Zabpelyhes sajtos keksz (fehérliszt mentes)

Roppant finom ropogtatni való! Néhány hozzávalóval egyszerűen elkészíthető és laktató. Sütés közben olyan illatok lengedeznek a konyhában, hogy az ember legszívesebben azonnal kivenné a sütőből... Ez a keksz tényleg azok közé tartozik, amit mostanában nagyon gyakran elkészítek.
A kicsike szabadidőmben törökül tanulok - nagyon megszerettem ezt a nyelvet, teljesen bele tudok feledkezni. Mindezt kedvtelésből teszem... vagyis néhányszor szükségem lesz rá. ...és tanulgatás közben jól jön egy kis nassolni való. 




Hozzávalók:
kb. 25x25 cm-es tepsihez
25 dkg zapbehely
12 dkg reszelt cheddar sajt (vagy hasonló zsíros sajt)
1 tojás
8 dkg puha vaj
1 teáskanál őrölt pirospaprika
2 kávéskanál(vagy ízlés szerint)
1 púpos kávéskanál frissen őrölt bors


A pöttyös kézműves kerámiák megtalálhatók a webáruházban az alábbi linken:

www.pottyosotthon.hu 





Elkészítés:
1. A zabpelyhet összekeverjük a sóval, paprikával, borssal, majd a reszelt sajttal. A vaj és tojás hozzáadásával összedolgozzuk. 
2. Egy sütőpapíros tepsire lapogatjuk a kissé ragacsos masszát, melyet a tenyerünkkel laposra nyomkodunk. Próbáljuk egyforma vastagságúra lapogatni (kb. 6-7 mm vastagra), hogy egyenlően tudjon megsülni. 
3. Előmelegített, 180 fokos légkeveréses sütőben kb. 15 percig sütjük. (A sütési idő csak tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérhet!) Ne égessük meg, csak legyen kellemes aranybarna színe. Amikor a szélei kezdenek pirulni, akkor már jó lesz.
4. Amíg még meleg, a tepsiben tetszőleges formákra szeleteljük, hagyjuk hűlni a tepsiben, aztán fogyasztható. 


 Sütés előtt így néz ki a tepsiben
 - tenyerünkkel lenyomkodva, téglalappá igazítva



Jó étvágyat!       

Forrás: Nők lapja konyha, 2017. március

Megjegyzések

  1. Nagyon klassz recept! Szeretem az ilyen sós ropogtatni valót, kipróbálom majd.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes kipróbálni, mert bár cseppet sem mutatós, de annál finomabb! Nagyon szeretem!

      Törlés
  2. Csodás alkotás.... és törökül?? Le a kalappal a kitartásod előtt, publikus, hogy mihez lesz majd szükséged rá? 🙂

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves vagy.
      Évek óta nagy álmom, hogy Isztambulba utazhassak, ott nyaralhassak, de az utóbbi időben nem biztonságos oda utazni. De amint rendeződik a helyzet Törökországban és úgy egyáltalán a Földön, szeretnék többször is Isztambulban nyaralni a családommal, mert rajongok azért a városért! ...és ugye akkor majd jól jön, ha a családban "beszéli" valaki a török nyelvet. :)

      Törlés
  3. Köszi ezt a receptet nagyon tetszik! A napokban régi receptes újságok nézegetése közben találtam egy hasonlót nem tettem félre és most nem tudom hogy melyikbe láttam! Neked hála már nem keresem tovább:-)) További szorgalmas tanulást !

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Nagyon szépen köszönöm a receptet!
    Ma megsütöttem, nagyon finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elkészítetted és ízlik. Köszönöm szépen, hogy megírtad.

      Törlés
  5. Hmmm engem meggyőztél :) igazi tévé előtti rágcsálnivaló :)

    VálaszTörlés
  6. Isteni-misteni recept lett. Tuti elkészítem én is otthon :D https://www.ujsagomat.hu/penny-market

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom :) Én egy kis reszelt parmezánt is szórtam a tetejére és úgy sütöttem meg. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban