Habkönnyű gyümölcsös szelet

Ebbe a kevert tésztamasszába egy kis tejszínhabot is felverünk, ettől lesz olyan habkönnyű és pihe-puha. Mellette szól még a gyorsaság is, hiszen egy tálban keverünk össze mindent folyamatosan pár perc alatt - a gyümölcsök tetszés és ízlés szerint kerülnek bele, és a sütési idő is mindössze 15-18 perc. Viszonylag nagy adagnak mondható, de nálunk igen hamar elfogyott. Azért másnapra hagytam meg 2-3 szeletet a fiúknak, ezzel kijelenthetem, hogy másnapra is nagyon finom puha marad. A nyáron még sok más gyümölccsel is el fogom készíteni, most ez lett a kedvenc recept. 😊

Alapjában véve pár hete láttam a receptet az interneten, de mire néhány hét után odakerültem, hogy elkészítem, teljesen átalakítottam saját ízlés és érzés alapján. Kicsivel több tojással készítettem, kevesebb cukorral, pluszban tejet is adtam hozzá, mert sűrűnek ítéltem meg a tésztát, viszont kevesebb liszttel készítettem... Szóval teljesen más recept lett belőle, mint amit először láttam. Épp ezért amikor egyengettem a nyers tésztamasszát a tepsibe és pottyantgattam bele a gyümölcsöket, kíváncsian vártam, milyen lesz a végeredmény, és hogy ehető lesz-e. 😊 Jelentem,nagyon finom lett!! Szuper kis sütit sikerült összehozni.

 

 

 Hozzávalók:

kb. 30x35 cm-es tepsihez

200 ml habtejszín 

20 dkg kristálycukor

30 dkg finomliszt (nálam 20 dkg finomliszt + 10 dkg tönkölybúzaliszt)

5 db nagyobb tojás

1 csomag sütőpor (12 g)

1 csomag vaníliás cukor

kb. 1 dl tej

+ ízlés szerint gyümölcsök (nálam áfonya, eper, cseresznye)

a tetejére pici porcukor

 

A süteményes könyvem megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:

www.pottyosotthon.hu    

 

Elkészítés:

  1. A tepsit enyhén kivajazzuk, meghintjük liszttel.
  2. A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
  3. A tojást a cukrokkal habosra keverjük a mixer legmagasabb fokozatán kb. 4-5 percig (fehéredésig). Majd hozzáadjuk a hideg habtejszínt, felverjük. Végül fakanállal óvatosan hozzákeverjük a sütőporral elkevert lisztet is, simára. Mivel ekkor még elég sűrű a tészta, hozzáöntjük a tejet, mellyel szintén simára keverjük. (Érdemes fokozatosan hozzáöntetni, nem biztos, hogy kell - ez függ a tojás méretétől, a liszt minőségétől, a tejszín zsírosságától és felverhetőségétől stb.)
  4. A tésztamasszát a tepsibe egyengetjük, ízlés szerint belepotyogtatjuk a megmosott, megszárított gyümölcsöket.
  5. Az előmelegített 180 fokos sütőben alsó-felső sütéssel kb. 15-17 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet, végezzünk tűpróbát!)
  6. A langyos vagy kihűlt tésztát felszeleteljük, porcukorral meghintve tálaljuk.

 

Sütés előtt







Jó étvágyat! 

Megjegyzések

  1. Ma megcsináltam, annyira finom, hogy már alig van belőle. Új kedvenc :)

    VálaszTörlés
  2. Én is megsütöttem - nagyon finom lett, bár nekem nem nőtt fel és nagyon hig is lett a tésztája - a tojás szépen felhabosodott, majd amikor atejszint hozzáöntöttem, akkor egészen folyós lett. Következőkor a habbá vert tojáshoz keverem majd a habbá vert tejszint .

    VálaszTörlés
  3. Én nem vertem fel a tejszínt, tej nem kellet bele, gyönyörűen feljött .tetejére karamellizált alma körte került fahéjjal.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban