Hamis "somlói" fél óra alatt

Az eredeti somlói galuska receptem ide kattintva található, mely 3 piskótával készül (kakaós-, diós-, vaníliás piskóta), valamint vaníliakrémmel, rumos-narancsos és csokoládé öntettel. Idő- és munkaigényes + elég sok mosatlannal jár, de megéri elkészíteni, mert valami mennyei! Tényleg! De ha kevés idő van, akkor ezt a hamis változatot érdemes összeállítani, mert 20-30 perc alatt elkészíthető és nagyon finom! Én szeretem! (Az elmúlt 4 napos hosszú hétvégén ez volt az 'édességünk'.)

10-15 évvel ezelőtt a főiskolás korszakomban gyakran készítettem hamis somlóit - akkoriban a sok tanulás mellett nem volt időm komolyabb sütemények sütésére. Utána volt egy időszak, amikor csak az 'igazi' somlói galuskát készítettem folyamatosan ha somlóiról volt szó, mert jobban ráértem. Most ismét kevesebb az idő két gyerek mellett. Pláne egy 17 hónapos mellett kiszámíthatatlan az időbeosztás. Valamint az elmúlt hetekben sok tevékenység, esemény, elfoglaltság adódott, melyek lekötnek. 






Hozzávalók:
egy kb. 20x30 cm-es tálhoz/tepsihez
másfél csomag babapiskóta (kb. 30 dkg)
1 csomag vaníliás pudingpor
1 csomag csokoládés pudingpor
1 liter tej
6 evőkanál kristálycukor
8 evőkanál darált dió
10 dkg mazsola
2 dl habtejszín
1 csomag habfixáló
10 dkg étcsokoládé 
1 evőkanál olaj
1-2 evőkanál rum




Elkészítés:
  1. A mazsolát megmossuk és beáztatjuk a rumba.
  2. A tál vagy tepsi aljára kirakunk egy sor babapiskótát. 
  3. A vaníliás pudingport 3 evőkanál cukorral és 5 dl tejjel csomómentesre keverjük, majd közepes lángon, kevergetve sűrűre főzzük. Még melegen beleöntjük a tálba a kirakott babapiskótára. Erre ráhintjük a dió felét és a mazsola felét, majd rárakjuk a babapiskótákat.
  4. A csokoládés pudingot ugyanúgy elkészítjük, mint a vaníliás pudingot, és még melegen ráöntjük a babapiskótára. Meghintjük a maradék darált dióval és mazsolával. Megvárjuk míg kihűlnek a pudingok.
  5. A habtejszínt felverjük a habfixálóval és halmokban rátesszük a diós-mazsolás puding tetejére.
  6. A csokit gőz felett megolvasztjuk, simára keverjük az olajjal és amikor már nem forró, rácsorgatjuk a tejszínhabra. (Forrón ne csorgassuk a tejszínhabra, mert a hab összeesik!)
  7. Minimum 2-3 órára hűtőbe tesszük - vagy akár 1 éjszakára is, hogy a piskóta átpuhuljon. Kanállal galuskákat szaggatva tálaljuk, de késsel kockákra is szeletelhetjük.



Jó étvágyat! 
A 4 napos hosszú hétvégén (szombat este 6-tól vasárnap délig) 18 órán keresztül áramszünet volt, mivel borzalmas időjárás volt itt Kelet-Magyarországon. Hófúvás, viharos szél (a hó vízszintesen esett, sőt, szakadt), -10 fok, dörgés, villámlás stb. Nem volt túl kellemes, mivel áram nélkül nem tudott bekapcsolni a gázkazán sem, ezáltal meleg víz sem volt. Bár a gyertyafényes vacsora elég romantikusnak tűnt. Viszont az 1900-as évek elején, tanyavilágban éreztük magunkat, amikor gyertyafényben kellett meleg vizet melegíteni a mosakodáshoz. De végül is kibírtuk, nem volt vészes.

Soha nem szeretem siettetni az időt, hiszen így is olyan gyorsan telnek a hetek, hónapok, évek (néha úgy megállítanám az időt!). ...és bármennyire is imádom a havat, nem igazán örülök a havas tájnak március 18-án. Nagyon várom már a kellemes időjárást, hogy állandóan kint lehessünk a kertben, hogy nagyokat sétálhassunk a Tisza-parton és kirándulhassunk az ország hegyei között - hogy a nyaralásokat már ne is említsem. Képeket nézegettem az elmúlt nyarakról és hoztam egyet közülük, mely tavaly augusztusban készült a kertünkben: sétálni indultam Zalánnal. Nem vettem észre, hogy kép készül rólunk, épp fordítottam a babakocsit a kapu felé, de  Zalán cukin a kamerába nézett. Végül is mindegy, nem kell mindig tökéletesen beállított fotó magunkról. :)
Jó nézegetni az ilyen nyári fotókat, lassan csak lesz jó idő az idén is...

2017. augusztus - Sétálni indulunk

Megjegyzések

  1. Remek ötlet ez a gyors somlói, biztos kipróbálom!
    Jó olvasni, hogy az időjárás ellenére is milyen pozitívan állsz a dolgokhoz, ez ritka manapság :)

    VálaszTörlés
  2. Most készül. Várom, hogy kihűljön a puding. Holnapra szépen megpuhul.

    VálaszTörlés
  3. Szia.Kar hogy nem lehet kinyomtatni a recepteket.De leirtam.koszi

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban