2014. február 7., péntek

Mustáros-fokhagymás-tejfölös mártásban sült csirkecombok

Egy újabb tepsis étellel jövök, mely könnyen, gyorsan elkészíthető, ezáltal nem csak hétvégére ajánlom - akár hétköznap vacsorára is el lehet készíteni. ...és amíg sül, nyugodtan lehet tenni-venni a lakásban. Mivel mártásban párolódik/sül a hús, egyáltalán nem szárad ki, nagyon finom szaftos marad és hihetetlenül omlós! Nekem most ez lett az első számú kedvenc ételem, mert tényleg annyira egyszerű és annyira finom! Ezen a héten már kétszer készítettem el, mert a családnak is nagyon ízlik - annak különösen örülök, hogy a rossz étvágyú kisfiam olyan jóízűen eszi, hogy öröm nézni.




Hozzávalók:
 8 db csirkecomb (azaz 4 egész comb, mindegyiket kettévágjuk)
 3 dl tejföl (300 g)
 1 evőkanál mustár
 1 evőkanál ételízesítő (én ezt sóval helyettesítettem ízlés szerint)
 őrölt bors ízlés szerint
 3-4 nagyobb gerezd fokhagyma
5 dkg puha vaj
 1 dl olaj
 15 dkg reszelt trappista sajt




Elkészítés:
1. A csirkecombokat megmossuk, papírtörlővel megtörölgetjük, majd bekenjük a vajjal.
2. Összekeverjük a mustárt, tejfölt, sót (vagy ételízesítőt), borsot, az apróra vágott fokhagymát és az olajat simára. A combokat belemártogatjuk ebbe a szószba, majd sorban beletesszük egy tepsibe. 
3. Alufóliával szorosan letakarjuk és kb. 40 percig pároljuk 180 fokos légkeveréses sütőben. (hagyományos sütőben is lehet) Majd levesszük róla a fóliát és így sütjük/pirítjuk még kb. 10 percig. Amikor szép piros kezd lenni a színe, akkor rátesszük a combokra a reszelt sajtot és visszatesszük még a sütőbe kb. 5 percre (vagy amíg szép színe lesz).
4. Vajas-tejfölös burgonyapürével vagy párolt rizzsel tálaljuk.


  

Jó étvágyat!

 Holb Angéla receptje alapján

41 megjegyzés:

  1. Akkorát nyeltem, mikor megláttam a fotót! :)))
    Nálunk az esetek 80 százalékában csirke van porondon,
    ezt szinte bármilyen formában imádjuk!
    Valami istenien néz ki a tepsi tartalma!!!
    És vajas-tejfölös burgonyapürével szeretném
    és jó sok szafttal!!! :D :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pető Győzőné2015. november 29. 18:08

      Hasonlót már többször készitettem tejszines mustáros boros csirkecombok de ezt mindenképpen kipróbálom!

      Törlés
    2. Örülök, hogy tetszik. Érdemes elkészíteni, nagyon-nagyon finom!

      Törlés
  2. Ez a nekem való recept, megjegyzem magamnak! :)

    VálaszTörlés
  3. A képek láttán összefut a nyál az ember szájában. Mi is a szaftos, puha husikért rajongunk. Sajnos a csirkecombot nálunk senki sem szereti, de talán másféle hússal is finom lehet. Kipróbálos, mentettem.

    VálaszTörlés
  4. Hű, de irigyellek most ezért :-)

    VálaszTörlés
  5. A vajat mikor és hova rakod? Mert a hozzávalóknál ott van, de az elkészítésnél már nincs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Era!
      Szerintem elkerülte a figyelmedet, mert rögtön az első pontnál írom, hogy a combokat bekenjük a vajjal.

      Törlés
  6. Csorog a nyálam...már bocsánat :)) Mi is nagyon szeretjük az ilyen szaftos husokat!!

    VálaszTörlés
  7. Csak alsó comb vagy egyben alsó felső a 8 db.

    VálaszTörlés
  8. Tetszős, kipróbálós, de szerintem fölösleges hozzá az az 1 dl olaj. Van a vajban, a tejfölben és a sajtban is elég zsiradék. Ez csak egy javaslat azoknak, akik figyelnek a kalória bevitelükre :)

    Eszterlánc

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Eszterlánc! Én most készítettem először, és úgy gondoltam, először úgy készítem, ahogy a receptben szerepel, és nagyon finom így ahogy van. De mindenképpen köszönöm a javaslatodat is, örülök, hogy írtál - hátha valakinek így tetszik, ahogy Te írtad. :)

      Törlés
  9. Elkészítettem ezt a remek receptet ,,,nagyon nagy sikere volt a családban ...köszönöm ...és a többi sok remek receptet is amit elkészítettem tőled Gabriella !!!...

    VálaszTörlés
  10. Köszi a receptet! Tényleg nagyon guszta, biztosan kifogom próbálni hamarosan.
    Mindig elmentem az ilyen receptjeidet.Ili

    VálaszTörlés
  11. Nagyon sokan írtatok, köszönöm szépen! Ezt az ételt készítsétek el, nem fogjátok megbánni - annyira egyszerű és nagyon finom!

    VálaszTörlés
  12. Én csirkemellel fogom elkészíteni,remélem jó lesz :)

    VálaszTörlés
  13. Megsütöttem. Már az illata is Isteni volt. Nagyon finom, nagyon egyszerű, mégis Fölséges!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel olvasom, hogy ennyire ízlett. :) Mi is imádjuk, gyakori nálunk is.

      Törlés
  14. Epp ma csinaltam,evvel a recepttel,hat valami csoda finom:):)

    VálaszTörlés
  15. muszaj foliaval letakarni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mert úgy tud jól átpuhulni a hús. De ha nincs alufólia otthon, akkor sütőpapírral is le lehet takarni és úgy sütni.

      Törlés
  16. szia.Nekem csont nélküli felső combom van csirke.Abból is meglehet csinálni?nagyon tetszik a recept.köszi a választ. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Remélem, nem jöttem későn a válasszal...?
      Igen, nyugodtan megcsinálhatod felső combból is. Nagyon finom lesz... :)

      Törlés
    2. Nem.És kedves tőled,hogy ilyen gyorsan válaszoltál.Nagyon tetszik a blogod.Köszönöm. :)

      Törlés
  17. Most készítem 3 alkalommal, nagyon szuper recept, köszi Gabriella! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Lisa, nagyon örülök, hogy ennyire ízlik Neked is. Én is imádom! :)

      Törlés
  18. Ma elkészítem a családnak. Kíváncsi leszek hogy ízlik nekik. Ahogy olvasom, már összefut a nyál a számban. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Edina!
      Szerintem ízleni fog a családodnak. :) Az én családom imádja ezeket a csirke combokat - nagyon finom! :)

      Törlés
  19. Hosszú hetek után haza jön a férjem ezzel fogom várni . Biztos isteni finom lesz. Köszi ☺

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Tünde. Ízleni fog a férjednek, ebben biztos vagyok. :)

      Törlés
  20. Én majonézzel csinálom, mert nincs itthon mustár és vasárnap van... Remélem, jó lesz ;)

    VálaszTörlés
  21. Kedves Gabriella! A hétvégén sütöttem meg így a csirkét, és mondhatom, zajos sikert aratott! :) Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, nagyon örülök, hogy ennyire ízlett. :) Amit persze meg tudok érteni, mert az én családom is odavan érte. :) Köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  22. Kedves Gabriella! Ma elkészítettem ezt a receptet. Mondhatom nagy sikert aratott. Ami azért aggasztó, hogy holnap ismét főznöm kell. Azt ugyanis elfelejtetted írni, hogy egy adag nem lesz elég:)Felvettem a következő hétre az újabb megrendelést. Köszönöm a receptet, tényleg nagyon omlós és zaftos lett a hús. Ellenállhatatlan!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, ezt a mustáros-tejfölös csirkecombot mi is nagyon imádjuk! ...és valóban nagyon hamar elfogy, nemigen szokott nálunk sem maradni másnapra egy darab sem! :)
      Szívesen a receptet Erika, örülök, hogy nálatok is ennyire ízlik.

      Törlés