2013. május 27., hétfő

Házi szilvalekváros "labdacsok"

Ezt a kelt tésztát készítsétek el mindenképpen - bármilyenre formázva, és bármilyen töltelékkel - finom és puha.  Egy bögre teával nagyon ízletes reggeli vagy uzsonna válik belőle.

A Férj :)) hétvégére mákos kalácsot kért - a családom körében a mákos kalács annyira közkedvelt, hogy nem csak télen és karácsonykor van jelen az asztalon, hanem az év bármelyik szakában. Viszont Milánnak nem akartam mákos süteményt adni, de mivel imádja a házi lekvárokat,  készítettem Neki lekváros labdacsokat a fenséges bukta golyókhoz hasonlóan - csak most tortaformában kevesebb mennyiséggel, emiatt más tészta recept alapján (na persze nem egyedül ette meg mindet). Klassz ez a formázás, még puhább marad így a tészta - próbáljátok ki...




Hozzávalók: 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformához
- 35 dkg liszt
- 2,5 dkg friss élesztő
- 2 dl langyos tej
- 1 csipet só
- 3 dkg kristálycukor
- 1 tojás
- 1 evőkanál étolaj
- 2,5 dkg puha vaj

+ szilvalekvár
- és a tetejére 1 felvert tojás




1. A tésztát a kenyérsütőgépben dagasztom be (persze lehet kézzel is). Ha a gép végzett a dagasztással, akkor a kikapcsolt gépben duplájára kelesztem. (kb. 30 perc)
2. A megkelt tésztát átgyúrom, téglalap alakúra nyújtom - kb. 3 mm vastagra, és 12 darab négyzetre vágom. Hagyom így is kelni 4-5 percig. Mindegyik közepére teszek 1 teáskanálnyi szilvalekvárt, majd összenyomkodom jól a tésztát, hogy sütés közben ne folyjon ki a lekvár, és kis labdacsokra gömbölyítem. (ahol össze van hajtva, azt a részt fordítom alulra) 
3. A kivajazott/lisztezett tortaformába teszem egymás mellé (esetleg pici hely maradhat közöttük, még úgyis kelni fognak sütés közben is), felvert tojással lekenem a tetejét, és hagyom még kelni 10-15 percig. Mielőtt beteszem a sütőbe, minden labdacsot megszurkálok itt-ott, hogy biztosra ne repedezzenek ki sütés közben, és ne folyjon ki belőle a finom szilvalekvár.
4. Előmelegített légkeveréses sütőben 180 fokon kb. 15 perc alatt aranybarnára sütöm (a sütési idő sütőfüggő). 
5. Ha megsült, tiszta konyharuhával letakarom 5-10 percre, hogy jól átpuhuljon.




Jó étvágyat!

18 megjegyzés:

  1. Gabriella labdacsok csodásak,aszalt szilvából főzök majd lekvárt,mert az jó sűrű lesz ebbe a csodás tésztába.
    A mákos kalács jó ötlet még van mákom,de én bejglit fogok sütni.Köszi az ötletet!

    VálaszTörlés
  2. Egy labdacsot passzolhatnál felém....;-)
    Nálatok mindig süt a nap?? Vagy jó a képek megvilágítása...:)))

    VálaszTörlés
  3. Meseszép napfényes fotóid vannak!bezzeg nálunk szakad az eső... irigykedem. Azt hiszem én is Milánhoz csatlakoztam volna ha lett volna rá lehetőségem. A mákos kalács se rossz, de ezek a labdácskák csodásak lehettek.

    VálaszTörlés
  4. Remek jó, jöhet reggelire a kávém mellé! ;-))

    VálaszTörlés
  5. Meseszép a labdacs is és a tálalás is. Gusztusos.

    VálaszTörlés
  6. Mi is nagyon szeretjük. Többek között ez is a párom kedvence...Nálam buktatorta néven szerepel... Gyönyörű!!!

    VálaszTörlés
  7. Szuper buktákat sütöttél! Írtam Neked üzenetet a facen,de remélem csak nem láttad :)

    VálaszTörlés
  8. Én nagy mák párti vagyok, de azért ezeket a szilvás labdácskákat is szívesen falatoznám. :)
    Szép lett! :)

    VálaszTörlés
  9. Szia! Azt szeretném kérdezi, hogy olaj és vaj is kell a tésztába? köszi Eva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Éva! Igen, én így csináltam a recept szerint - beletettem az 1 evőkanál olajat is és a 2,5 dkg vajat - nekem így nagyon jó puha állagú lett a tészta.

      Törlés
  10. De nagyon jól néz ki és a szilvalekvárt imádom! A mintás bögréket és tányérokat is imádom már párszor megcsodáltam nézelődtem azon az oldalon!

    VálaszTörlés
  11. Elkészítettem, és isteni finom lett. :) Még a párom is megette, pedig nem igazán szereti a szilvalekvárt .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlik Andrea, köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  12. Elkészítettem, és isteni finom lett :) . Még a párom is megette, pedig nem igazán szereti a szilvalekvárt.

    VálaszTörlés
  13. Lehet szaraz elesztovel is kesziteni?

    VálaszTörlés
  14. Kedves Mary S! Én mindig száraz élesztővel készítem :)

    VálaszTörlés