Csöröge vagy forgácsfánk

Nagyon szeretem a csörögét! Néhány hozzávalóból könnyen és gyorsan el lehet készíteni. Akkor jó igazán, ha sütés közben felhólyagosodik a tészta, majd amikor beleharapunk, roppan egyet. Egy tartalmas leves utáni második fogásnak (például babgulyás) kitűnő választás
Egyik emlékem a csörögéről: 
Gyerekkoromban az egyik szomszéd néni (Margit néni - Andi barátnőm Nagymamája) sokszor vigyázott rám, amíg a szüleim dolgoztak, és gyakran sütött nekem csörögét. Ő mindig kakaós-porcukorral hintette meg... nagyon finom volt! Egyszer olyan sokat ettem belőle, pedig Margit néni figyelmeztetett, hogy ne egyem olyan forrón és mohón, mintha valaki el akarná tőlem venni... Mondanom sem kell, olyan beteg lettem tőle - azóta megvárom, amíg hűl egy picit, és csak utána "esek" neki. 😊 Saját kárán tanul az ember!




Hozzávalók:
 3 tojássárgája
 1 dl tejföl
 25 dkg finomliszt
 2 evőkanál kristálycukor
 1 evőkanál rum
 1 kicsi citrom reszelt héja (kezeletlen citrom, de elhagyható!)

+ olaj vagy zsír a sütéshez 

1 csomag vaníliás cukor + kis porcukor keveréke a tetejére


L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM

megvásárolható a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés:
  1. A liszttel elkeverjük a cukrot és a citrom héját, majd a többi hozzávalóval összegyúrjuk a tésztát. Kb. 30 percig pihentetjük hideg helyen.
  2. Enyhén lisztezett felületen vékonyra kinyújtjuk, és derelyevágóval téglalap alakúra vágjuk, majd mindegyik közepét bevágjuk. Így is lehet hagyni, de az egyik csücskét át is húzhatjuk a lyukon (én mikor hogy csinálom - a munkafolyamatok fázisfotói a recept végén láthatók).
  3. Az olajat (vagy a zsírt) felforrósítjuk, majd középforróra visszavesszük, egyszerre kb. 3-4 darabot teszünk a lábasba, és aranybarnára sütjük a derelyék mindkét oldalát. Ne legyen túl forró az olaj, tényleg csak közepesen forró legyen, különben hirtelen megégnek a fánkok!
  4. Még melegen vaníliás porcukorral megszórjuk. 
  5. Finom házi sárgabarack lekvárral is kínálhatjuk.

Munkafolyamatok

  

Anyukám házi tojásaitól nagyon szép sárga a tészta

  

 





Jó étvágyat!

Kövessétek Instagram oldalamat is, ahol sok képet és kis videót osztok meg a receptek mellett a mindennapjainkról, mindennapi sütés-főzésemről.
Kövessétek Facebook oldalamat is, ahol sok receptet osztok meg!

Megjegyzések

  1. De nagyon szépek, ebből most szívesen ennék, egyet, kettőt, hármat..... :-)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg akkor a legfinomabb, ha csörög. Nekem is inkább gyerekkoromból vannak feledhetetlen ízemlékeim róla, a Nagyikám mindig házi zsírban sütötte ki és jó nagy hólyagok voltak rajta. Látszik, hogy milyen könnyű, finom, szívesen "elcsörögtetnék" most egy-két darabot belőle. Nagyon jók lettek a képek is.

    VálaszTörlés
  3. Sütni kéne, sütni kéne...., tetszik nagyon!

    VálaszTörlés
  4. Apukám kedvence volt a csöröge! Persze mi is szeretjük, de elég ritkán sütök.
    Én ma fánkot akartam sütni. De nem kelt meg a tészta... talán egyszer-kétszer jártam már így. Az élesztővel lehetett gond. (Velem semmiképp:-)) Utólag gondolkoztam, hogy csörögét kellett volna süssek belőle:-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta, még sosem kóstoltam, azt hiszem már nem is fogom, de lehet a Páromnak elkészítem valamikor :)

    VálaszTörlés
  6. Muszáj lesz most már kipróbálnom, nagyon szép lett GAbi :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretjük! Jó kis ropogósak lettek! :)

    VálaszTörlés
  8. Ebbol nem hianyzik az eleszt? vagy ez ilyen eleszto nelkuli csoroge?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az élesztő nélküli változat, nem kell bele élesztő.

      Törlés
    2. A tejföltől, de leginkább a rumtól lesz könnyű a tésztája.

      Törlés
  9. régóta kerestük ezt a receptet valamikor anyukám sokat sütött holnap mi is ki próbáljuk

    VálaszTörlés
  10. Édes apukám kedvelt sütije volt !!!!

    VálaszTörlés
  11. Ma kipróbálom kiváncsi vagyok sikerül e nem vagyok a fánk sütés bajnoka :)

    VálaszTörlés
  12. A hétvégén elkészítettem és nagy sikert aratott pedig másfélszeresét csináltam de így is pillanatok alatt elfogyott. Legközelebb is csak ezt a receptet fogom készíteni.Mindenkinek 100%-osan ajánlom.Köszönöm.Ezek után jönnek a többi receptek kipróbálása.Üdv: Regina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Regina!
      Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett Nektek, köszönöm szépen, hogy megírtad.
      Kellemes nézelődést kívánok a blogon a továbbiakban is, és jó sütést-főzést!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
    2. Szerbusztok! Én kamion sofőrként dolgozom, ami nem is volna olyan nagy dolog. De ezt a csörögét én az autó mellett, turista gázon készítettem el. Nagyon finom lett! Köszönöm a receptet.
      Maradok Tisztelettel: Hadnagy Zoltán(most éppen Németországból).

      Törlés
  13. Szerbusztok! Én kamion sofőrként dolgozom, ami nem is volna olyan nagy dolog. De ezt a csörögét én az autó mellett, turista gázon készítettem el. Nagyon finom lett! Köszönöm a receptet.
    Maradok Tisztelettel: Hadnagy Zoltán(most éppen Németországból).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Zoltán! Jól lakottan a vezetés is jobban megy, igaz? Nagyon örülök, hogy ennyire ízlett a csöröge.
      Jó utat kívánok!

      Törlés
  14. Szia Gabi!
    A hozzávalókból mennyi csöröge jön ki!
    Köszönöm a válaszod!
    Üdv.:Évi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Évi!
      Pontosan meg nem mondom Neked, pedig többször is sütöttem már... De kb. úgy 15 db. Persze attól is függ, hogy mekkorára vágjuk. Ha nagy a család, érdemes duplázni a mennyiséget. El fog fogyni, mert nagyon finom! :)
      Jó sütögetést kívánok!

      Törlés
    2. Szia Gabi!
      Köszönöm szépen a gyors válaszod
      Szerintem is duplázom.
      További szép napot!
      Üdv.:Évi

      Törlés
    3. Kedves Gabi!
      Lehet, hogy butaságot kérdezek, kérlek nézd el nekem, még nem mozgok olyan régóta a konyhában.. Rum helyett rumaromát is lehet használni? (És ha igen, abból mennyit?) Előre is köszönöm a választ és a csodás receptjeidet, eddig minden sikert aratott, amit a te leírásod alapján készítettem! Üdv: Eszter

      Törlés
    4. Kedves Eszter!
      Ha nincs otthon rum, akkor elhagyható a receptből. Ehhez ne használj rumaromát.
      Örömmel olvasom, hogy szereted a receptjeimet és sikert aratsz velük. :)
      További kellemes időtöltést kívánok Neked a blogomon és jó sütögetést!
      Üdv.: Gabi

      Törlés
    5. Azóta többször elkészítettem és megszámoltam... kb. 24 db jön ki ebből a mennyiségből. De ez persze függ attól is, hogy ki mekkora csörögét készít.

      Törlés
  15. Fantasztikus ez a recept! Nagyon ritkán sütök csöregét, erre egyszerű a magyarázat, mert nem bírom abba hagyni az evését.😆
    Pedig nagyon sok recepted kipróbáltam már és ezt is meg kell csinálnom. 😊

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban