2014. június 13., péntek

Duna-hullám

Évek óta nézegetem ezt a süteményt az egyik süteményes könyvemben (Édes finomságok a Nagyi konyhájából), mert a receptet olvasgatva annyira finom süteménynek éreztem. ...és most, hogy végre elkészült nálam, már tudom, hogy egy isteni finom süteménnyel lettem gazdagabb. Nem volt sok időm az elkészítésére, arra pedig pláne nem volt elég idő, hogy a hűtőben dermedjen kicsit a könnyebb szeletelés kedvéért, de a vendégek így sem panaszkodtak - 'sitty-sutty', hamar eltűnt. Ettől meggyőzőbb visszajelzést nem is kaphattam volna... :)




Hozzávalók a tésztához:
- 35 dkg sima liszt
- 25 dkg szobahőmérsékletű vaj (esetleg margarin)
- 18 dkg kristálycukor
- csipet só
- 6 tojás
- 3 csapott teáskanál sütőpor
- kb. 8-10 evőkanál tej

- 2 evőkanál kakaópor
- 2 evőkanál rum (ennek híján tej)
- 80 dkg kimagozott meggy vagy meggybefőtt

A krémhez:
- 1 csomag vanília pudingpor
- 5 dl tej
- 1 evőkanál kristálycukor
- 20 dkg szobahőmérsékletű vaj
- 5 dkg porcukor

A tetejére:
- 20 dkg étcsokoládé
- 1-2 evőkanál olaj


      

Elkészítés:
1. A meggybefőttet lecsöpögtetjük. Ha friss meggyel készítjük, akkor megmossuk, kimagozzuk, egy evőkanál cukorral összekeverjük, lecsöpögtetjük.
2. A lisztet a sütőporral összekeverjük és átszitáljuk. A puha vajat habosra keverjük a cukorral, beleszórjuk a csipet sót, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat és mindegyikkel kb. fél percig keverjük. Hozzáadjuk a sütőporos lisztet evőkanalanként, melyet folyamatosan keverünk. Majd annyi tejet keverünk bele, hogy a massza lassan csússzon le a kanálról. (ne legyen túl sűrű a tésztája, de ne is folyjon)
3. Sütőpapíros tepsibe egyengetjük a tészta felét, a maradékba belekeverjük a 2 evőkanál kakaóport és a 2 evőkanál rumot, és rásimítjuk a sárga tésztára. Elosztjuk a tetején a meggyet, melyet óvatosan belenyomkodunk.
4. Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben tűpróbáig sütjük (nálam 18-20 percig sült). Vigyázzunk, ne süssük túl a tésztát, mert akkor száraz, morzsalékos lesz!
5. A krémhez a pudingport az 1 evőkanál cukorral és pici tejjel simára keverünk, majd hozzáöntjük a többi tejet is és sűrűre főzzük a pudingot. A mosogatótálcába hideg vizet engedünk, beleállítjuk a pudingos tálat és folyamatosan keverés közben kihűtjük a krémet (így pillanatok alatt kihűl és nem bőrösödik be a puding).
A vajat a porcukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a kihűlt pudingot és kihabosítjuk.
A krémet rákenjük a kihűlt tésztára, majd a csokoládét gőz felett megolvasztjuk, elkeverjük benne az olajat és rásimítjuk a krémre. Villával hullámokat rajzolunk a csokoládémázra.
6. Néhány órára a hűtőbe tesszük dermedni, hogy könnyebb legyen szeletelni, majd forró vízbe mártunk egy kést, megtöröljük és szeletelve tálaljuk a süteményt.




...és jöjjön még néhány fotó a süteményről :)










Jó étvágyat!

8 megjegyzés:

  1. Én is nézegetem már mióta... Még sosem sütöttem. Itt lenne az ideje...Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én barackkal szoktam de kipróbálom most meggyel.

      Törlés
    2. Hallottam már a barackos verzióról, de még nem próbáltam ki. Jövő nyáron viszont megteszem. Köszönöm.

      Törlés
  2. Nálunk régi kedvenc a Duna-hullám, szokták is rendelni. Kicsit másképp készül ugyan, de a csodás fotóid arra sarkallnak, így is tegyek egy próbát:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabriella!
      Mekkora tepsi kell ehhez a sütihez?
      Erika

      Törlés
    2. Kedves Erika!
      Kb. 20x30 cm-es tepsiben szoktam sütni ezt a süteményt, hogy szép magas legyen.
      Jó sütést kívánok!
      Üdvözlettel:
      Gabriella

      Törlés