Pillekönnyű kakaós csiga és szilvalekváros bukta

Pillekönnyű, foszlós kelt süteményeket készítettem a megmaradt krumplipüré felhasználásával. Sütés közben a vajas-kakaós illat... hmmm, ellenállhatatlan!!! Olyan voltam, mint egy gyerek - ott toporogtam a sütő előtt, alig vártam, hogy megsüljön és mihamarabb megkóstolhassam! 😊

A tegnapi vacsoráról maradt meg vajas-tejfölös burgonyapüré - mindig elteszem a hűtőbe a krumplipüré maradékot, mert másnap meg szoktam sütni belőle a kisfiam kedvenc pehelykönnyű burgonyás pogácsáját. Ezt a pogácsát tényleg annyira sokszor készítem, hogy már kicsit ráuntam a sütésére, ezért úgy gondoltam, hogy most inkább kakaós csigát és buktát sütök a krumplipüréből. Nem gondoltam, hogy fel fogom tenni a blogra, mert egyrészt van már a blogomon nagyon finom kakaós csiga és szilvalekváros bukta recept, másrészt délután fél 5-re sült meg, kint kezdett sötétedni és bent lámpafénynél nem lehet jó fotókat készíteni. Szóval meg sem fordult a fejemben, hogy felkerül majd a blogra, csak úgy sütöttem magunknak... De amikor megsült és megkóstoltam, annyira finom, könnyed, foszlós volt, hogy rögtön arra gondoltam: "Úristen, ennek a blogon is szerepelnie kell!". Ezért gyorsan kattintottam 3 gyors fotót, hogy a recept mellé képet is tudjak illeszteni. 
Nem tudom, mi van velem, de az utóbbi hónapokban szinte soha nem sütöttem recept szerint. Mindent csak úgy kigondolok, elképzelek és saját ízlés, érzés szerint adagolom a hozzávalókat. Ezzel a kelt tésztával is így voltam, ráadásul mivel nem gondoltam, meg fogom osztani a receptet, nem mértem meg semmilyen hozzávalót, tényleg csak érzésre dagasztatottam be a tésztát. Emiatt most kivételesen pontos receptet nem tudok írni, de alapjában véve ezt a tésztát könnyen össze lehet állítani, és azt hiszem van már annyi kis tapasztalatom ennyi sütögetés után, hogy fejből összeállítsak egy receptet visszaemlékezés alapján. 😊




 Hozzávalók:
 kb. 16 darab csigához és 6 darab buktához
kb. 70 dkg finomliszt
5 kis marék vajas-tejfölös burgonyapüré
1 nagy csipet só
2 evőkanál porcukor
2 csapott evőkanál kristálycukor
kb. 1,5-2 dl langyos tej
3 dkg friss élesztő
1 egész tojás
2 tojássárgája

A kakaós töltelékhez:
6 dkg puha vaj
3 púpos evőkanál porcukor
2 csapott evőkanál holland kakaópor (vagy hagyományos kakaópor)

A szilvalekváros töltelékhez:
6 csapott evőkanálnyi jó érett, házi szilvalekvár
(vagy süthető lekvár)

+ a tetejére 3 dkg olvasztott vaj 


M E G J E L E N T  A  MÁSODIK SÜTEMÉNYES KÖNYVEM!

Így most már két könyvem is megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:
      

Elkészítés:
  1. Másfél dl langyos tejben keverjük el a 2 evőkanál kristálycukrot, morzsoljuk bele az élesztőt és futtassuk fel (kb. 10 perc). A lisztet szitáljuk át, keverjük el benne a porcukrot, a sót, majd morzsoljuk el benne a krumplipürét. Adjuk hozzá az 1 egész tojást + a 2 tojássárgáját, végül dagasszuk be a felfuttatott élesztős tejjel. A tésztának enyhén ragacsosnak kell lennie! Ha nagyon ragad, adjunk hozzá pici lisztet, vagy ha nem érezzük jó lágynak/enyhén ragacsosnak, akkor dagasszunk még bele pici langyos tejet vagy puha vajat (attól függően, hogy mi van otthon). A tálat takarjuk le folpackkal és kelesszük a tésztát 1 órán át.
  2. A megkelt tésztát ketté osztjuk. Az egyiket kinyújtjuk enyhén lisztezett felületen kb. 25x30 cm téglalapra. Egyenletesen megkenjük a puha vajjal, melyre rászitáljuk a porcukros-kakaóporos keveréket. A hosszabbik oldalánál szorosan feltekerjük, mint a piskótatekercset, majd egy éles késsel 2 cm vastag csigákra szeleteljük. Egy 25x30 cm-es tepsit vajjal kikenünk, meghintjük liszttel és a csigákat a tepsire fektetjük egymás mellé úgy, hogy maximum 1 cm hézag legyen közöttük csak. 
  3. A megkelt tészta másik részét kinyújtjuk kb. 7-8 mm vastag téglalapra, melyet 6 egyforma téglalapra vágunk. Mindegyik közepére teszünk egy szűk evőkanálnyi kemény szilvalekvárt, buktákat formázunk belőlük és a tepsiben fennmaradó helyen egymás mellé tesszük a buktákat (a csigák mellé) úgy, hogy maximum 1 cm hézag legyen a bukták között. Hagyjuk őket kelni 10-15 percig, addig előmelegítjük a sütőt 180 fokra.
  4. Olvasztott vajjal lekenjük a bukták és csigák tetejét, főleg az oldaluknál, hogy sütés után könnyen szét lehessen őket venni. Majd az előmelegített, légkeveréses sütőben sütjük kb. 17-20 percig. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet! Hagyományos sütőben 200 fokon süssük.)
  5. Porcukorral meghintve, egymástól óvatosan szétválasztva tálaljuk.

Sütés előtt olvasztott vajjal lekenve...


  

Tipp: Valamikor csak kakaós csigát csinálok ebből a tésztából (ugyanennyi tésztamennyiséggel), ebben az esetben a kakaós töltelékhez a következő mennyiség kell. 10 dkg vaj, 3 púpos evőkanál kakaópor, 6 evőkanál porcukor.


Az alábbi fotókon csak kakaós csigákat készítettem a megmaradt burgonyapürés tésztából - kedvencem ez a tészta, gyakran sütöm!










Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Még a szerinted "nem profi" fotó is ínycsiklandozó! Ki gondolta volna, hogy maradék krumplipüréből ilyen finomságokat lehet készíteni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, aranyos vagy. :)
      Egyébként sem profik a fotóim, mert amatőr fotós vagyok, de kétségkívül imádok fotózni. :)

      Törlés
  2. Igazán csinosak! Az illatuk megcsapta az orrom a keprol!

    VálaszTörlés
  3. Koszunjuk a receptet. Most sul a sutoben. Jol nez ki.

    VálaszTörlés
  4. Szuper finom, konnyu lett a teszta. Csak megkoszonni tudom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen Andrea. Örülök, hogy kipróbáltad és ennyire ízlik. :)
      Én pedig köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  5. Ma azérr csináltam krumplipürét, hogy holnap legyen belőle maradék. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Akkor úgy látom, ma kakaós csiga és bukta készül nálatok...

      Törlés
  6. Kedves Gabi!
    Ha sütni támad kedvem, először nálad keresgélek. Rend szerint nem is megyek tovább, mert nálad mindig találok olyat, amit szívesen megsütnék :)
    Így találtam meg ma ezt a kakaós csiga és bukta receptet. A megmaradt krumplipüréből nudlit terveztem főzni, de így kapóra jött ez a recept. Meg is sütöttük ma a 7 éves lányommal. Vagyis ő sütötte, én csak segítettem kimérni a hozzávalókat és adtam az instrukciókat :) Mondanom sem kell, semmi nem maradt belőle. A fiam azt kérte holnap is ilyet süssünk :D Pedig a villámgyors kakaós csigádat is imádja.
    Köszönjük ezt a receptet is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Dytke!
      Boldogan olvasom, hogy ennyire szereted a receptjeimet. :) Köszönöm, hogy megírtad.
      Örülök, hogy kipróbáltátok ezt a csigát és ízlett a gyerkőcöknek. Nagyon szívesen a recepteket.
      A kislányod nagyon ügyes!
      További kellemes időtöltést kívánok Neked a blogomon és jó sütögetést együtt a leányzóval! :)
      Üdv.: Gabi

      Törlés
  7. Kedves Gabi! Csatlakozom az előttem szólóhoz én is nálad keresgélek ha sütni akarok. Ennél a recept él annyi kérdésem lenne, hogy szó szeret 5 marék krumpli kell? Vagy mihez viszinyítsam. Bocsi a buta kérdésért köszönöm a választ előre is ��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Betty!
      Nagyon örülök, hogy ennyire szereted a receptjeimet és szívesen nézegeted a blogomat emiatt. :) Köszönöm, hogy megírtad, olyan jó érzés olvasni.
      Igen, tegyél bele 4-5 marék krumplipürét (attól függ, mekkora a kezed:)). A végén úgy is az a lényeg, hogy amikor bedagasztottad a tésztát, jó lágy, picikét ragacsos legyen a tészta. Ha nem ilyennek érzed, akkor nyugodtan dagassz még hozzá pici langyos tejet vagy puha vajat. Vagy ha nagyon ragad a tészta, akkor adj hozzá pici lisztet. Ennél a csigánál nem nagyon van pontos recept, mert a tészta dagasztásának vége felé nyugodtan lehet korrigálni az állagán. De mindenképp érdemes elkészíteni, hidd el, nagyon-nagyon fog ízleni! :)
      Jó sütést Neked!
      Üdv.

      Törlés
  8. Hálás köszönet a receptért 🙂bár nem volt maradék püré, de csináltam. A tészta 1/3a pedig cukros fahéjas darált dióval készítettem el. Isteni finom lett, mint mindig. Eddig még egy recepteddel sem lőttem mellé

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban