Ecetes sajtos ropogós

Nem kell megijedni, az ecet egyáltalán nem érződik rajta, viszont jó leveles lesz tőle a tészta. Egyszerűen isteni finom ez a sajtos ropogós! 
Többféle időintervallumban elkészíthető: én általában amikor összegyúrom a tésztát, akkor utána már rögtön nyújtom, felvágom és sütöm, tehát bő fél óra után ehető. De olyan is elő szokott fordulni, amikor reggel összegyúrom a tésztát, aztán fóliába csomagolva beteszem a hűtőbe 1-2 órára, amíg elkészítem a család reggelijét: reggelizünk, elmosogatok és utána készítem a süteményt. Sőt, valamikor este gyúrom össze, hűtőbe teszem fóliával letakarva és másnap reggel nyújtom, vágom, sütöm. Mikor hogy van rá idő...




Hozzávalók a tésztához:
kb. 50-60 darabhoz
50 dkg finomliszt
20 dkg reszelt trappista sajt
5 dkg szoba-hőmérsékletű vaj
6 dkg zsír
kb. 30 dkg tejföl
2 evőkanál 10 %-os ecet
1 csapott evőkanál só

A tetejére:
10 dkg reszelt trappista sajt
1 felvert tojás


SÜTEMÉNYES KÖNYVEIM és PÖTTYÖS KERÁMIÁK

 megvásárolhatók a Pöttyös Otthon webáruházban az alábbi linkre kattintva:




Elkészítés:
  1. A lisztet, sót, reszelt sajtot összekeverjük, elmorzsoljuk benne a vajat és zsírt, hozzáadjuk az ecetet, végül annyi tejfölt keverünk bele, hogy puha, könnyen kezelhető tésztát kapjunk, de ne legyen ragacsos!
  2. Enyhén lisztezett felületen kinyújtjuk 7-8 mm vastag, téglalap alakúra. A felvert tojással lekenjük a tetejét, megszórjuk a reszelt sajttal és kb. 2 cm széles, 10 cm hosszú lapokra felvágjuk.
  3. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk és előmelegített 170 fokos sütőben kb. 25-30 percig sütjük alsó-felső sütésen vagy előmelegített 170 fokos hőlégkeveréses sütőben kb. 15-17 percig. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!)

Munkafolyamatok képekben
 

 

  


Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Szia Gabriella!
    Nekem is van egy finom ecetes sajtos receptem, amit nagyon szeretünk, de a Tied eltér tőle, így legközelebb ezt sütöm! Megversenyeztetem őket! :D
    A családi nyaralásra mindenképp szüksége van Milánnak - és persze Nektek is! :)
    A házfelújítás és nyárikonyha építés pedig igazán gyorsan halad, hamarosan élvezheted az eredményét és csak egy kellemes emlék marad a nagy munka!
    sok puszi

    VálaszTörlés
  2. Hát Gabriella! Ezt a receptet kerestem hetek óta! Nagyon jó a tészta állaga, könnyű vele dolgozni. Az ízéről mit is mondjak? Az baj, ha addig ettem amíg megfájdult a hasam tőle? :)
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Szia, másnap milyen az állaga? Zacskóban, dobozban lepuhul? Köszi a választ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Igen, másnapra egy kicsi puhul, de nagyon finom akkor is.

      Törlés
  4. Holnap vinném a kollégáimnak, mit javasolsz, miben tároljam addig? Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem csak simán egy tányéron hagyd, amit letakarsz lazán szalvétával.

      Törlés
  5. Kedves Gabi! Köszönöm az infókat, finom volt a ropogós, jó, hogy nem zacskóztam be,így nem puhult le. Mindenkinek ízlett! Szép estét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlett mindenkinek. Szívesen. :) Szép estét Neked is!

      Törlés
  6. Kedves Gabriella!

    Ez valami isteni! 🤩🤩🤩

    VálaszTörlés
  7. Kedves Gabriella. Megsütöttem a sósat. Mennyei. 😊 Gyors, és finom. Biztos sokszor fogom még elkészítési. 😊 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boldogan olvasom, hogy ennyire ízlik. Köszönöm, hogy megírtad. 😊

      Törlés
  8. Mennyi ideig lehet tárolni ? Karácsonyra készíteném .
    Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 3-4 napig biztos eláll úgy, hogy nem veszít az élvezeti értékéből. De sajnos nem tudom tovább mennyire bírja, mert nálunk az ilyesmi nem nagyon szokott megmaradni 3 napnál tovább...

      Törlés
  9. Köszönöm szépen ,ja akkor úgy fogom készíteni .Kellemes ünnepeket kívánok !

    VálaszTörlés
  10. Szia, Gabi!
    Megsütöttem ma ezt a tésztát. Nagyon finom, nekem ízlik, de a sót sokallom bele. Mivel az új recepteket leírás szerint szoktam először elkészíteni, kicsit sok lett. Legközelebb csak a fele mennyiséget teszem bele. Szeretem a receptjeidet, nagyon jók.
    Köszönjük.

    VálaszTörlés
  11. Elkészítettem, nagyon finom lett, köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  12. A 30 dkg tejföl nem elírás?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem elírás a 30 dkg tejföl. Kb. ennyi kell bele. De mint ahogy írva van a receptben is, a tejfölt a legvégén adjuk hozzá fokozatosan (nem egyszerre!!), csak annyit, amivel szépen összeáll a tészta. Azért kell fokozatosan hozzáadni, mert minden lisztnek más a minősége, melyik lisztnek mennyi a "folyadék felszívóképessége" - ettől függ.

      Törlés
  13. Pogácsa formára is csinálhatom?!

    VálaszTörlés
  14. Kedves Gabriella? Én jelenleg az USAban vagyok a fiaméknál, és szívesen megsütném ezt a ropogósak, de itt én csak 5% os ecetet kaptam. Szerinted, hogyan kellene ezzel elkészítenem.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban