Szakállas pogácsa - a legjobb recept alapján!

A puha, foszlós pogácsa tészta nagyon finom sajtkrémmel van töltve és reszelt sajtba hempergetve - annyira finom! Milán névnapjára készült, és pillanatok alatt elfogyott.




Hozzávalók a tésztához:  
kb. 32-35 darab pogácsához
 40 dkg finomliszt
 25 dkg vaj esetleg margarin
1 tojássárgája
 2 evőkanál tejföl (púposan)
 4 dkg reszelt sajt
 1 csapott teáskanál só
 1 csapott teáskanál őrölt csemege paprika
 1 dkg friss élesztő
  kb. 0,3 dl tej (az élesztő felfuttatásához)
 csipet cukor 

+ a tetejére 1 tojássárgája

A krémhez:
 10 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
 10 dkg natúr ömlesztett sajt (a henger alakú)
 2 db natúr Medve sajt
só ízlés szerint 
(nekem már nem kellett bele plusz só, mert a sajtok is elég sósak voltak)
 őrölt bors ízlés szerint
 1 csipet őrölt szerecsendió 
(a szerecsendióval vigyázni kell, mert elég intenzív az aromája, úgyhogy tényleg csak kevés kell bele, viszont picit pikánsabbá teszi a sajtkrémet - de ha valaki nem szereti, elhagyható)

+ 10-15 dkg reszelt trappista sajt a "hempergetéshez"



A süteményes könyvem megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:




 Elkészítés:
  1. Az élesztőt egy csipet cukorral és a tejjel felfuttatjuk majd a tészta hozzávalóit összegyúrjuk rétestészta keménységűre. 1 órán át letakarva pihentetjük, majd kinyújtjuk 0,5-1 cm vastagságúra és kis méretű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk (én kb. 4,5 cm átmérőjűvel szaggattom). 
  2. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk,  a tetejét lekenjük tojássárgájával, és előmelegített sütőben 180 fokon légkeveréses programon kb. 15 percig sütjük. (Hagyományos sütőben is lehet sütni - a sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet.) Amikor a pogik megsültek, kivesszük egy fadeszkára vagy sütirácsra, és egy tiszta konyharuhával letakarva hagyjuk kihűlni.
  3. A krém hozzávalóit összekeverjük simára, két-két pogácsát összeragasztunk a krémmel, picit összenyomjuk, hogy az oldalán kifolyjon a krém, és a krémes oldalát a reszelt sajtban meghempergetjük, hogy szakállas legyen.   

Munkafolyamat



Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Szépek lettek :)! Megmértem amúgy a szaggatómat, az enyém 3 cm átmérőjű (hát ezt sem mértem le még eddig :D).
    És szívesen :)! Örülök, hogy végre megtaláltad a tökéletes receptet :D!

    VálaszTörlés
  2. Húúú! Biztos nagyon finom! Receptet már másoltam is! Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyon finom lehet, én csak egyszerűen leveles tésztából szoktam pogácsa alapot készíteni, és így sajtkrémmel megtölteni, úgy is imádom, de így biztosan sokkal finomabb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem próbáld ki így is Lilla. Köszi, hogy benéztél! :)

      Törlés
  4. Nagyon guszták :) Én ma megint krumplis pogit sütök, de egyszer ezt is kipróbálom szerintem, annyira JÓL néznek ki!

    VálaszTörlés
  5. Milyen jópofa neve van, "szakállas pogácsa", már ez is felkelti az ember érdeklődését...aztán elolvasva a receptet már mennék is megsütni:) Szuper! És miylen jó, hogy mi már a tuti receptet kapjuk, amit nem nekünk kell tökéletesre kikisérletezgetni:)...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. Az első két receptet lehet, hogy nem mertem volna megosztani itt a blogon, mert az nekem tényleg nem tetszett. De mivel tudtam, hogy valójában ez a pogi nagyon fincsi lehet egy szuper recept alapján, hát addig kerestem, míg megtaláltam a tökéletes szakállas pogi receptet. Harmadjára csak sikerült olyan receptet találnom, amely szerint nagyon fincsi ez a pogi. :) Köszi, hogy bekukkantottál hozzám. :)

      Törlés
  6. Ezt tuti kipróbálom a kisfiam szülinapjára :) Nagyon szépek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Évi. Majd jelezd, hogy ízlett Nektek... Bár szerintem ízelni fog... nagyon is. ;-)

      Törlés
  7. Nagyon jól nézz ki,ismerem a receptet és rá ébresztettél,hogy milyen régen készítettem:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mónika. Akkor nosza, pogisütésre felkészülni! :)))

      Törlés
  8. Nagyon jópofák lettek a szakállasok :) Milyen jó Milánnak, ennyi finomság készült a névnapjára!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Katalin. Próbálok olyanokat sütni, melyeket szeret és szívesen megeszik, mert alapjában véve nagyon válogatós kisfiú. :)

      Törlés
  9. Ezt nagyon szeretem, de még nem sütöttem, csak ettem. :DDD persze ez a jobbik változat, mikor nem nekünk kell megsütni! :P Az előző bejegyzésedhez: addig jó, míg kinn az udvaron elszöszmötölnek, mikor már úgy kell rájuk szólni, hogy menj már ki egy kicsit, nnna akkor már felnőnek. :))) Mentem a receptet, köszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Csilla. Igen, gondolom amikor már nagyobbak, akkor jobban leköti őket a tv és a számítógép... Azért remélem Mila szeret kint lenni pár év múlva is. ;-)

      Törlés
  10. Hogy ez milyen jó kis vendégváró pogácsa. Nem a megszokott, mégis nagyon finom lehet. Receptet mentettem.

    VálaszTörlés
  11. Szépek nagyon! A jó sajtos krémmel fincsi is lehet!

    VálaszTörlés
  12. Ha ez a tökéletes receptje, akkor máris elmentem! De látványra is szuper!

    VálaszTörlés
  13. Ha sajtos, nekem jöhet! És olyan guszták...!

    VálaszTörlés
  14. Nagyon szépek a pogácsák és a képek is! :)

    VálaszTörlés
  15. Már a neve is felkelti a kíváncsiságot, hát még a látványa!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon finomnak tűnik, én is elmentettem magamnak a "meg kell sütni"-k közé :)
    Örülök, hogy tetszik az oldalam, a Tiéden is nagyon ínycsiklandó receptek vannak. Most már én is értesülök az új receptjeidről. :)

    VálaszTörlés
  17. Elkészítettem és nagyon-nagyon finom. Eddig a lisztes töltelékkel készítettem, de így elkészítve sokkal finomabb! Egy dolgon mérgelődtem csak (ez az én hibám), hogy Falujava nevezetű tömlős sajtot vettem és most kivételesen nem néztem meg az összetevőket, itthon vettem észre, mikor már belenyomtam a többi sajthoz, hogy növényi zsiradék van benne :( A nevéből nem gondoltam volna :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, hogy sokkal finomabb ezzel a krémmel, mint a lisztessel? Örülök, hogy Te is ezt írod! :)
      Legközelebb majd jobban figyelsz vásárláskor és tuti finom tömlős sajtot veszel... Bár, ha azt írod, hogy fincsi volt a pogi így is, akkor azért annyira rossz nem lehetett ez a sajt sem. (de az állati zsiradék sokkal finomabb, tudom:)))
      Örülök, hogy tetszett a receptem, és köszönöm szépen, hogy jelezted felém!!

      Törlés
  18. Nagyon jó az elnevezés, sosem hallottam még!:) A kinézete egyszerűen lenyűgöző!! Lehet, hogy már holnap ki fogom próbálni , hiszen amúgy is terveztem valamilyen kelt tésztás sütit! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülnék, ha elkészítenéd! Meglátod, milyen finom, és valóban "jó pofa" a kinézete. Ráadásul szerintem ezzel a pogácsával is sikert fogsz aratni a család körében. De ha vendégeket kínálsz meg vele, tuti, hogy el fogják kérni a receptet... ;-)

      Törlés
  19. Szerbusztok, adnék egy jó tanácsot, persze nem muszáj megfogadni. Én viszont így csinálom: a megsült pogácsát kihülés után, mielött megtölteném kettéválasztom, így a sajtkrém sokkal jobban érvényesül, ha bekapod a darabot....

    Üdvözlettel:

    Márti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Márti, köszönöm szépen az ötletet, lehet, hogy egyszer kipróbálom így is. :)
      (Egyébként csak egyedül vezetem a blogot.)

      Törlés
  20. Nagyon finom lett, egy kicsit féltem, hogy kevés lesz a krémem de pont ennyi kellett, és hát nagyon elnyerte a családom tetszését. Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Katus!
      Örülök, hogy ízlett és tetszett a családodnak - köszönöm szépen, hogy megírtad. :)

      Törlés
  21. Én is megsütöttem és tényleg nagyon finom. Csak egy baja van : hamar elfogy és kicsit macerás elkészíteni ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett. :) Nem olyan macerás ez - minél többször készítjük, annál gyorsabban megy. :)
      Egyébként valóban nagyon hamar elfogy. :)

      Törlés
  22. Szia!
    Kipróbáltam ezt a pogit s nagyon finom lett!! :)
    A barátnőmnek hétvégén van a születésnapi bulija,mindenki visz valami saját készítésű ennivalót és annyira megtetszett Neki is hogy megkért Én ilyet vigyek!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ennyire ízlik Nektek is ez a pogácsa. Köszönöm, hogy megírtad. :)

      Törlés
  23. Ma megsütöttem és nagyon finom lett.Köszönöm a receptet. Én korábban már sütöttem ezt más recept alapján de tényleg ez a tökéletes recept.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Zsuzsi! Örömmel olvasom, hogy szerinted is ez a legjobb recept. Köszönöm, hogy megírtad, gyere máskor is! :)

      Törlés
  24. Ezt a pogit kb az1990-es években sűrűn megsütöttem, és elveszett a recepje. A neten keresgélve bukkantam rá és nagyon megörültem neki, mert legalább 8 féle szakállas pogácsa receptet böngésztem végig. Ezt olvasva azonnal ráismertem. Óriási örömet okozott nekem! Köszönöm szépen 😊!

    VálaszTörlés
  25. Nagyon jó recept !! Üdv Andrea !!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban