Hólabda torta - Milán 9. születésnapjára ❤

El sem tudom mondani, mennyire finom! Egy 18 cm átmérőjű tortát készítettem csak, amennyi elég egyszerre az ünnepi családi vacsora után, de már bánom, hogy nem készítettem nagyobb adaggal! Biztos ismeritek a Hólabda süteményt (ami egyébként 2012. óta szerepel a blogomon is) - ezt készítettem el óriás változatban kis módosítással Milán születésnapjára, mivel neki ez az első számú kedvenc sütije. Bár én a Hólabda süti tetejére soha nem szoktam csokit tenni (Anyukám sem tett gyerekkoromban). A csokival bevont Hólabda számomra már a Kozák sapka süteményt jelenti. De most azért vontam be csokoládéval a tetejét, hogy ne legyen annyira 'sápadt' a torta. 😊




 

Hozzávalók a tésztához:
18 cm átmérőjű tortaformához
4 tojás
12 dkg kristálycukor
10 dkg finomliszt
2 dkg holland kakaópor
3/4 csomag sütőpor ( 9 g )

 A krémhez:
3,5 dl tej
2 csapott evőkanál finomliszt
15 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
13 dkg porcukor
1 evőkanál rumaroma 
(ha gyerekek nem esznek belőle, akkor inkább 1 evőkanál rum)
1 csomag vaníliás cukor
3 evőkanál kókuszreszelék

+ a díszítéshez kb. 3 dkg kókuszreszelék

A tetejére:
6 dkg étcsokoládé
1 teáskanál olaj


L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM

megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



      

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítjük 165 fokra.
  2. A tojásokat (nem kell kettéválasztani) a kristálycukorral felverjük habosra (fehéredésig). Hozzá szitáljuk a liszt, kakaópor, sütőpor keverékét és simára keverjük a tésztát.
  3. A tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral, oldalát enyhén vajazzuk/lisztezzük és beleöntjük a tésztamasszát - elegyengetjük. 
  4. Az előmelegített 165 fokos, légkeveréses sütőben kb. 28-30 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, a sütőtől függően eltérhet - végezzünk tűpróbát!)
  5. A megsült tésztát még forrón (konyhakesztyűben) borítsuk ki egy süteményrácsra és hagyjuk teljesen kihűlni!
  6. A krémhez egy lábasban keverjük simára a lisztet a tejjel, majd alacsony lángon, folyamatosan kevergetve sűrítsük be (amikor már bugyborékol, jó lesz). Hideg vízre állítva a lábast, kevergetve, hűtsük ki a krémet teljesen!
  7. A vajat a porcukorral habosítsuk ki, adjuk hozzá a vaníliás cukrot és a rumaromát vagy rumot, majd keverjük össze a lisztes/tejes főzött krémmel. Habosítsuk ki ezt a krémet is. A krémből vegyünk ki egy keveset... annyit, amennyi elég lesz az oldalát körbekenni. A nagyobb rész krémhez pedig keverjük bele a 3 evőkanál kókuszreszeléket. Mindkét krémet tegyük be a hűtőbe dermedni minimum 2 órára, mert ekkor még nagyon lágy a krém, nem lehet szépen körbekenni, megtölteni vele a tortát.
  8. A kihűlt tésztát recés késsel vágjuk ketté, majd töltsük meg a tortát a kókuszos krémmel. A maradék kókuszos krémből gömbölyítsünk 8 db egyforma kis golyót és hempergessük meg kókuszreszelékben (ha lágy a krém, tegyük hűtőbe dermedni és csak utána gömbölyítsünk, úgy könnyebb, és még keverhetünk is hozzá kis kókuszreszeléket, hogy picit tömörebb legyen).
  9. A sima krémmel (amibe nem tettünk kókuszreszeléket), kenjük körbe a torta oldalát és ha jut a tetejére, akkor a tetejét is lekenhetjük vele. Tegyük a tortát a hűtőbe 30 percre, hogy visszadermedjen a krém.
  10. A csokoládét vízgőz felett olvasszuk meg, keverjük simára az olajjal, majd vonjuk be vele a torta tetejét. Végül tegyük rá a kis kókuszgolyókat is.
Tipp: A tortát 26 cm-es tortaformában is el lehet készíteni - ebben az esetben minden hozzávalót duplán számítsunk!






 ...és egy gyors fotó a megvágott tortáról, esti lámpafénynél.
Milán szülinapján a szüleimnél vacsoráztunk, a tortát vittük magunkkal
- vacsora után ott szeleteltük fel.

 

Illetve egy fotó a szülinaposról. 
A kép szintén a szüleimnél készült.




Soha életemben nem tettem szilveszteri fogadalmat - egyszer sem! Tavaly szilveszterkor kivételt tettem! Azt fogadtam meg, hogy az idén, azaz 2018-ban az összes családtagom születésnapjára (Anyukám, Apukám, két kisfiam, férjem) én készítem a tortát. Bár nem nagyon szeretem a tortákat, ezáltal készíteni sem szeretem, emiatt elég amatőr módon néznek ki - valószínű azért, mert nincs időm egész nap egy tortával szöszmötölni (egy szép torta készítésére ugyanis sok idő kell, akár egy egész nap és nekem erre nincs időm), ennek ellenére furcsán néz ki, hogy imádok süteményeket sütni és néha bizony mégis a Cukrászdából rendelünk szülinapi tortát, mert vagy időm vagy kedvem nincs tortát sütni. Egyszóval ez volt az idei fogadalmam, hogy kerítek időt és kedvet is ahhoz, hogy az összes családtagomnak tortát süssek. ...és jelentem, sikerült betartani a fogadalmamat! :) Apukám szülinapjával indult az év január 25-én, akinek Kakaós tortát készítettem. 3 nap múlva volt a Férjem szülinapja, akinek Fekete-erdő tortát sütöttem. Szeptemberben Anyukámat egy saját Vanília tortával leptem meg. Októberben a pici fiam szülinapjára Csokoládé tortát készítettem, és most Milánnak a Hólabda tortát. Örülök! Már csak azért is, mert az egész családom nagyon örült az általam készített tortáknak.

 
Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Boldog szülinapot kívánok a kisfiadnak
    A torta csodás!

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesse a szülinapost! A torta nagyon ötletes, igen-igen finom lehetett.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta a torta, Isten éltesse a kisfiadat!

    VálaszTörlés
  4. Boldog szülinapot!Én az unokámnak sütöm meg!

    VálaszTörlés
  5. Utólag is nagyon boldog Szülinapot a kisfiadnak😁😊😚 és nagyon boldog új évet kívánunk. Puszi

    VálaszTörlés
  6. Épp most készült el egy két apró hibával a krém biztos nem olyan mint amilyennek kellene lenni szerintem kevés lett a liszt bele de remélem finom lett így is köszönöm a receptet

    VálaszTörlés
  7. En is most fogom elkesziteni, Anyukamnak szulinapjara.Nagyon izgulok remelem lesz ilyen szep mint a tied :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon boldog születésnapot a fiadnak.
    A torta nagyon klassz, biztos finom is.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon jòl mèz ki
    A jövő heten pènteken szeretnem elkès,ìtwni a lanyom 8
    ik szülinapjàra.A tetejèn miből vannsk a kis kókusz labdak??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik.
      A tetején a kis golyók ugyanabból a krémből vannak, mellyel töltve van a torta. Ezt írtam is a receptben. Kicsit lágy krém, érdemes vizes kézzel csinálni a golyókat. Viszont nagyon mutatós és nagyon finom torta. Eddig rengetegen elkészítették már a blogomról és odáig voltak érte a gyerekek is és a felnőttek is, úgyhogy tényleg nyugodt szívvel ajánlom! :)
      Boldog születésnapot a kislányodnak!

      Törlés
    2. Nagyon szèpen köszönöm a vàlaszt!Es köszönöm àtadom Neki !

      Törlés
  10. Az egyik nagy kedvenc ez a süti a családomban, sose tudok eleget sütni belőle.
    Kisfiam is Milán, most lett 10 éves és ilyen tortát kért a bulira:)))

    VálaszTörlés
  11. A torta oldala is kókuszreszelékes,a receptre úgy van írva,hogy abba a krémbe ne tegyünk kókuszt.Vagy utána szórjunk rá reszeléket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A torta oldalán a krémben nincs kókuszreszelék, csak utólag van megszórva az oldala kókuszreszelékkel.

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban