Zellerkrémleves

Nem csak én és a férjem vagyunk ennyire "rákattanva" a krémlevesekre, hanem Milánnak is a kedvencei közé tartozik > és mivel nem számít jó étvágyú gyereknek, ezért miatta készítek mostanában gyakran krémleveseket, mert ebből sokat és jóízűen eszik. Ami jó dolog, hiszen mindegyik tele van zöldséggel. (Mellesleg olyan egyszerű elkészíteni.)




Hozzávalók: (3-4 személyre)
- 40 dkg zeller
- pár szál petrezselyemzöld
- 5 dkg vaj vagy margarin
- 2 evőkanál liszt
- 2 dl tej
- őrölt bors ízlés szerint
- só ízlés szerint
- ételízesítő ízlés szerint (Anyukámnak köszönhetően nálam most finom házi ételízesítő)

+ pirított zsemle kocka (nálam most pirított kifli karikák)




1. A zsemléket felkockázom (vagy a kiflit felkarikázom), tepsibe teszem, és 180 fokos sütőben 5-10 percig pirítom/szárítom. 
Lehet serpenyőben is megpirítani pici vajon.
2. A zellert megtisztítom, megmosom, kis kockákra vágom. A margarinon pár percig pirítom, majd annyi forrásban lévő vizet öntök alá, hogy ellepje. Lefedve puhára párolom.
3. Ha megpuhult, hozzáadom a finomra vágott petrezselyemzöldet, meghintem a liszttel, és a lángról lehúzva 1 dl vízzel simára keverem, majd ráöntök még 8 dl vizet, ételízesítővel ízesítem. Átforralom, és hozzáadok 2 dl tejet is > ekkor sóval, borssal ízesítem még, és összeforralom. 
4.  Lehet így is fogyasztani, hogy egyben hagyom benne a zellerkockákat, de átturmixolva krémlevesként tálalom pirított zsemlekockával (vagy pirított kiflikarikákkal).


Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Nagyon szeretjük,nálunk holnap lesz ebédre.
    Nagyon guszta,át is küldhetnéd és akkor holnap nem kellene főznöm:)

    VálaszTörlés
  2. Jó ízlése van Milánnak:) is :)

    VálaszTörlés
  3. Imádom a zellerkrémlevest, nagyon jó kis recept!

    VálaszTörlés
  4. Mi is imádjuk a krémleveseket, nekem külön kedvencem a zeller krémleves. Azt vettem észre, hogy a gyermekeim minden krémlevest hajlandóak megkóstolni, ha pirított kenyérkockával tálalom:)

    VálaszTörlés
  5. Krémleves nálunk is bármikor jöhet, szeretjük! Nagyon guszta ez a zellerkrémleves is, tetszenek a pirított kiflikarikák is! :)

    VálaszTörlés
  6. Én is én is imádom! A héten főzök is egy adaggal! Guszta!

    VálaszTörlés
  7. Egészen olyan, mint az enyém, némi változtatással, csodafinom! De ennék most belőle!!!

    VálaszTörlés
  8. Szeretem a zeller levest, de krémlevest még sosem készítettem.
    Nagyon guszta a Tiéd:)) Hiába, most már itt az ideje, hogy kipróbáljam:))

    VálaszTörlés
  9. KÖSZÖNÖM SZÉPEN, HOGY HOZZÁSZÓLTATOK ÉS BENÉZTETEK HOZZÁM! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban