesen kiklopfoljuk (ne túl vastagra, de ne is hajszálvékonyra, mert akkor szétszakad felgöngyöléskor). Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk a szeleteket, és mindegyik közepére teszünk egy csík sajtot és 2-3 szem aszalt szilvát. A keskenyebb részénél két oldalt felhajtjuk egy picit a töltelékre, majd a hosszabbik részénél felgöngyöljük/feltekerjük. (Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy szétnyílik-e panírozás közben, akkor fogpiszkálóval vagy hústűvel összetűzhetjük - de nem muszáj.) 
2. A felgöngyölt húsokat megforgatjuk a lisztbe, tojásba, majd a zsemlemorzsába és bő forró zsírban vagy olajban mindkét oldalát aranybarnára sütjük.
3. Konyhai törlőpapírra szedjük, és párolt rizzsel vagy tetszés szerinti körettel tálaljuk.

A Vanília kerámia tányérok antikolt festéssel megtalálhatók a webáruházban is:

  

Jó étvágyat!
  

10 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen tálaltad, és fincsi is lehetett! Ilyet még nem készítettem, csak olyat, amelyik szintén sajttal és aszalt szilvával volt töltve, de a sütőben sütve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, tényleg nagyon finom. Sütöttem már én is a sütőben panír nélkül, de most így óhajtotta a családom. :)

      Törlés
  2. Én is szeretem a gyümölcs-hús párosítást! Sütőben szoktam készíteni, de ki fogom próbálni panírozva is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így is - úgy is finom. :) Köszi, hogy benéztél Gerdi.

      Törlés
  3. Ez nagyon fincsi lehet! Egyszer gesztenyével és szilvával töltöttem én meg, de a család nem rajongott érte, pedig milyen finom volt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, a gesztenyés verzió is nagyon finom lehet, én nagyon szeretem ilyesmivel párosítani a húsokat.
      Köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  4. Nálunk rendszeresen a karácsonyi menü egyik főszereplője ez a husi :) De általában anyukám készíti, az övét úgysem tudnám reprodukálni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Karácsonykor mi is szoktuk készíteni - nem minden karácsonykor, de néha-néha benne van a karácsonyi menüben. Viszont én annyira szeretem, hogy év közben is elkészítem 1-2 alkalommal.
      Örülök, hogy benéztél hozzám.

      Törlés
  5. Ami panírozva jön velem szemben, azt mindig megeszem... Ez is jöhetne, olyan guszta!

    VálaszTörlés