Piskótatekercs - házi sárgabaracklekvárral

Pár napig nem voltam/voltunk itthon, emiatt napokig semmi nem készült a konyhámban. :) Ezt a piskótát még vasárnap este sütöttem, mert hirtelen sütemény "ehetnékünk" volt - a piskótatekercset pedig gyorsan, könnyen lehet az asztalra "varázsolni". Úgy gondoltam bevezetem a blogomba még akkor is, ha egy alap dologról van szó... épp ez az > a piskóta nagyon sok süteménynél alapként szolgál. :) A tésztája nagyon puha, könnyű és nem fullasztó!! (nem szeretem a fullasztó tömény piskótát)




Hozzávalók: 35x30 cm-es tepsihez
- 7 tojás
- 7 evőkanál liszt
- 7 evőkanál kristálycukor
- fél csomag sütőpor

+ sárgabaracklekvár ízlés szerint

(lehet több vagy kevesebb tojásból is készíteni a tepsi méretétől függően, de akkor a liszt és a cukor is változik annyira, ahány db a tojás - a jó piskóta mottója, hogy nagyon jól ki legyen keverve a tészta/massza)






Elkészítés: 1. A tojásokat szétválasztom. A sárgáját a cukorral simára keverem, majd hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet fokozatosan és úgy is szép simára keverem.
2 A fehérjét kemény habbá verem, óvatosan összevegyítem a sárgás keverékkel és sütőpapíros (vagy vajjal/liszttel kikent) tepsibe egyengetem a masszát. 
3. Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15 percig sütöm (amikor kezd szép aranybarna lenni a piskóta teteje). Sütés közben nem nyitogatom a sütő ajtaját! A sütés vége felé tűpróbát végzek, ha nem ragad a tűre a tészta, akkor megsült. (lehet sima sütőben is sütni természetesen - persze minden sütőben más a sütés időpontja - az én sütőmben minden nagyom hamar elkészül és megsül) /a kezdőknek írom le, mert a háziasszonyoknak, tudom, ez már a kisujjában van, de ha esetleg hozzám téved egy kezdő, nem szeretném, ha elrontana valamit és emiatt menne el a kedve a sütéstől/
4. Ha a tészta megsült, akkor kiborítom egy tálcára fejjel lefelé (azaz a piskóta alja legyen felül), és nedves konyharuhába feltekerem, így hagyom hűlni 5-8 percig. Majd kitekerem a konyharuhából a piskótát, megkenem egyenletesen ízlés szerint sárgabaracklekvárral és feltekerem.
Porcukorral megszórom és szeletelve tálalom. 




Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Rajongok a finom piskótatekercsért, ez nagyon guszta lett, főleg a finom házilekvárral...:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon rég készítettem már piskótatekercset,a tiéd nagyon guszta:)))

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű szép lett, mi is nagyon szeretjük:) A házi lekvárnak meg nincs párja, a legegyszerűbb sütit is feldobja.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép és finom az biztos! Erről a süteményről mindíg az jut eszembe és már talán másnál is elmondtam, hogy mikor a lányaim kicsik voltak nálunk ennek a süteménynek az utolsó morzsálya is kb.1 óra alatt elfogyott!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk sem tartott tovább, vagy talán még addig sem, mivel a felét rögtön vittem Anyukáméknak... azt hiszem fél óra múlva hűlt helye sem volt. :) De így legalább tudom, hogy fincsi volt. :D

      Törlés
  5. Lehet, hogy neked alap, nekem a kedvenc sütikém, ezért köszönöm, hogy leírtad az elkészítését. Lejegyeztem mindent remélem sikerülni fog, a baracklekvár az adott.
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem jól sikerült a piskótatekercsed! Köszönöm, hogy benéztél hozzám. :)

      Törlés
  6. Finom is tud lenni egy jó kis piskótatekercs, finom baracklekvárral! Egyszerűsége ellenére nagyszerű sütemény, nagyon guszta nálad is! :)

    VálaszTörlés
  7. Isteni lehetett. Nálunk is nagy kedvenc.

    VálaszTörlés
  8. Guszta tekercs! Nálunk nagy sikere lenne. Olyan gyorsanfogyós:)

    VálaszTörlés
  9. :D ma estére pont ilyet sütöttem!, már olyan rég szerettem volna sütni és persze enni is, szeretem, de tekercsben nem vagyok otthon nagyon, ezért mindig húzom a sütését, de most elég jól sikerült, legalább is nem tört el sehol... :)))

    VálaszTörlés
  10. Örök kedvenc! Bármikor jöhetne... :o)

    VálaszTörlés
  11. Nem fogod elhinni, de ma egész nap a lekváros piskótatekercs járt a fejembe, és akkor itt nálad szembetalálkozom vele. Igaz lustaságból nem álltam neki sütni.:))) Nagyon szeretjük, főleg saját sárgabaracklekvárral.

    VálaszTörlés
  12. KÖSZÖNÖM SZÉPEN KEDVES HOZZÁSZÓLÁSAITOKAT, NAGYON ÖRÜLTEM! :))

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok! Most lettem tag és csak 2 hete találtam rá a Blogodra Gabi és nagyon hálás vagyok neked!! Az én problémám az volt hogy a sütőmmel nem tudtam megsütni semmilyen süteményt sem mert vagy olyan kemény lett hogy dobálózni lehetett vele vagy pedig nyers maradt a belseje a külseje meg megégett. Keresgéltem a recepteket mer nem akartam elhinni hogy nem tudok sütni amikor régen ment! Rátaláltam a te piskóta tekercsedre amikor olvasom hogy a te sütőd is kicsit éget megörültem igen .... te vagy az én emberem ugyanolyan a sütőnk....és ekkor megcsináltam a piskótádat ami nagyon nagy sikert aratott nagyon finom lett olyan aminek lennie kellett azóta már nem egyszer kellett csinálnom mert a párom nagyon édesszájú így kért hogy süssek. Azóta már a banános kevert sütited is megcsináltam nagyon finom puha omlós lett. A héten valami sósat fogok sütni. Aztán jöhet az összes süti! :) :) köszönöm neked vissza kaptam azt az érzést hogy tudok sütni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Elvira!
      Nagyon örülök én is, hogy rátaláltál a blogomra és tetszenek, ízlenek a sütik. Örömmel olvasom azt is, hogy megoldódott a sütő problémád és hogy tudtam Neked segíteni a sütési idővel/sütővel kapcsolatban.
      Egyébként az én sütőm nem éget (prémium kategóriás), nagyon meg vagyok vele elégedve, sőt, imádom. Egyszerűen csak nagyon gyorsan elkészül/megsül benne minden (de ez nem probléma) :)
      De tényleg nagyon örülök, hogy újra finom piskótát tudsz sütni a sütődben, hogy ízlett a banános kevert süti - ízlett a párodnak is, Neked is.
      Kellemes nézelődést kívánok a blogon és jó sütést-főzést!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  14. Szia Gabriella. Köszönöm ezt a receptet. Tegnap megsütöttem. Ez így ahogy van tökéletes. Ezt megtartom, és a tölteléket fogom variálni.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban