2011. december 30., péntek

Kókusz kocka - mézes tésztából, Anyukám receptje szerint

Gyerekkoromban Anyukám minden Karácsonyra sütött kókusz kockát, mert az egész család nagy kedvence. Én is folytattam ezt a hagyományt, viszont idén Karácsonykor kimaradt, mert sok más süteményt sütöttem > nem akartam nagyon "felhalmozni" a süteményeket. De hogy ne teljen el ez az év sem kókusz kocka nélkül, ma elkészítettem. Eredetileg január elsejére szánom vendégváró süteménynek, de ahogy magunkat ismerem, addigra semmi nem marad belőle...:)
Piskótatésztából is szokták készíteni, de a családom mézes tésztával szereti, ezért én mindig így készítem.
 


Hozzávalók a tésztához:  
(38x22 cm-es vagy 35x25 cm-es tepsihez)
 40 dkg liszt
 28 dkg cukor
 5 dkg vaj (vagy margarin)
 3 kanál méz
 1 kávéskanál szódabikarbóna
 1 cs. vaníliás cukor
 1 citrom reszelt héja
 1 tojás
 kb. 2 dl tej

Hozzávalók a krémhez:
 20 dkg vaj (vagy margarin)
 5 dkg kakaópor
 1 evőkanál rum (vagy 3 evőkanál rumaroma)
 1 dl tej
 20 dkg cukor

+ a "hempergetéshez" 20 dkg kókuszreszelék


Elkészítés:
1. A tésztához a vajat/margarint, cukrot, vaníliás cukrot a tojással jól kikeverem, majd hozzáadom a mézet és a citrom reszelt héját, amivel szintén alaposan összekeverem. 
2. A lisztet a szódabikarbónával elkeverem és apránként hozzá adom a masszához, amit folyamatosan kevergetek közben. 
3. Végül adom hozzá a tejet (annyi tej kell bele, hogy kicsit nyúlós legyen a tészta, bele lehessen a tepsibe önteni, de azért ne folyjon, ne legyen híg). 
4. Vajjal kikent, lisztezett tepsibe öntöm a tésztát, simára elegyengetem és hőlégkeveréses sütőben kb. 180 fokon 25-30 percig sütöm (természetesen lehet sima sütőben is sütni, de annál szerintem kell a 200 fok). 
5. Ha kihűlt a tészta, akkor kb. 4x4 cm-es kockákra felvágom. 
6. A krémhez a tejet meglangyosítom, felolvasztom benne a vajat/margarint, majd hozzáadom a kakaóport és a cukrot és simára keverem, végül hozzákeverem a rumot vagy rumaromát is. Ha elkészült a krém, fél órára félre teszem, hogy picit dermedjen, sűrűbb legyen > hogy a tésztát/a kockákat meg tudjam forgatni benne és ne folyjon le róla az összes (ha picit megdermedt, akkor jobban megmarad a tésztán). Minden kockát 8-10 másodpercig a krémben hagyok villára szúrva, hogy egy picit magába szívja a krémet (de ne ázzon át teljesen).
7. Majd meghempergetem a kókuszreszelékben. Hideg helyre teszem (akár hűtőbe) 1-2 órára, hogy megdermedjen/összeálljon, és az ízek "összeérjenek".

Ha még több egyszerű és gyors receptet szeretnél, örömmel látlak a Facebook oldalamon is:  
 
Jó étvágyat!

14 megjegyzés:

  1. Ez nekem is nagy kedvencem!!!! Milyen guszta, lehet én is sütök!!! :D Remélem kellemes Karácsonyotok volt! Boldog Új Évet Nektek! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Barbi! Igen, a Karácsony nagyon kellemesen telt, csak kár, hogy mindig olyan gyorsan "elröppen" az a 2 nap!
    Boldog új évet Neked és kedves családodnak! (de még biztos benézek hozzád is ebben az évben:))

    VálaszTörlés
  3. Családi kedvenc nálunk is:)Terveztem én is holnapra, de túl sok lereszelt héjú citrom van a hűtőben, azokat kell felhasználnom.
    Boldog Új Esztendőt kívánok Nektek:)

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu: Nektek is B.Ú.É.K! :) ...és kíváncsian várom, mi fog kisülni a sok-sok reszelt citrom héjból... :-)) Majd meglátogatlak!

    VálaszTörlés
  5. De jól néz ki, imááádooom!!! B.Ú.É.K Gabicsekék!!! B.csek

    VálaszTörlés
  6. Kösz' B.csek, Nektek is B.Ú.É.K.! :)

    VálaszTörlés
  7. Okés, akkor most írhatnám, amit Te írtál nálam!! :)))
    Mentem ezt is, még sosem készítettem mézes tésztával, de most már nekiállok. Boldog Új Évet még egyszer! :)))

    VálaszTörlés
  8. Nálunk mindig mézes tésztával készül! Nagyon finomságosak lettek! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta!!! Nálunk is nagy kedvenc, de olyan régen nem sütöttem, kitudja miért.:)

    Boldog Új Évet Kívánok!!!

    VálaszTörlés
  10. Csilla: Anyukám mindig mézes tésztával sütötte a kókusz kockát, Tőle tanultam a receptet. De egyszer Én is csak sima piskóta tésztával sütöttem... úgy is finom volt, de a családom számára mézes tésztából az igazi > próbáld ki Te is! :))

    Petra: köszönöm szépen! :)

    Gizi: Neked is köszönöm szépen... és ha a Te családod körében is nagy kedvenc, akkor Neked is meg kell sütnöd hamarosan... :))

    B.Ú.É.K. MINDENKINEK! :-)))

    VálaszTörlés
  11. Ma megsütöttem a gyerekeimnek valentin napra,imádták!!! Köszönet érte,a receptjét majd belinkelem,köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani! Én köszönöm, hogy megjegyzést hagytál és szóltál! Nagyon örülök, hogy ízlett a gyermekeidnek!!! :)) Köszönet a linkelésért is! :)

      Törlés
  12. Kedves Gabriella! Elkészítettem,annyi különbséggel,hogy én mazsolát is tettem bele.Nagyon finom lett! Nagyon jó a recept.Nagyon köszönöm!!! Becsangi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlett. Köszönöm szépen a megjegyzést.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...