2012. november 3., szombat

Csavart fonott kakaós kalács

Több blogon is láttam ezt a formázást régebben, de amikor tegnap egy videón is megláttam, tudtam, hogy most már tényleg el kell készítenem valamelyik kelt tészta receptem alapján. :) Finom uzsonna lett ebből a kellemesen kakaós, kívül itt-ott enyhén ropogós, belül puha kalácsból. A tölteléket variálhatjuk a kedvünk és családunk ízlése szerint: diósan, mogyorókrémesen, fahéjasan egyaránt. Az Én családom most a kakaós változatot szavazta meg. :)
Igazán mutatós kalácska. Bár én a nagy rohanásban elfelejtettem lekenni tojással, úgy még szebb szerintem. :)




Hozzávalók:
- 35 dkg liszt
- 2,5 dkg friss élesztő
- 2 dl langyos tej
- 1 csipet só
- 3 dkg kristálycukor
- 1 tojás
- 1 evőkanál étolaj
- 2,5 dkg puha vaj

A töltelékhez:
- 1-2 evőkanál étolaj
- 3 evőkanál porcukor
- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

+ esetleg a tetejére 1 felvert tojás



 
Gépi dagasztásnál:
1. A lisztet a cukorral és a sóval összekeverem. A tojást, a puha vajat, az olajat és másfél dl tejet beleteszem a kenyérsütőgép üstjébe, erre ráöntöm a lisztes keveréket, melynek közepébe kis mélyedést csinálok és belemorzsolom az élesztőt, erre ráöntöm a maradék fél dl tejet. Elindítom a dagasztás programot. Amikor a gép végzett a dagasztással, a tésztát a kikapcsolt gépben kelesztem duplájára.
2. A töltelékhez a kakaóport és a porcukrot összekeverem.
3. Ha a tészta megkelt, enyhén lisztezett felületen téglalap alakúra nyújtom, lekenem az olajjal, majd rászitálom a porcukros-kakaós keveréket. Feltekerem a tésztát, mint a bejglit, és hosszában középen kettévágom úgy, hogy az egyik végénél nem megyek ki teljesen a vágással, hagyok kb. 2 cm-t, ami még összefogja a tésztát. Az így kapott két részt kicsit csavarva összefonom, majd kör alakú kalácsot formázok belőle. 




4. Sütőpapíros tepsire helyezem, hagyom még kelni kb. 15 percig, majd előmelegített 180 fokos légkeveréses sütőben 15 percig sütöm. (a sütési idő sütőfüggő, sima sütőben valamivel tovább tart a sütés - inkább végezzünk tűpróbát, ha a tűre már nem ragad a tészta, akkor megsült)
5. A tepsin hagyom langyosra hűlni és fogyasztható. 


Jó étvágyat!

14 megjegyzés:

  1. Nekem mindegyik tetszik. Gyönyörű lett! Én biztos nem tudnám ilyen szépre összefonni.

    VálaszTörlés
  2. Én is készitettem már ezt a fonatot kakaósan és fahéjasan is! Guszta lett nálad is nagyon:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, és jók a fotók, mindegyik tetszik egytől-egyig! :)

    VálaszTörlés
  4. Csodálatos! Jöhetne belőle most reggelire egy-két szelet :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon fincsi kalács! Én ilyen nyitottat egyszer mákkal csináltam. Biztos hamar elfogyott! :o)

    VálaszTörlés
  6. Ebbe most szívesen beleharapnék! Nagyon jól néz ki. :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretjük mi is!A képek pedig gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  8. NAGYON KEDVESEK VAGYTOK, KÖSZÖNÖM SZÉPEN! :)

    VálaszTörlés
  9. Kedves Gabriella!
    Elsősorban gratulálok az oldaladhoz! Másodsorban a sütemény recepteknél hiányolom, hogy nem írod oda, h milyen lisztből készíted!? Szerintem ez nagyon fontos, ha valakinek ajánlod a recepted, mert nem mindegy, h sima, vagy rétesliszt, teljesen más állaga lesz a sütiknek, ha nem a megfelelő liszttel készíti el valaki!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Gabi!
    Ez egy szuper recept én diétásan készítettem el és úgy is működik köszönöm!

    VálaszTörlés