2013. május 20., hétfő

Citromos-túrós szelet

A finom almás lepényem tésztáját sokféle töltelékkel el lehet készíteni - például: meggyes, diós, mákos stb.  De én most a túrós változatra szavaztam. Omlós tészta között üdítően citromos-túrós töltelék. Elkészíteni egyszerű, a tésztájával pedig nagyon könnyű "dolgozni". Végeredményként kevés időráfordítással finom süteményt kapunk. Biztos Ti is ismeritek és szeretitek az e fajta túrós süteményt. :)







Hozzávalók: 
20x30 cm-es tepsihez
 35 dkg finomliszt
 fél csomag sütőpor 
 15 dkg vaj 
 10 dkg porcukor
 2 tojássárgája
1 citrom reszelt héja (bio)
 kb. 1 dl tejföl

A töltelékhez:
 50 dkg túró
 2 tojásfehérje
 1 kisebb citrom leve
 1 csomag vaníliás cukor
 kb. 12 dkg porcukor (vagy ízlés szerint)

+ 1-2 evőkanál búzadara 




Elkészítés:
1. A lisztet összekeverem a porcukorral és a sütőporral, elmorzsolom a vajjal, majd hozzáadom a tojássárgákat és annyi tejfölt, hogy egy közepesen lágy, jól nyújtható tésztát kapjak. Kettéválasztom, gombócokká gyúrom, beleteszem alufóliába vagy folpackba, és addig a hűtőbe teszem, amíg elkészítem a tölteléket.
2. A túrót picit összetöröm, belecsavarom a megmosott citrom levét, hozzáadom a cukrokat, majd a tojások felvert habját. 
3. A tészta egyik felét kinyújtom, belehelyezem a tepsibe, megszórom búzadarával (különben elázik a tészta a tölteléktől sütés közben), rásimítom a tölteléket, kinyújtom a tészta másik felét is, beborítom vele a tölteléket, néhány helyen megszurkálom villával.
4. Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15-20 percig sütöm. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet.)
5. Amikor kihűlt, felszeletelem és porcukorral meghintve tálalom.




Jó étvágyat!

13 megjegyzés:

  1. Ijesztően tökéletesnek tűnik. Ma valahogy egész nap ennék, azt hiszem ez is felkerült a kívánság listámra.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta pite. Én Barbitól sütöttem egy hasonlót. Nagyon finom a túró a citrommal házasítva... Finom volt ugye?!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Jöhet hozzánk is:-)

    VálaszTörlés
  4. De nagyon guszta! Jó is lenne most egy szeletke:-))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép kis szeletek:) A túró a citrommal isteni finom, nálunk a túrós palacsinta is mindig úgy készül.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon kívánatos a túróspitéd, már a facen is megcsodáltam!
    És együttérzek a családdal a hűséges kutyátok elvesztése miatt... :(

    VálaszTörlés
  7. Olyan sok jo receptet talalok itt, hogy ha naponta sutnek akkor sem ernek a vegere :)
    Gyongyi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyöngyi kedves vagy, köszönöm szépen. :)

      Törlés
  8. Kedves Gabriella! Kipróbáltam a sütidet, nagyon fincsi lett. Köszönet érte. :-) Vendégségbe vittük és sajnos csak kis adagot csináltam, így nem mertem nagyon kóstolgatni. Egy szeletet azért elcsentem. :-P A párom azt mondta, hogy ezt felvesszük a kedvenc sütik listájára. Szerencsére mindketten a klasszikusabb ízeket kedveljük, így szinkronban vagyunk. :-)
    Gratulálok a blogodhoz, igazi Házitündér vagy! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Linda!
      Nagyon aranyos vagy, köszönöm szépen, örülök, hogy tetszik a blog. :)
      ...és azt is örömmel olvasom, hogy ennyire ízlik Nektek is ez a sütemény. Én is a klasszikus sütemények kedvelője vagyok. :)
      További kellemes nézelődést kívánok a blogon, és jó sütést-főzést!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  9. Ma megsütöm ezt a sütit is!

    Szép napot!

    Mariann

    VálaszTörlés
  10. Ugyanebbe a tésztába hogyan készíted a diótölteléket? Összetevők és mennyiségük?

    VálaszTörlés