Túrós falatkák

Sütéssel együtt bő fél óra és már ehetjük is ezeket a kívül ropogós, belül puha, nagyon finom falatkákat! 

Születésnapra szerettem volna egy gyorsan elkészíthető sós aprósüteményt az édes sütik mellé. A hűtőmben várakozott egy csomag túró kevéske sajttal + a teljes kiőrlésű lisztes tárolóm alján is volt pici liszt, melyet már el akartam használni, így aztán a hozzávalóimból ízlésre összeállítottam ezt a tésztát. Az alapötletet a sajtos-túrós rudak receptem adta, csak most variáltam a tésztáján ezt-azt + nem szerettem volna a jól megszokott rúd alakot, ezért pici falatkákra kockáztam.




Hozzávalók:
90-100 darabhoz
25 dkg tehéntúró
12,5 dkg finomliszt
12,5 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt  
(lehet készíteni összesen 25 dkg finomliszttel is)
1 csapott teáskanál só (vagy ízlés szerint)
10 dkg vaj
kb. 10 dkg zsír
1 kávéskanál őrölt kömény

A tetejére:
1 tojás felverve
szezámmag
köménymag
2-3 dkg reszelt sajt


L E G Ú J A B B  SÜTEMÉNYES KÖNYVEM
és a pöttyös kézműves kerámiák

megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:
 



  


Elkészítés:

  1. A liszteket összekeverjük a sóval, őrölt köménnyel, hozzáadjuk a túrót, elmorzsoljuk benne a vajat, végül annyi zsírt adunk hozzá, hogy lágy, könnyen kezelhető tésztát kapjunk (ha nagyon picit ragad az nem gond, de túlságosan ne legyen ragacsos!). 
  2. Lisztezett felületen kinyújtjuk kb. 1 cm vastag téglalap alakúra, melyet felvágunk 2x2 cm-es kockákra. A tetejét lekenjük a felvert tojással, ízlés szerint megszórjuk szezámmaggal, köménymaggal, reszelt sajttal, majd sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk.  
  3. Előmelegített 170 fokos légkeveréses sütőben kb. 20 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)



Jó étvágyat!

Kövessétek Instagram oldalamat is, ahol sok képet és kis videót osztok meg a receptek mellett a mindennapjainkról, mindennapi sütés-főzésemről.
Kövessétek Facebook oldalamat is, ahol sok receptet osztok meg!

Megjegyzések

  1. De finom lehet...
    Annyira kedves toled, hogy a fazisfotok elkeszitesere sem sajnalod az energiadat
    Koszonet erte is

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták, szívesen beleharapnék egy-kettőbe :-)

    VálaszTörlés
  3. Próbálom is ki :) Nagyon gusztusos :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Gabika.Szeretném Tőled kérdezni ,hogy tojás, vagy élesztő ,nem kell bele?Nem lesz kemény ?


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma sütöttem meg, nem kemény 20dkg zsíradék van benne, plusz a túró, amiben szintén van zsír.

      Törlés
  5. Kedves Gabriella, eláll a tészta úgy ha este begyúrom és csak reggel sütöm ki?köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, összegyúrva, folpackba csomagolva, hűtőbe téve tárolható 1 éjszaka és másnap reggel sütni.

      Törlés
  6. Isteni finom, nagyon gyors, mindenkinek ajánlom!!! :)

    VálaszTörlés
  7. Már egy pár receptet kipróbáltam és mind nagyon finom volt most a Túrós falatkák jönnek sorra .Köszönöm hogy mindig ellátol finom recettel. KELLEMES HÚSVÉTOT.!

    VálaszTörlés
  8. Biztos elkészítem. Nagyon gusztusos, és biztos,finom is.

    VálaszTörlés
  9. Gyakran készítem, nagy kedvenc! Eddig mindig szaggattam, így mennyivel egyszerűbb! Kövire így csinálom! 👍

    VálaszTörlés
  10. Kedves Gabriella! Köszönöm a sok fantasztikus receptet. Gratulálok a könyvhöz is. Nálam is a polcon csücsül ;)
    Szerinted ezt a receptet zabpehelyliszttel is elkészíthetem? Előre is köszönöm a válaszodat+

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy szereted a receptjeimet és hogy tetszik a könyv. :)
      Fele zabpehelyliszt, fele sima liszt - így egész biztos, hogy lehet. De hogy teljesen zabpehelyliszttel készítve milyen, azt nem tudom, mert úgy még nem próbáltam.

      Törlés
  11. Kedves Gabriella! Köszönöm a válaszod! Kipróbálom ;) További sok sikert kívánok!

    VálaszTörlés
  12. Szia
    Gluténmentes liszttel is elkészithető?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, azt sajnos nem tudom, mert nem készítettem még olyan liszttel...

      Törlés
  13. Holnap lesz a névnapom és ezt sütöm!

    VálaszTörlés
  14. Telneg nagyon finom viszont amit hianyolok h elegge laposak miutan kisultek. Lehet legkozelebb megprobalom egy kis sutoporral:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban