Kókuszos álom - sütés nélkül

Roppanós csokoládé között nagyon finom kókuszos töltelék, hmmm... eltudjátok képzelni?
A kókusz és a csokoládé mindig jó párosítás, emiatt sejtettem, hogy nagyon finom lesz, de hogy ennyire!! Azt a nevet is adhattam volna neki, hogy bounty csokoládé, mert teljesen olyan az íze és az állaga is. ...és mivel nagy rajongója vagyok a bounty-nak, emiatt nekem ez a finomság nagyon bejött - szerintem Ti is odalesztek érte!
Karácsonyra kissé túlvásároltam magam kókuszreszelékkel, melynek a felét sem használtam el, ezért kutattam valami kókuszos recept után. ...és milyen jól tettem, mert így rátaláltam erre a sütés nélküli finomságra. Lehet, hogy hozok még a közeljövőben néhány kókuszos "dolgot", amíg el nem fogy a raktárkészletemről a kókuszreszelék... :)




Hozzávalók:
- 3 dl tej
- 10 dkg vaj
- 8 dkg kristálycukor
- 4 evőkanál búzadara
- 12 dkg kókuszreszelék
- 20 dkg ét- vagy tejcsokoládé
- 2 teáskanál olaj






Elkészítés:
1. A tejet felfőzzük a cukorral és a vajjal. Amikor elolvad a vaj, hozzáadjuk a búzadarát, de ekkor már csak kb. 1 percig főzzük, kevergetjük. Nem kell teljesen megfőzni a darát, csak félig! Levesszük a tűzről, belekeverjük a kókuszreszeléket is.
2. Ha langyosra hűlt, akkor egy kb. 20x20 cm-es formát/tepsit kibélelünk fóliával és beleegyengetjük a kókuszos masszát (belenyomkodjuk az ujjunkkal). Hagyjuk kihűlni.
3. 10 dkg csokoládét gőz felett felett felolvasztunk, elkeverünk benne 1 teáskanál olajat és a kihűlt kókuszos masszára simítjuk, majd betesszük a hűtőbe dermedni.
4. Dermedés után kivesszük a hűtőből, kiborítjuk egy tálcára úgy, hogy a csokis rész alulra kerüljön - levesszük róla a fóliát. Majd a másik 10 dkg csokoládét is felolvasztjuk gőz felett, elkeverünk benne 1 teáskanál olajat és a kókuszos massza tetejére simítjuk. (Így alul és felül is csokoládé réteg lesz.) Ismét betesszük a hűtőbe dermedni, majd 1-2 óra után szeletelve kínáljuk. Úgy lehet szépen szeletelni, hogy a kést forró vízbe mártjuk, megtöröljük papírtörlővel és szeletelünk - ezt lehet többször ismételni.




Jó étvágyat!

Forrás:  itt 

Megjegyzések

  1. Ez valóban nagyon finom lehet! Guszta! Szeretem a kókuszos süteményeket. Nekem is van egy bountys receptem, de jó régen csináltam.

    VálaszTörlés
  2. Na ez igen!! Ez nagyon nekem való! :)

    VálaszTörlés
  3. Gabi!
    Köszönöm szépen a receptet, nagyon jókor jött! Szeretem a receptjeidet! Isten tartsa meg a jó szokásodat, kívánok jó egészséget az egész családnak!

    VálaszTörlés
  4. Ajjaj házi bounty! Muszáj lesz kipróbálnom. Fantasztikusan jól néz ki!

    VálaszTörlés
  5. Régóta keresek olyan bounty receptet, ami hasonlít az eredeti csokira. Sokat kipróbáltam, egy se jött be! Remélem, ez lesz az igazi! Köszönöm :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyokat nyeldekelve olvastam a receptet és azt hiszem most rohannom kell a konyhába, hisz minden van hozzá!!

    VálaszTörlés
  7. Muszáj megcsinálnom, pedig nem vagyok nagy kókusz rajongó, de annyira szép!!!
    Viszem is a receptet, ha nem bánod?

    VálaszTörlés
  8. Istenien néz ki, csoda finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  9. Mivel lehetne a búzadarát helyettesíteni, hogy gluténmentesen is el lehessen készíteni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld meg rizsdarával.

      Törlés
    2. Rizsdarával jó lesz :)

      Törlés
    3. Én mindig kukoricadarával helyettesítem a búzadarát, még tejbegrízként is nagyon finom, szintén lisztmentesen. Ildikó

      Törlés
  10. Ez nagyon finom lehet! És milyen szépen tudtad szeletelni , nagyon guszta lett :-)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon tetszik ki fogom probálni. A kokusz kocka nekem is meg van,még más kokuszos sütik is szivesen megosztom én is a receptekt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülnék neki. Erre a címre elküldheted: gabriellakonyhaja@gmail.hu

      Törlés
  12. Nagyon köszönöm a receptet, kicsit tovább is gondoltam tiramisu-irányban. Bár nem lett olyan szép, mint a Tiéd, nem bírtam kivárni, míg megszilárdul :-) http://elrontotta.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
  13. Dupla mennyiséggel készítettem, kerek formában. Nagyon finom!!!!!! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  14. Zabkorpa nem lenne jó búzadara helyett a gluténmentes sütihez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, hát ehhez sajnos nem értek, nem tudok, mit írni neked... Pár sorral lentebb viszont valaki azt írta, hogy esetleg kukoricadarával lehet próbálkozni... én nem tudom.

      Törlés
    2. Zabkorpa sajnos nem gluténmentes!

      Törlés
  15. De szép szeletkék! Egyszer én is készítettem, a Nosalty-n találtam a receptjét, de kicsit lágy lett a töltelék. De nagyon-nagyon finom tud lenni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ott találtam, meg is van jelölve a forrásom. De én picit alakítottam azon a recepten, így nekem tökéletesen finom lett, tiszta bounty csoki. :)

      Törlés
    2. 20 dkg kókusz és pont jó lesz a konzisztenciája.

      Törlés
  16. Elkészítettem,finom lett,igaz olyan szépen nem tudtam szeletelni,mint Te! Egy kicsit levet enged a töltelékem :(
    Vajon miért?Köszönöm a receptet! :)
    További jó sütést kívánok! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlik. :) Szerintem egy icipicivel több búzadara kellett volna bele.

      Törlés
  17. a zabkorpa totál máshogy 'viselkedik', próbáld inkább kukoricadarával, max. kicsit tovább kell főzni.

    VálaszTörlés
  18. Próbáld inkább kukoricadarával.

    VálaszTörlés
  19. Kukoricadara esetleg?

    VálaszTörlés
  20. Szia ! megcsináltam a kókuszost, nagyon egyszerű.
    Van egy kérésem ill. kérdésem : kitalálnál a cukorbetegeknek styviával készíthető sütiket is ? nagyon hálás lennék társaimmal együtt .
    Köszi és minden jót kívánok

    VálaszTörlés
  21. Milyen vastag kókusz réteg van! Azt hiszem tudnám szeretni :-) ezt a sütit!

    VálaszTörlés
  22. klassz köszönöm:)

    VálaszTörlés
  23. En kiprobaltam nagyon finom!Koszonom

    VálaszTörlés
  24. Megcsináltam,gyorsan kész lett és még gyorsabban elfogyott,bár én az aljára nem raktam csokit...így is istenkirály ez a recept!

    VálaszTörlés
  25. Nekem a csoki besűrűsödött és kenhetetlen lett. Mi lehet a baj?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes jó minőségű csokival bevonni a süteményeket...
      + amikor már felforrt a víz, akkor zárd el a tűzhelyet, és a csoki a gőz felett olvadjon meg egy kis lábasban, ne a lobogó víz felett legyen a lábos, mert akkor is összecsomósodhat a csoki esetleg.

      Törlés
  26. En is kedvet kaptam elkesziteni. Egyszeruen csodasan nez ki! Koszonom :)

    VálaszTörlés
  27. JÚJ, DE SOKAN ÍRTATOK, NEM IS ÉRKEZEK MINDENKINEK VÁLASZOLNI. :)
    Köszönöm, hogy ennyien írtatok. Örülök, hogy nagyon ízlik azoknak, akik már kipróbálták.

    VálaszTörlés

  28. Szia! Ezt is muszáj volt elkészítenem :) Tényleg olyan, mint a Bounty csoki, csak krémesebb a töltelék, ezért nekünk jobban ízlik... vagyis ízlett, mert gyorsan elfogy. Szép estét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Moncsi!
      Nagyon örülök, hogy ennyire ízlik Nektek. Köszönöm szépen, hogy megírtad.
      Szép hétvégét!

      Törlés
  29. Szia Gabriella! köszönöm ezt a receptet is. Nagyszerű lett a süti, mindkettő a kókuszos mennyei, csak ott a fotok elszáltak, a maradékot gyorsan fotoztam és hozom Neked.

    2. perecet nem tudtam formálni, igy rudacskák lettek. Mária
    További kellemes szép estét kívánok!

    https://plus.google.com/104162833360846451005/posts/Nh4kpjWUp9N

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mária!
      Örülök, hogy ízlettek ezek a sütik is. Köszönöm a megjegyzést.
      További jó sütést kívánok!
      Gabriella

      Törlés
  30. Kedves Gabriella!
    Nem vagyok valami nagy sütögető,de enni annál jobban szeretem a finom süteményeket:)
    Most kipróbáltam a recepted,de nem volt itthon mérce,így egy kicsit hígabb lett a dolog,de egy kis banánnal dúsítottam,és tökéletes lett :)))

    VálaszTörlés
  31. Azt hiszem, hogy ma én is megvalósítom az "álmomat" :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://vicuska13.blogspot.com/2014/05/kokuszos-alom-ala-bounty.html
      Köszönjük, Gabriella, nagyon finom volt, egy morzsa sem maradt!!!

      Törlés
    2. Nagyon örülök, hogy elkészítetted Vicuska, és ennyire ízlett. :)
      Köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  32. Szia! Alufóliával, vagy folpackal szoktad kibélelni a tepsit?

    VálaszTörlés
  33. Szia!
    Köszönöm a receptet! Kétszer csináltam meg,tegnap és ma,mert a többiek kérlelték, hogy újra csináljam meg. Nagyon finom volt, azt hiszem ez lett a kedvenc süti! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Lua!
      Nagyon örülök, hogy ennyire ízlik Nektek is. :) Köszönöm, hogy megírtad.

      Törlés
  34. A vaj helyett jó a margarin is, vagy mindenképpen vajjal érdemes elkészíteni? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én vajjal szoktam, de nyugodtan készítheted margarinnal is.

      Törlés
  35. Nagyon fincsi lett, én csak a tetejét vontam be csokival! Nem túl édes édesség, szerencsére! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Angi!
      Örülök, hogy ízlik. :) Tényleg nem émelygős édesség - általában nem szoktam túl édesen készíteni az édességeket, mert semmit nem szeretünk túl édesen.
      Köszönöm, hogy írtál.

      Törlés
  36. Kedves Gabriella! Most készitettem el a kókuszos álom sütidet, nagyon nagyon finom lett. Holnap viszek a kollegőimnek kóstolót belőle. Köszönöm a finom receptet. Irén

    VálaszTörlés
  37. Isteni finom!!! Totál mint a bounty! :)
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is teljesen olyan, én is nagyon szeretem! ...és a kisfiamnak is ez a kedvence. :)

      Törlés
  38. Nagyon finom, de en kisebbekre vagtam, mert irto tomeny.

    VálaszTörlés
  39. Miért nem kell a darát teljesen megfőzni ? Félkeményen, roppanósan kell hagyni ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kell félkeményen hagyni, attól picit jobban kell megfőzni, de nem teljesen.

      Törlés
  40. Köszönöm szépen a receptet.Nagyon finom és hamar elkészül!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban