2014. augusztus 21., csütörtök

Mézes-mustáros csirkemell csíkok

Gyorsan és egyszerűen elkészíthető, ezért a rohanós hétköznapokon ideális vacsora. Legalábbis nálunk mindenképpen. :) Ja, és még finom is... 




Hozzávalók: (lehet fele mennyiségből is)
- 7-8 dkg vaj
- 1 kg csirkemell
- só ízlés szerint
- bors ízlés szerint
- 4 evőkanál méz
- 3 evőkanál mustár
- 1 dl tejföl
- 0,5 dl joghurt (50 ml)
- kb. 1 dl tej
- 2 gerezd fokhagyma

 Pöttyös kézműves kerámia: www.pottyosotthon.hu

  

Elkészítés:
1. A tejfölt és a joghurtot összekeverjük és felhígítjuk annyi tejjel, hogy olyasmi állaga legyen, mint a főzőtejszínnek. Belekeverjük a megtisztított és apróra vágott fokhagymát is.
2. A csirkemellet megmossuk, megtöröljük, és vékony csíkokra vágjuk. 
3. A vajat felforrósítjuk egy serpenyőben, beletesszük a csirkemellet és fehéredésig sütjük, majd ízlés szerint sózzuk és borsozzuk - esetleg adhatunk hozzá pici ételízesítőt is.
4. A mustárt és a mézet összekeverjük, ráöntjük a csirkemellre, mellyel szintén jól összekeverjük. Ezután jöhet rá a tejfölös keverék, mellyel készre (puhára) főzzük a csirkemellet - közben kevergetjük. (Ha úgy érezzük, hogy a szósz is megfelelően besűrűsödött, akkor elkészült.)
5. Tésztával tálaljuk.

Jó étvágyat!

Ötlet: innen

8 megjegyzés:

  1. Jaj, legszívesebben most elkezdeném csinálni. Fincsi lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nekünk való ez a fogás, fel is vettem a listámra. köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, nagyon finom!:) Most megkívántam a tésztát!:) A cukrom miatt - ha tehetem - kerülöm...

    VálaszTörlés
  4. Ma elkészítettem, és nagyon finom volt. Én tészta helyett burgonyakörettel tálaltam, azzal is nagyon ízlett. Köszönöm a reeceptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Marisz, nagyon örülök, hogy elkészítetted és köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés