2016. november 14., hétfő

Zabpehelylisztes palacsinta házi sárgabaracklekvárral

Idén nyáron kezdtem el először így sütni a palacsintát és annyira megszerettük, hogy utána egész nyári szünetben ezt sütöttem a kisfiamnak és magamnak, ha valamilyen gyors "édességre" vágytunk napközben. Tulajdonképpen többnyire azóta is zabpehelyliszttel készítem a palacsintát (akkor, amikor csak ilyen  egyszerű és gyors palacsintára vágyunk), mert a férjem is nagyon szereti ezt a zabpehelylisztes változatot - pedig Ő nagyon igényes és válogatós a palacsinta tészták terén (is). Én az idén főzött sárgabaracklekvárral töltöm általában, mert a családom ezt a tölteléket szereti, de bármilyen más töltelékkel készíthető: túrós, kakaós stb.
A fotók még nyáron készültek, és ezzel végre felkerült minden olyan recept a blogra, melyet még a pici fiam születése előtt készítettem.  

A kézműves kerámiák megtalálhatók a webáruházban az alábbi linken:
 Pöttyös Otthon - www.pottyosotthon.hu





Hozzávalók:
kb. 10-12 darabhoz
15 dkg zabpehelyliszt
3 tojás
3 dl  tej

+ ízlés szerint sárgabaracklekvár
(vagy bármilyen más töltelék: túrós, kakaós...)

+ a sütéshez 2 teáskanálnyi olvasztott zsír (vagy olaj)







Elkészítés: 
1. A tojásokat a liszttel gyors mozdulatokkal simára keverjük egy keverőtálban, majd fokozatosan felengedjük a tejjel és továbbra törekszünk arra, hogy sima palacsinta tésztát kapjunk. 
2. A palacsintasütőt felforrósítjuk, csepegtetünk bele 1-2 csepp zsírt vagy olajat és egy kis szedőkanállal elterítjük a tésztát benne - aranybarnára sütjük mindkét oldalát. (Mi a nagyon vékony tésztát szeretjük főként, ezért nekem 12 palacsinta szokott lenni ebből a mennyiségből.) A zsír vagy az olaj cseppeket nem muszáj minden egyes palacsinta sütésekor csepegtetni a palacsintasütőbe, elég minden 2. vagy 3. palacsinta előtt. 
3. Ha kisültek a palacsinták, ízlés szerint megtöltjük töltelékkel és feltekerjük vagy háromszög alakúra hajtjuk - kinek hogy tetszik. :)


Jó étvágyat!

4 megjegyzés:

  1. Én a palacsinta tésztájába teszek olajat ,ezért csak ez első alá kell csepegtetni ,a többiből kisül ,nem ragad le .


    VálaszTörlés
  2. Kedves Gabriella ☺ !!
    Isteni finom lett a palacsinta 😉
    Recept elmentve 😀😍 !!

    VálaszTörlés
  3. A kevesebb néha sokkal-sokkal több. Tetszenek a palacsintáid, hamarosan én is sütök. A zabpehely liszt tökéletesen beilleszthető a low carb étkezésbe.:D

    VálaszTörlés