2014. február 22., szombat

Mezítlábas túrós lepény villámgyorsan

Valóban gyorsan elkészül, hiszen 5 perc alatt összekeverhető, aztán zsupsz be a sütőbe és bő fél óra múlva ehető. Nagyon finom! Amilyen hamar elkészítettem, olyan hamar meg is ettük. :) Gyors hétvégi desszertnek, vagy hétköznap egy tartalmas leves után második fogásnak kitűnő - szeretettel ajánlom Nektek.






Hozzávalók: 20x20 cm-es tepsihez
- 50 dkg túró
- 3 egész tojás
- 1 kis pohár tejföl (nálam 140 g)
- 5 evőkanál kristálycukor (vagy ízlés szerint, mi nem szeretjük nagyon édesen)
- 1 csomag vaníliás cukor
- 5 evőkanál búzadara
- fél csomag sütőpor

- a tetejére porcukor






Elkészítés:
1. A tojásokat habosra keverjük a cukorral, majd hozzákeverjük a tejfölt is. A búzadarát összekeverjük a sütőporral és a vaníliás cukorral és hozzáadjuk a tojásos keverékhez. Végül hozzáadjuk a túrót is. 
2. A tepsit kivajazzuk, liszttel picit megszórjuk, majd beleegyengetjük a túrós masszát, és előmelegített 160 fokos légkeveréses sütőben kb. 35-40 percig sütjük. Hagyományos sütőben 180 fokon. (a sütési idő tájékoztató jellegű, sütőtől függően eltérő lehet)
3. Sütés után kicsit hagyjuk hűlni, szeletelve és porcukorral meghintve tálaljuk.




Jó étvágyat!

Forrás: Receptözön 2012. októberi szám

 

11 megjegyzés:

  1. Előbb a nevét mosolyogtam meg, aztán a látványát. Utóbbit azért, mert olyan szemet gyönyörködtető:-) S annyira egyszerű!

    VálaszTörlés
  2. Én "alj nélküli túrósként" ismerem és imádom. Anyósom egyik specialitása, időnként a túrót is ő készíti hozzá, na ekkor a legigazibb! :))

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon guszta. Nekem is van egy hasonlóan egyszerű túrótortám amit imádunk, különösen sárgabaracklekvárral körítve, szerintem ezt is kipróbálom.

    VálaszTörlés
  4. De szépek benne túrószemek, nagyon guszta! :) Sokszor jól jönnek ezek az egyszerűen és gyorsan elkészíthető, mégis nagyon finom desszertek! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon meggyőző a látvány, gondolom nem csak az elkészítése volt villámgyors, hanem az eltüntetése is.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki és tényleg jó gyors sütemény:) Előbb túrót kell hozzá készítenem:)

    VálaszTörlés
  7. Már megint egy tuti kis recept...Amilyen egyszerű,olyan jól néz ki.Kedves Gabriella!Nagy rajongód vagyok,olyannyira,hogy már külön füzetem van a te receptjeidnek.Nagyon szeretem őket,soha nem csalódtam még egyben sem.Köszi a sok-sok receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De kedves vagy Dia! Köszönöm szépen, nagyon örültem a soraidnak! :)

      Törlés
  8. Gyakran csinálok,csak jó sok mazsolával! Jénai tortaformában.Nagyon finom.


    VálaszTörlés
  9. Köszönöm, hogy benéztetek, örülök, hogy tetszik a süti. :)

    VálaszTörlés
  10. Húsvétkor csináltam először ezt , de duplán....hamar eltűnt. Holnap is ez lesz.

    VálaszTörlés