2012. április 25., szerda

Sajtos leveles sütemény - avagy sajtos rúd

Többféle sajtos rudat sütöttem már, valamelyik ízlett, valamelyik kevésbé, hiszen van olyan recept, amely szerint elkészítve elég kemény rudat kapunk. De most rátaláltam egy újabb sajtos rúd receptre, és mivel ebben a süteményes könyvemben eddig nem csalódtam, megsütöttem a kinézett recept szerint > a könyv most sem okozott csalódást. Puhán omlós a tésztája sütés és kihűlés után is és nagyon finom sajtos! Aki esetleg még nem találta meg kedvenc sajtos rúd receptjét, vagy az eddigivel nincs megelégedve, mert kőkemény a tésztája és száraz is, akkor nyugodtan próbálja ki ezt a receptet, mert onnantól kezdve biztos, hogy ezt a rudat fogja sütni. Egyszóval bátran merem ajánlani. :)

Konyhai digitális mérlegek most 25 % kedvezménnyel kaphatók a webáruházban az alábbi linken:



Hozzávalók:
 50 dkg liszt
 25 dkg vaj (vagy margarin)
 1 evőkanál zsír
 1 csapott evőkanál só
 5 dkg élesztő
 1 dl langyos tej
 1 kávéskanál cukor
 2 tojássárgája
 kb. 1 dl tejföl

 20 dkg trappista sajt a szóráshoz

+ a tetejére tojásfehérje
   esetleg szezámmag


 

Elkészítés:
1.  Az élesztőt cukorral elkevert langyos tejben felfuttatom. A többi hozzávalókkal a sajt kivételével egy közepesen lágy, puha kelt tésztát készítek, kelesztőtálba teszem és fél óráig kelesztem.
Lehet a kenyérsütőgép üstjében is összeállítani a tésztáját: A lisztben elkeverem a cukrot és sót. A tojásokat, 1 dl tejfölt, a zsírt, vajat vagy margarint beleteszem a gép üstjébe, erre ráöntöm a lisztet, melynek közepébe pici mélyedést csinálok, ebbe belemorzsolom az élesztőt, ráöntöm a tejet, és bekapcsolom a gépet a dagasztás programra. Amikor dagasztja a gép a tésztát, akkor ránézek, hogy valóban egy közepesen lágy, puha tésztát fogok-e kapni, és ha úgy látom, hogy még picit kemény a tészta, akkor teszek még hozzá egy kicsi tejfölt. Aztán fél óráig kelesztőtálban kelesztem.
2. Közben lereszelem a sajtot.
3. Fél óra elteltével a tésztát kinyújtom kb. 5-6 mm vastagra, rászórom a sajt 2/3 részét és feltekerem, mint a bejglit, majd a hosszú rúd két végét is egymásra hajtom (vagyis összehajtom a rudat).  
4. Ezután kétfelé vágom a tésztát, mert úgy könnyebb vele dolgozni, és mindkettőt kinyújtom kb. 5 mm vastagra, megkenem tojásfehérjével, megszórom a maradék reszelt sajttal, vagy szezámmaggal. Enyhén rányomkodom, hogy ne peregjen le róla, és derelyevágóval vagy pizzavágóval rudakra vágom.




5. Sütőpapíros tepsire teszem, forróra előmelegítem a sütőt, majd 180 fokon légkeveréses sütőben kb. 13-15 percig sütöm. (Nem sütöm túl barnára, hogy amikor kihűl, puha maradjon.)
Sima sütőben is lehet sütni, de valószínű, hogy több ideig tart a sütési idő. 



Jó étvágyat!

50 megjegyzés:

  1. Hú, de gyönyörűek!!! Ez igen!

    VálaszTörlés
  2. mmmmmmmmmm, most rózsakalácsot sütök éppen az ihletésedre, de a sajtos nálam bármit elvisz, ez is. Lehet kipróbálom a május 1-i grillpartira, már, ha nem esik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Grillparti? Az jóóó!!! Kellemes időtöltést kívánok Nektek, és szép időt hozzá! :) Ja és köszönöm, hogy benéztél. :)

      Törlés
  3. Nagyon guszták, az biztos:) Ma este vacsorára, meleg kakaóval vagy tejjel...csak nyelek nagyokat:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...én is nagyokat nyelek, amikor nálad járok... :P

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Köszönöm, örülök Flóra. Remélem ízleni fog Nektek is! :)

      Törlés
  5. Hétvégi programnak jó lesz ezt megsütni, köszi a receptet.:):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Kovtama, örülök, hogy meglátogattál. :) Jó sütést kívánok!

      Törlés
  6. Gyönyörűek, elképesztő precíz vagy!!!
    Drága Gabriella, nekem is van egy sajtos rúd fenn. Édesanyámtól származik a recept, nagyon finom ( csak ha akarsz még kóstolni ).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy, köszönöm szépen. Persze, hogy akarok kóstolni, megnézem mindenképp Édesanyád receptjét is, szerintem ki fogom próbálni, köszi. :)

      Törlés
  7. Nagyon-nagyon szépek lettek, látszik a képeken is, hogy mennyire finomak! :)

    VálaszTörlés
  8. Azta! De guszták! Máris mentem ezt a receptet is! Nagyon jó lenne pár csík belőle!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves vagy, köszönöm Kriszti. :)

      Törlés
  9. Nagyon guszta rudacskák, most szívesen elmajszolnák néhányat. Igaz van jól bevált receptem, de nem árthat ha eggyel több a választék, így én is viszem.:)

    VálaszTörlés
  10. Íme még egy finom sós recept! Nagyon szépek! Mentettem ezt is:) A Mági receptje is nagyon finom, megsütöttem húsvétra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos vagyok benne, hogy az övé is nagyon jó. :) Köszönöm, hogy benéztél hozzám.

      Törlés
  11. Én azt hittem, már megtaláltam a kedvenc sajtos rúd receptemet, de lehet, változni fog a véleményem:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha van bevált sajtos rúd recepted, akkor maradj nyugodtan annál, de hidd el, egy próbát az enyém is megér, mert tényleg finom!!! :)

      Törlés
  12. Hű, ha kicsit előbb jövök... de már pihen Mági tésztája nekem a hűtőben. :))) Mi a címe ennek a Te remek sütis könyvednek? Receptet mentettem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csábító házi sütemények a könyv címe. :)
      Örülök, hogy benéztél hozzám.

      Törlés
  13. Aztaaaaaaaa, mennyire szabályos rudacskák! :))
    Egyszer nekem is sikeredhetne ilyenre!!! - csak egyszer! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Farci, nagyon kedves vagy. :)

      Törlés
  14. Sok oromet nyujt meglatogatni a szep konyhadban ! En Wellingtonbol ( N Z ) elvezem a recepteidet.Az en Edesanyam 'sajtos v sos stanglinak nevezte a rudacskakat es nagyon hasonlo a recept.
    Itt is van egy Magyar ujsag 'Magyar Szo' negyed evenkint jelenik meg,en irom a fozo-oldalt.Nagyon szeretek fozni,szakacs konyveket olvasni es uj etelket krealni.Varom a kovetkezo receptet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik a blogom, és szívesen látlak a konyhámban! :)
      Gratulálok az újságban a főzőoldaladhoz!
      Gyere máskor is! :)

      Törlés
  15. 10 dkg szezám/lenmag és 10 dkg őrölt sósmogyi,5 dkg egész szotyimag,kömény-én még ezzel spécizem fel-és isteni!!!nagyon tetszenek a receptjeid!Klára

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klára!
      Örülök, hogy tetszenek a receptjeim, köszönöm szépen. :)
      Klassz ötleteket adtál.
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  16. Ma megsütöttem és tényleg tökéletes!!!Köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  17. Biztos, hogy kipróbálom !

    VálaszTörlés
  18. Nagyon köszönöm a receptet, most lettem kész egy dupla adaggal, gondoltam karácsonyra remek lesz....nos olyannyira remek, hogy holnap be kell gyúrnom egy másik adagot, mert valahogy "elpárolgott", ahogy a család bent járt-kelt a konyhába....én a légköri viszonyokra gyanakszom... :) Boldog karácsonyt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :))) Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett.

      Törlés
  19. Szia nagyon tetszik a recept! Kb. hány rudacska lesz belőle?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Hűha, ezt pontosan meg nem mondom Neked, mert attól is függ, hogy mekkorára vágod azokat a rudakat... De kb. 90-100 darab lesz ebből a mennyiségből.

      Törlés
  20. Szia! Én nagyon kezdő vagyok, ezért már olyanon meg tudok akadni, hogy milyen liszt? Finom vagy rétesliszt kell ebbe a sajtosrúdba?
    Köszi a béna kérdésre a választ!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Amikor nem írom oda a liszt jelzőjét, hogy rétes-, kenyér-, rozs-, teljes kiőrlésű stb. liszt, akkor mindig a finom lisztre gondolok. De az újabb receptjeimhez már oda szoktam írni a finom jelzőt is a liszt elé, hogy teljesen egyértelmű legyen mindenki számára. Viszont régebben még nem írtam oda és ez egy régebbi receptem. A lényeg, hogy ehhez a sajtos rúdhoz finom liszt kell.
      Jó sütést kívánok!
      Üdvözlettel: Gabriella

      Törlés
  21. Szia! Ma megsütöm,karácsonyra... :) Meddig tárolható dobozban??? Köszönöm!! BOLDOG ,BÉKÉS , ÁLDOTT ÜNNEPEKET KÍVÁNOK MINDENKINEK!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokáig eláll, persze csak ha marad belőle :)

      Törlés
  22. Kedves Gabi! Volt egy bevált sajtos rúd receptem, egészen EDDIG!!! Kipróbáltam, hát ez valami mennyei, omlós, leveles, sajtos. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy örömmel olvasom, hogy ennyire ízlik. Köszönöm szépen, hogy megírtad, szívesen a receptet.

      Törlés
  23. Ma már 3-szor sütöttem meg. Nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...akkor tényleg nagyon ízlik Andrea. :) Boldogan olvasom és köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  24. A tejfölt, tejet mivel helyettesíthetem?

    VálaszTörlés
  25. Most sutotem meg masodjara nagyon finom kis rudak lettek 👍👌

    VálaszTörlés