Csokoládékrémes kuglóf


Férjem kuglóf rajongó, úgyhogy ideje volt elkezdenem a kuglóf sütését - pláne, hogy két hónappal ezelőtt kaptam tőle ajándékba (csak úgy :)) többek között egy kuglóf formát is. :) 
Aki szereti a kuglófot és a csokikrémet, annak ajánlom ezt a változatot, mert nagyon könnyed a tésztája, nem fullasztó, hamar elkészül, és viszonylag egyszerű elkészíteni. Egyedül a csokoládékrém betöltése igényel kézügyességet. 




 Hozzávalók:
- 25 dkg liszt
- 4 tojás
- 10 dkg porcukor
- 1 dl víz
- 1 dl olaj
- 3/4 csomag sütőpor (9 g)

A töltelékhez:
- 10 dkg porcukor
- 3 evőkanál víz
- 2 evőkanál jó minőségű kakaópor (cukrozatlan)
- 5 dkg vaj



 



1. A tojássárgákat habosra keverem a porcukorral, majd hozzáadom az olajat és a vizet. Hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet, majd óvatosan beleforgatom a keményre felvert tojásfehérjéket.
2. A töltelékhez a cukrot kikeverem a vízzel és a kakaóporral, majd egy kis lábasban forralok rajta egyet a vajjal. Ha szép fényes lesz, akkor kész van - hűlni hagyom egy kicsit.
3. A tészta/massza felét a kivajazott/lisztezett formába egyengetem, melynek közepébe kis árokszerű mélyedést készítek, ebbe próbálom ügyesen beleönteni a kakaós krémet. Ne folyjon ki a tésztából a krém!! Ezt a műveletet tényleg ügyesen kell csinálni, mert akkor sütés közben beleragad/beleéghet a formába!! Majd a maradék tésztát a tetejére igazítom.
4. Előmelegített 180 fokos sütőben aranybarnára sütöm. (nálam ez 20 perc) De a tűpróbát ne hagyjuk figyelmen kívül!!
Pár percig a formában hagyom hűlni, amikor már langyosabb, akkor óvatosan kiborítom egy tányérra.
Porcukorral meghintve tálalom.


Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Akkor kívánok boldog blogszülinapot,csodás lett ez a kuglóf:) Sajnos FB profilom nincs, pedig szívesen játszanék én is.

    VálaszTörlés
  2. Jaj, ez annyira jól néz ki! Hamm, bekapnék belőle most egy szeletet. :D A kuglófformád is jó, a miénk valahogy máshogy néz ki, az nem normális forma, nem is olyanok benne a dolgok... Be kell szereznem egy ilyet. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Neked. :) A formát nem rég kaptam a férjemtől, ezentúl többször szeretnék kuglófot sütni. Igaz, volt már egy ezer éves formám, annak nem volt lyuk a közepén... de már Anyukámnak adtam régen.

      Törlés
  3. Gyönyörű a kuglófod, az én párom is nagyon szereti a kuglófokat:) Játszani csak azért nem játszom veled, mert nem szeretnélek a postaköltséggel terhelni, ahogy látam, elég sok ajándékod van, nagyon drága a postázás sajnos:)

    VálaszTörlés
  4. Előre is boldog blogszülinapot kívánok és további sok sikert! A kuglófod nagyon guszta és igen finom lehet!

    VálaszTörlés
  5. Szépséges lett, a fotót is imádom!!! (és imádnám a kuglit 3D-ben is :-) Puszik! B.csek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Babicsek Barátnőm, puszillak én is! :)))

      Törlés
  6. Én is rajongok a kuglófért!!! Hónapok óta fáj rá a fogam csak lusta vagyok sütni! :)
    Boldog blogszületésnapot kívánok!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Előre is boldog blogszülinapot, a kuglófod gyönyörű, először azt hittem, utólag van töltve, nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  8. Boldog szülinapot Nektek! A kuglóf remekül sikerült, nagyon jó lenne egy szelet reggel a kávém mellé! ;-)

    VálaszTörlés
  9. Tetszik ez a kuglóf, mert nem kell egy órát sütni. Általában azért hagyom ki őkelmét:-)
    Boldog szülinapot kívánunk! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Általában a sütőporos kuglófokat nem kell túl sokáig sütni, az élesztős sokkal hosszabb idő. Köszi Hani. :))

      Törlés
  10. Az a legkevesebb, hogy a formáért cserébe ilyen szép kuglófot sütsz a Férjednek:-)
    Várom a blogtörténetes bejegyzést, addig is boldog blogszülinapot!

    VálaszTörlés
  11. Ritkán sütök kuglófot, talán az oldalamon még nincs is... Itt lenne az ideje. A Tiéd baromi guszta, főleg, hogy még csokikrém is van benne...Fincsi biztos!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-))) Pedig a kuglóf biztos nálatok is hamar elfogyna...

      Törlés
  12. Mi mindenféle kuglófot szeretünk! biztos egyszer ezt is kipróbálom!

    VálaszTörlés
  13. Boldog blogszületésnapot kívánok!!! Tökéletes ez a kuglóf ! Nagyon szép és igényes képeket készítesz, gratulálok !!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy Aleda, köszönöm szépen Neked. :)

      Törlés
  14. Én is a fb-nak köszönhetően bukkantam a blogodra, s egyből be is jelentkeztem rendszeres olvasódnak!:) Pedig te megelőztél, s már akkor gondolhattam volna, hogy te is blogolsz...de...ami késik, nem múlik! Nagyon szépek a fotóid, a blogod is nagyon tetszik, szerintem gyakori "vendéged" leszek!
    Nagyon Sok Boldog Blogszülinapot kívánok!! Szuper jól néz ki a kuglófod, már nekem is kellene sütni, csak előbb be kell szereznem egy jó kis formát ! Mindenesetre, a receptet elmentettem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Marika! Köszönöm szépen kedves szavaidat, nagyon jó volt olvasni, aranyos vagy. :) Örülök, hogy rám találtál! Gyere máskor is, szeretettel várlak! :)

      Kuglófot érdemes sütni, nagyon szép és finom - ezentúl én is gyakrabban készítek majd más változatban is. :)

      Törlés
  15. Gyönyörű szép ez a kuglóf! Látszik, hogy olyan könnyű, puha a tésztája. És ahogy kibuggyan belőle a csokikrém... hmmm...nyálcsorgató!:) És boldog blogszülinapot!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon szép a kuglóf. Mi is kipróbáltuk , nagyon finom . Csak azt szeretném kérdezni , hogy hány centis a formád mert nekünk elég lapos lett a végeredmény. A választ előre is köszönöm.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban