2011. november 17., csütörtök

Vajas-fokhagymás csavart briós


A barátnőmtől kaptam ezt a receptet 2 évvel ezelőtt, de hogy Ő hol talált rá erre a finomságra, már nem emlékszem. Azóta többször is elkészítettem, de még mindig nem elégszer! :) Nagyon szeretjük, pillanatok alatt elfogy, és olyan kellemes illat lengi be az egész konyhát sütés közben. Főleg ősz végén és télen nagy kedvencünk, egy pohár langyos tej vagy kakaó mellett jóízűen lehet falatozni...








Hozzávalók a tésztához:
- 3 dl tej
- 14 dkg vaj
- 2 tojássárgája (a fehérjéket félre tesszük a hűtőbe, mert kell a kenéshez)
- 60 dkg liszt
- 2,5 dkg élesztő
- 2 csapott teáskanál só
- egy csipet cukor

A töltelékhez:
- 10 dkg vaj
- 6 gerezd fokhagyma (de ez ízlésfüggő, viszont szerintem kell bele 6 gerezd, ha jól érezni szeretnénk)
- ízlés szerint só, bors

A tészta dagasztását általában a kenyérsütőgépben szoktam "elvégezni", illetve elvégeztetni. :) 
1. A gép üstjébe beleöntök kb. 2,5 dl tejet, beleteszem a vajat, a tojássárgákat. A lisztet összekeverem a sóval és beleöntöm ezt is az üstbe. Csinálok a lisztbe pici lyukat, ebbe jön az élesztő elmorzsolva, majd ráöntöm a maradék fél dl tejet és szórok rá egy csipet cukrot. Aztán jöhet a dagasztás program, majd a kelesztés! 
2. A töltelékhez a vajat, az összezúzott fokhagymát, sót, borsot jól kikeverem egy tálkában. 
Ha megkelt a tészta, akkor lisztezett táblán téglalap alakúra kinyújtom (elég vékonyra, mert még kelni fog), majd megkenem a fokhagymás vajjal. Kettéhajtom és másfél cm-es csíkokra vágom. A csíkokat megtekerem és görcsbe kötöm.
3. Sütőpapíros tepsibe teszem és lekenem tojásfehérjével. A sütőt előmelegítem180 fokra és légkeveréses programon (lehet anélkül is természetesen, de Én azon szoktam) aranyszínűre sütöm kb. 15-20 percig. (sütőfüggő, mert a villanysütőben nekem tényleg 15 perc kell csak, de szerintem a hagyományos sütőben kell 25 perc is)
Ebből a mennyiségből kb. 20-24 db lesz! 




Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése