Banános chia puding

Roppant egyszerű elkészíteni és nagyon finom - én imádom! Próbáljátok ki!

Az utóbbi időben nagyon népszerű a chia mag, nemrég én is kipróbáltam, azóta kedvencem lett. Nekem nagyon bejön a zselés állaga!! Ha tudtam volna, hogy ennyire fog ízleni, már sokkal hamarabb beszereztem volna és használtam volna a konyhámban. A múltkoriban készítettem belőle kekszet, sőt, még a fasírtba is tettem, de főként pudingokat készítek belőle - most épp ez a banános verzió volt az uzsonnám és úgy gondoltam megosztom a blogomon is.  

De előtte néhány információ a chia magról:
1. A chia magot a superfood jellemzővel illetik, mivel több vasat tartalmaz, mint a spenót, több kalciumot, mint a tej, több káliumot, mint a banán, és több omega-3 zsírsavat, mint a pl. a lazac. Gazdag fehérje és vitaminforrás:  főleg A-, E-, C-, B1- és B2-vitaminokat és folsavat tartalmaz, továbbá különféle antioxidánsokat is. 
2. Nyersen nem szabad fogyasztani a magvakat, fogyasztás előtt minimum 10 perccel áztassuk be! Valamint naponta 2 evőkanálnál többet ne együnk belőle, mert esetleg puffadást okozhat. 
3. Erősen tápláló, telítő hatása van, emiatt jól beilleszthető a diétás étrendbe, mivel a fogyasztása után kevésbé lehet megéhezni. 
4. Ha valaki allergiás a tojásra, akkor remek tojáshelyettesítő készíthető belőle: 1 evőkanál őrölt chia magot elkeverünk 3 evőkanál vízzel, 10 percig állni hagyjuk és máris használható tojás helyett süteményekbe vagy fasírthoz. Egy ilyen adag 1 tojásnak felel meg. (De természetesen omlettet és rántottát nem lehet így készíteni. :)




Hozzávalók:
1 adaghoz
2 evőkanál chia mag
2 dl tej (tehéntej vagy kókusztej, esetleg mandulatej...)
1 kisebb banán

Tipp: Én nem szoktam hozzáadni plusz cukrot, de ha valaki édesebben szeretné, akkor mehet bele pici méz vagy eritrit, nyírfacukor.


 

Elkészítés:
  1. A tejet és a chia magot este összekeverjük egy tálban, lefedjük a tetejét és 1 éjszakára a hűtőbe tesszük!
  2. Másnap villával összetörjük a banánt, majd belekeverjük a chia magos - tejes pudingba és már fogyasztható is.
 
  
Jó étvágyat!

Pénteken volt a 8 éves szőke hercegem iskolai farsangi bulija délután 2 órától este 7-ig. Minden osztály 1-1 ország néptáncát mutatta be. Milánék görög táncot adtak elő, ami nagyon tetszett, olyan ügyesek és csinosak, helyesek voltak. (Imádom a görög táncot! Általános iskolás korom felső tagozatában görög tánc szakkörre jártam. 😊)
Egyszóval nagyon tetszett minden osztály műsora a farsangon, de főleg a görög tánc. 😊
A táncikálás után kiszebáb égetés volt az iskola udvarán, amit a gyerekek nagyon élveztek. Majd a szülők is előadtak vicces műsorokat minden osztályból, melyeken jókat lehetett nevetni. Közben volt büfézési lehetőség: szendvics, sütemény, üdítő...
Nagyon jól éreztük magunkat!      

Megjegyzések

  1. Válaszok
    1. Szia!
      Erősen tápláló, telítő hatása van, emiatt jól beilleszthető a diétás étrendbe, mivel a fogyasztása után kevésbé lehet megéhezni.

      Törlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban