2014. március 13., csütörtök

Sonkás-sajtos-tejfölös papucs

Még tavaly húsvét körül kinéztem ezeket a papucsokat, de annyi finomság készítése van tervben folyamatosan, hogy mindeddig nem került rá sor. Valamelyik nap több száz kilométert utaztam - ilyenkor az előző nap szeretek olyan sós finomságot sütni, melyet jól lehet csomagolni és könnyen lehet eszegetni az autóban. Erre az utazós napra sütöttem ezeket a papucsokat. Nagyon finom, ajánlom Nektek is ilyen utazós vagy kirándulós napokra, és vendégvárásra is. De a gyerekeknek tízóraira is lehet csomagolni. 

A pöttyös kézműves kerámiák megtalálhatók a webáruházban az alábbi linken:
 www.pottyosotthon.hu 




Hozzávalók a tésztához:
kb. 25-30 darabhoz

 50 dkg sima liszt
 15 dkg zsír
 3 dkg friss élesztő
 3 dl langyos tej
 1 evőkanál kristálycukor
 1 evőkanál só

A töltelékhez:
 10-15 dkg sonka
 2 dl tejföl
 10 dkg reszelt trappista sajt
 1 kisebb fej vöröshagyma
 só és őrölt bors ízlés szerint

+ a tetejére 1 db felvert tojás


 Ezen a képen tényleg úgy néznek ki,
mint egy kis török topánkánk. :)



Elkészítés:
1. Kb. 1 dl langyos tejben az 1 evőkanál cukorral felfuttatjuk az élesztőt. A lisztben elkeverjük a sót, elmorzsoljuk a zsírt, majd hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt és a maradék tejet és bedagasztjuk a tésztát. Letakarva duplájára kelesztjük.
2. A töltelékhez apróra vágjuk a sonkát és a megtisztított hagymát, majd összekeverjük a tejföllel és a reszelt sajttal, ízesítjük sóval, őrölt borssal.
3. A megkelt tésztát téglalap alakúra nyújtjuk kb. 5 mm vastagra, majd egyenlő négyzetekre vágjuk. Mindegyik közepére teszünk tölteléket és a két szélét összecsípjük (érdemes jó erősen összecsípni, hogy sütés közben ne nyíljanak szét). Sütőpapíros tepsire tesszük egymástól picit távolabb, mert sütés közben megnőnek egy picit - tetejét lekenjük a felvert tojással.
4. Előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 13 percig sütjük. (a sütési idő tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet - nálam 13 percig sültek)



  
 Ezt a szép aranyesőt az udvarról szedtem - kizárólag a vázába!
Hirtelen 1 nap alatt virágba borult a két aranyesőbokrom,
szép lett tőlük az udvar.



Jó étvágyat!

Forrás: itt 

30 megjegyzés:

  1. Ezt a finomságot nem csak a gyerekek de a nagymamák is szeretnék:-)) Nagyon guszta és finom lehet!
    De jó neked hogy közeledben ilyen szép aranyeső van már!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva. :) Igen, szerintem ezeket a papucskákat gyerekek, felnőttek egyaránt szeretik.

      Az aranyesőt imádom! Napok óta vártam, mikor borul már virágba... olyan sokáig voltak rajta a kis bimbók, aztán egyik nap hirtelen kinyíltak a virágok - valószínű, hogy a Napocska és a meleg hatására - nagyon szép.

      Törlés
  2. Hát nagyon-nagyon finomak lehettek, a családomnak is nagyon ízlett volna. A képeid pedig csodálatosak.

    VálaszTörlés
  3. A képek nagyon szépek, és a rajta lévő papucsok istenien néznek ki. Nekem van ilyen papucs receptem édesben, de ez a változat nagyon inyünkre való. Sonkám nincsen, de paprikás szalámival is jó lesz. Ezt ma elkészítem! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Tücsi, örülök, hogy tetszik. :) Persze, nyugodtan lehet ízlés szerint tölteni + aszerint, hogy mit található otthon a hűtőben.
      Nekem is van édes lekvárral töltött papucs receptem is (még Anyukámtól tanultam), fent is van a blogon, nagyon finom, imádom!

      Törlés
  4. Gyönyörűek lettek! Nagyon finomnak néznek ki, szívesen megkóstolnám most :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Én pedig nagyon szívesen megkínáltalak volna, ha itt közelebb lennél... :)

      Törlés
  5. Annyira jól tudod csinálni ezeket a kelt tésztákat! Profi vagy Gabikám! Én ritkán sütök keltet, inkább hét végén. Nagyon guszta "lábbelik" ...:o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez igazán nagy bók Kriszti, köszönöm. :o)
      Nálam azért készül viszonylag sok kelt sütemény, mert nagy rajongója vagyok... imádom készíteni is és enni is. ;) Ráadásul az egész család szereti.

      Törlés
  6. Fényességes papucsok! Én is szívesen rágcsálnám őket, úton-útfélen!
    Nálunk is kivirágzott az aranyeső:-)

    VálaszTörlés
  7. Gabi,ezt a papucsot elkészítem ma,nagyon finom lehet,látszik a képeken!!! Mentem is a receptet!!! Ma ugyanis már 15-e van!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, Mellissina! Még éjjel 1 órakor is nézegeti valaki a receptjeimet... ez nagyon szuper! Köszönöm.
      Örülök, hogy megsütöd, ízleni fog.

      Törlés
  8. Pénteken meg is sütöm, szombaton hosszú útra megyünk a gyerekekkel, oda pont jó lesz!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszták, akár még a maradék húsvéti sonka hasznosításához is jó kis recept ez! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka. Igen, Húsvét után akár a maradék sonkával is el lehet készíteni, jó ötlet. :)

      Törlés
  10. A zsír helyett használhatok vajat? Mennyi kell belőle? Nekem zsír soha nincs itthon, de már több receptben olvastam. Tényleg annyival omlósabb, jobb a tészta vele? Nagyon idegenkedem tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Vikimók!
      Szerintem ne idegenkedj annyira a zsírtól, valóban jó omlós tőle a tészta. Egyébként régebben én sem szerettem a zsírt használni, mostanában már kezdek áttérni néhány sütinél a zsírra - némelyikbe kifejezetten jól passzol a zsír (ehhez a papucshoz is), tudom Neked ajánlani. De ha mégis maradsz a vajnál, akkor abból kb. 18-20 dkg tegyél (zsírból mindig kb. 20 %-kal kevesebb kell, mint a vajból).

      Különben én is azért szeretem a zsírt mostanában, mert Anyukámtól kapok házi zsírt és az nagyon finom ám! :)

      Törlés
  11. Szia! Ma megsütöttem. Nagyon finom lett!
    És az sem mellékes, hogy hihetetlenül gyorsan elkészült! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, nagyon örülök, hogy ízlik és hogy könnyen/gyorsan elkészítetted. :)
      Köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  12. Szeretek hozzád jönni! Annyira szépek a fotók, hogy elkészítésre ösztönöznek :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan kedves vagy Nelli, köszönöm szépen!! :) Örülök, hogy tetszenek a fotók és kedvet kapsz tőlük a sütögetésre...

      Törlés
  13. Elkészítettem a hétvégén és hihetetlenül finom lett, a cukrász barátnőm is kóstolta és megdicsérte. Könnyű és puha volt a tésztája. Szóval köszönöm a jó receptet.

    VálaszTörlés
  14. A hétvégén elkészítettem és nagyon jól sikerült. könnyű és puha volt a tésztája. ritkán sütök ezért nagy sikerélmény ha ennyire finomra kerekedik. köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, nagyon örülök Emő, hogy ilyen sikerélményed volt ezzel a papucskával. :) Köszönöm, hogy írtál.
      További kellemes nézelődést kívánok a blogon és jó sütést! Biztos találsz még olyanokat, melyek elnyerik a tetszésed és sikert aratsz vele. ;)

      Törlés
  15. Gabi! Most sült ki, de már meg is kóstoltam. Isteni finom, és a tésztája csodás!

    VálaszTörlés