2014. január 4., szombat

Tojásfehérjés sütemény

Az ünnepi sütögetések után volt lefagyasztva néhány tojásfehérje, gondoltam, felhasználom ehhez a sütihez. Nézzétek, milyen szép hófehér a belseje, és nagyon kellemes a tészta állaga. Egyszerű, de igazán finom, én egyik szeletet ettem a másik után, a férjem is azt mondta, hogy kellemes kis süti, Milán pedig egyenesen imádja az ilyen jellegű süteményeket. Nem is tartott sokáig nálunk ez a kis rúd. :) Magában is nagyon finom, kortyolhatunk hozzá teát, de ehetjük lekvárral is.
Ha fagyasztott tojásfehérjét használunk, előző nap vegyük ki a mélyhűtőből, tegyük a hűtőbe és másnap már használhatjuk.

A Ditsy Floral porcelán bögre is megtalálható a webáruházban az alábbi linken:
www.pottyosotthon.hu 





Hozzávalók: 1 őzgerincformához
- 5 tojásfehérje
- 13 dkg vaj
- 10 dkg kristálycukor
- 13 dkg sima liszt
- 1 teáskanál sütőpor
- 1 evőkanál frissen facsart citromlé






Elkészítés:
1. A sütőt melegítsük elő 170 fokra.
2. A vajat olvasszuk meg, majd hagyjuk hűlni.
3. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, majd folyamatosan hozzáadjuk a cukrot és szép simává verjük.
4. A sütőporral elkevert lisztet is fokozatosan hozzászitáljuk, összekeverjük. Végül hozzáadjuk a folyékony vajat és a citromlevet is, és simára keverjük a tésztát.
5. Kivajazzuk/lisztezzük a formát, egyenletesen belesimítjuk a tésztát, és 170 fokon légkeveréses sütőben kb. 25 percig sütjük. (a sütési idő tájékoztató jellegű, hagyományos sütőben valószínű több ideig kell sütni, ezért végezzünk tűpróbát)  

Tipp: 
Tehetünk bele tejben áztatott mazsolát és apróra vágott csokoládét - úgy még finomabb és szaftosabb.  


Jó étvágyat!


Forrás: Édes finomságok a Nagyi konyhájából

 

13 megjegyzés:

  1. Olyan könnyűnek látszik, hogy szinte várom, hogy felrepüljön a tányérról ide hozzám - természetesen :-D - ... :)

    VálaszTörlés
  2. Jó kis recept, tea mellé, fantasztikus lehet :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki látszik mennyire könnyű lehet a tésztája. Nekem is csücsül a mélyhűtőbe pár fehérje, majd rászánom magamat és megsütöm ha legközelebb jönnek haza a gyerekek.Biztos hamar "elvarázsolnák" a tányérról:-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a színe és az állaga is, finom lehetett! :) Már sokszor láttam ilyen fehérjéből készült sütit, de még nem próbáltam ki, itt az ideje! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó lehet a tésztája, látszik a képről! Lekvárral fincsi lehetett.

    VálaszTörlés
  6. Pont 5 tojásfehérjém maradt ma ki is próbálom

    VálaszTörlés
  7. Nálam is folyamatosan gyűlnek a tojásfehérjék, most már van egy újabb remek receptem az elhasználásukra:-)

    VálaszTörlés
  8. Valóban amilyen egyszerű, olyan finom szaftos ez a sütemény. Érdemes észben tartani a receptet. :)
    Örülök, hogy benéztetek hozzám, köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  9. Ismerem és ha összegyűlik a fehérjém meg is szoktam sütni...Mondjuk elég régen nem sütöttem, mert mostanság híján vagyok fehérjékből...:o) Guszta!

    VálaszTörlés
  10. Tudod, hogy ebből lehetne méterest is csinálni? Mi éppen ilyen őzgerincformát használunk az elkészitéséhez :) Mivel nálunk már rég készült, ezért még mindig adós maradok a recepttel...

    VálaszTörlés
  11. Már többször sütöttem,de kevertem hozzá darált diót,mazsolát,birsalmasajtot,vagy aszalt vagdalt gyümölcsöt,reszelt csoki.Attól függ mi van itthon.Gyorsan elfogy.

    VálaszTörlés