2014. január 18., szombat

Csöröge vagy forgácsfánk

Nagyon szeretem a csörögét! Néhány hozzávalóból könnyen és gyorsan el lehet készíteni. Akkor jó igazán, ha sütés közben felhólyagosodik a tészta, majd amikor beleharapunk, roppan egyet. Valamelyik nap babgulyás utáni fogásnak kitűnő választás volt
Gyerekkoromban az egyik szomszéd néni (Margit néni, Andi barátnőm Nagymamája) sokszor vigyázott rám, amíg a szüleim dolgoztak, és gyakran sütött nekem csörögét. Ő mindig kakaós-porcukorral hintette meg... jaj, de finom volt. Egyszer olyan sokat ettem belőle, pedig Margit néni figyelmeztetett, hogy ne egyem olyan forrón, hiába. Mondanom sem kell, olyan beteg lettem tőle - azóta megvárom, amíg hűl egy picit, és csak utána "esek" neki. :) Hiába no, saját kárán tanul az ember.




Hozzávalók:
 3 tojássárgája
 1 dl tejföl
 25 dkg sima liszt
 1 evőkanál kristálycukor
 1 evőkanál rum
 1 kicsi citrom reszelt héja (kezeletlen)

+ olaj vagy zsír a sütéshez




Elkészítés:
1. A liszttel elkeverjük a cukrot és a citrom héját, majd a többi hozzávalóval összegyúrjuk a tésztát. Kb. 30 percig pihentetjük.
2. Enyhén lisztezett felületen vékonyra kinyújtjuk, és derelyevágóval téglalap alakúra vágjuk, majd mindegyik közepét bevágjuk. Így is lehet hagyni, de az egyik csücskét át is húzhatjuk a lyukon (én mikor hogy csinálom).
3. Az olajat (vagy a zsírt) felforrósítjuk, majd középforróra visszavesszük és kisütjük a derelyéket. 
4. Még melegen vaníliás porcukorral megszórjuk. (Nálunk a porcukor most lemaradt, mert nagyon finom házi lekvárral ettük - baracklekvárral is kínálhatjuk.)


  

Jó étvágyat!

25 megjegyzés:

  1. De nagyon szépek, ebből most szívesen ennék, egyet, kettőt, hármat..... :-)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg akkor a legfinomabb, ha csörög. Nekem is inkább gyerekkoromból vannak feledhetetlen ízemlékeim róla, a Nagyikám mindig házi zsírban sütötte ki és jó nagy hólyagok voltak rajta. Látszik, hogy milyen könnyű, finom, szívesen "elcsörögtetnék" most egy-két darabot belőle. Nagyon jók lettek a képek is.

    VálaszTörlés
  3. Sütni kéne, sütni kéne...., tetszik nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Apukám kedvence volt a csöröge! Persze mi is szeretjük, de elég ritkán sütök.
    Én ma fánkot akartam sütni. De nem kelt meg a tészta... talán egyszer-kétszer jártam már így. Az élesztővel lehetett gond. (Velem semmiképp:-)) Utólag gondolkoztam, hogy csörögét kellett volna süssek belőle:-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, még sosem kóstoltam, azt hiszem már nem is fogom, de lehet a Páromnak elkészítem valamikor :)

    VálaszTörlés
  6. Muszáj lesz most már kipróbálnom, nagyon szép lett GAbi :-)

    VálaszTörlés
  7. Látom már mindenki csörögét süt. Mert megkívánják egymástól. Én nálad... Szombaton esküszöm sütök is! Nagyon guszta lett! Ezt a receptet fogom kipróbálni... :o)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szeretjük! Jó kis ropogósak lettek! :)

    VálaszTörlés
  9. Ebbol nem hianyzik az eleszt? vagy ez ilyen eleszto nelkuli csoroge?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az élesztő nélküli változat, nem kell bele élesztő.

      Törlés
    2. A tejföltől, de leginkább a rumtól lesz könnyű a tésztája.

      Törlés
  10. régóta kerestük ezt a receptet valamikor anyukám sokat sütött holnap mi is ki próbáljuk

    VálaszTörlés
  11. Édes apukám kedvelt sütije volt !!!!

    VálaszTörlés
  12. Ma kipróbálom kiváncsi vagyok sikerül e nem vagyok a fánk sütés bajnoka :)

    VálaszTörlés
  13. A hétvégén elkészítettem és nagy sikert aratott pedig másfélszeresét csináltam de így is pillanatok alatt elfogyott. Legközelebb is csak ezt a receptet fogom készíteni.Mindenkinek 100%-osan ajánlom.Köszönöm.Ezek után jönnek a többi receptek kipróbálása.Üdv: Regina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Regina!
      Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett Nektek, köszönöm szépen, hogy megírtad.
      Kellemes nézelődést kívánok a blogon a továbbiakban is, és jó sütést-főzést!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
    2. Szerbusztok! Én kamion sofőrként dolgozom, ami nem is volna olyan nagy dolog. De ezt a csörögét én az autó mellett, turista gázon készítettem el. Nagyon finom lett! Köszönöm a receptet.
      Maradok Tisztelettel: Hadnagy Zoltán(most éppen Németországból).

      Törlés
  14. Szerbusztok! Én kamion sofőrként dolgozom, ami nem is volna olyan nagy dolog. De ezt a csörögét én az autó mellett, turista gázon készítettem el. Nagyon finom lett! Köszönöm a receptet.
    Maradok Tisztelettel: Hadnagy Zoltán(most éppen Németországból).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zoltán! Jól lakottan a vezetés is jobban megy, igaz? Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett a csöröge.
      Jó utat kívánok!

      Törlés
  15. Szia Gabi!
    A hozzávalókból mennyi csöröge jön ki!
    Köszönöm a válaszod!
    Üdv.:Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Évi!
      Pontosan meg nem mondom Neked, pedig többször is sütöttem már... De kb. úgy 15 db. Persze attól is függ, hogy mekkorára vágjuk. Ha nagy a család, érdemes duplázni a mennyiséget. El fog fogyni, mert nagyon finom! :)
      Jó sütögetést kívánok!

      Törlés
    2. Szia Gabi!
      Köszönöm szépen a gyors válaszod
      Szerintem is duplázom.
      További szép napot!
      Üdv.:Évi

      Törlés