2014. március 7., péntek

Zabpelyhes almás golyók

Milánnal annyira megszerettük ezeket a golyókat, a héten már kétszer készítettem el, most már csak felteszem a blogra is. Olyan jó kis nassolni való, ha édességre vágyik az ember - ráadásul besorolható az egészséges kategóriába is. ...és mivel sütés nélküli desszertről van szó, 15-20 perc alatt elkészíthető. Nagyon finom, szerintem Ti is szeretni fogjátok.






Hozzávalók: kb. 25 darabhoz
- 2 darab közepes alma 
- 10 dkg zabpehely
- 2 evőkanál akácméz (vagy bármilyen méz)
- 3 csapott evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 10 dkg kókuszreszelék

+ a  hempergetéshez is 2-3 dkg kókuszreszelék

Elkészítés:
1 . Az almát megmossuk, meghámozzuk, finomra reszeljük (ha sok a leve, akkor icipicit kicsavarjuk, de a levét egyelőre még megtartjuk).
2. A zabpelyhet, a kókuszreszeléket és a kakaóport összekeverjük, majd hozzáadjuk az almát és a 2 evőkanál mézet. Ha nem áll jól össze a massza, akkor adunk hozzá az alma félretett levéből. 
3. Diónyi gombócokat formázunk a masszából és meghempergetjük a kókuszreszelékben. 

41 KCAL/darab






Nézzétek, milyen aranyos barkák vannak
a kis barkafámon...  :)



Jó étvágyat!

Forrás: Nők Lapja Konyha 2013. október
 

22 megjegyzés:

  1. De jó ez a recept! Meg van pecsételve a felhasználásra váró almák sorsa:-)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jó ötlet ! Egyébként is imádom a kókuszgolyót, de ez legalább egészséges is (legalábbis annak tűnik :-D). Köszi, tuti kipróbálom.
    Sylvia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik az ötlet. :) Szerintem annyira nem lehet egészségtelen, hiszen alma van benne, natúr kókuszreszelék, akácméz, zabpehely és cukrozatlan kakaópor.
      Szerintem ízleni fog Neked. ;)

      Törlés
  3. Egyszerű és nagyszerű, megyek és elkészítem :)

    VálaszTörlés
  4. Finom lehet, és külön tetszik, hogy egyszerűen és gyorsan elkészíthető! :)

    VálaszTörlés
  5. Gabi,most idáig jutottam,tovább nem lapozok egyenlőre,mert ez a kókuszos is annyira tetszik,hogy ezt is elmentem,és elkészítem,vannak almáim hozzá! ha tovább maradok akkor minden recepted elmentem,és akkor nincs vége,annyira jó vagy!!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó ötlet, köszönöm szépen! Régóta keresem a nagy tömegben, egyszerűen előállítható egészséges kókuszgolyó receptjét, és most megvan. :)

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm nagyon finom édesség, én tettem bele fahéjat és apróra vágott diót is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen. Klassz ötlet a dió és a fahéj.

      Törlés
  8. Ma ez volt a vendégváró sütink, nagyon finom volt! Örülök hogy rátaláltam a blogodra. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök, hogy itt vagy Tünde. :) ..és annak is örülök, hogy ízlett a golyó.

      Törlés
  9. Nem tudok szó nélkül a fotók mellett elmenni! Csodásak és nagy kedvet adnak az elkészítéshez! Nagyon szerencsés a családod, hogy ilyen bájos lelkivilágú Tündérük van! Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andi!
      Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszenek a fotók és a finomságok. :)
      További kellemes időtöltést kívánok a blogon, és jó sütést-főzést!
      Üdv.:
      Gabriella

      Törlés
  10. Kedves Gabriella! Sokszor jártam már nálad! Nagyon jók a receptek, a pöttyös bögrék is nagyon-nagyon szépek! Most készítettem el ezt az almás kókuszgolyót. Nagyon finom lett! Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy tetszenek a pöttyös kerámiák, nekem is a szívem csücskei. :) ...és boldogan olvasom, hogy tetszenek a receptek is. :) Nagyon szívesen.

      Törlés