Házi kakaós nápolyi

Pillanatok alatt elkészíthető, és szerintem ez a kakaós krém sokkal finomabb, mint a boltokban kapható kakaós nápolyi töltelék. Nekem és Milánnak nagyon-nagyon ízlett, állandóan "rájártunk", míg el nem fogyott. 😊 A férjem szerint is nagyon finom, csak Ő azt várta, hogy az ostya is olyan roppanós lesz, mint a bolti, de azt tudni kell, hogy a házi változat inkább kicsit puha. 
Gyerekkoromban Anyukám elég gyakran készített házi nápolyit - én már akkor is imádtam! 

  


Hozzávalók:
5 ostyalap (kb. 15x35 cm-es)
2 tojás
18 dkg kristálycukor
2 csomag vanília cukor
20 dkg vaj
3-4 dkg darált dió
2 evőkanál cukrozatlan kakaópor


A süteményes könyvem és a pöttyös kerámiák megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:
  

Elkészítés:
  1. A tojást a cukrokkal habosra keverjük, majd hozzákeverjük a kakaóport.
  2. Alacsony lángos, folyamatosan keverve összefőzzük. Nem kell forralni, csak addig kell főzni, míg el nem olvad a cukor!
  3. A lángról levéve hozzáadjuk a felkockázott vajat, felolvasztjuk. Végül belekeverjük a darált diót is. 
  4. Pár percig hagyjuk hűlni, hogy kicsit dermedjen és ne folyjon annyira, majd megtöltjük vele a lapokat.
  5. Legalább 2 órára (vagy akár egész éjszakára) betesszük a hűtőbe dermedni, utána szeletelhető és fogyasztható.  

Jó étvágyat! 

Megjegyzések

  1. Nagyon guszta lett, és biztos finom is! Nekem is van egy megbontott itthon, valamihez kellett egy-két lap, jó hogy megláttam nálad, mert el kéne már használni. Egyébként én a Sparban vettem.
    Rég ettünk ilyet. Gyerekkoromban Anyukám is gyakran csinált házi nápolyit, de még akkor is, amikor a lányom kicsit volt, ő is nagyon szerette 😊

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Szupet lett bár elsőre valamit elronthattam :felpöndörödött a felső lap 😔 ha le nyomtam volna kifojik a krém . Mit javasolnál a tökéletességre

    VálaszTörlés
  3. Anyukàm receptje hasonlò csak abban van mèg instant kàvè ès kicsi tej.Sokszor kèszìtem 😊

    VálaszTörlés
  4. Én is sokszor készítek, mert gyors, és szereti a család. Az előttem szólónak csak annyi, hogy én le szoktam nyomni a tetejét. Bár én azért kevergetve akár 5 percig is főzök a cukros tojást, aztán a dióval összekevert kakaót teszek bele, végül a vajat.

    VálaszTörlés
  5. Még mindig kedvenc, nagyon jó recept! Köszönöm ☺️

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban