Töltött paprika

Tipikusan magyar és nyári étel, bő 1 óra alatt elkészül. Nagyon szeretjük, ezért tulajdonképpen én nem csak nyáron szoktam készíteni, hanem ősszel is, amíg csak találok paprikát hozzá a kertben. 😊




Hozzávalók:
4 nagy vagy 8 kisebb paprika 
 25 dkg darált sertéshús 
 3 csapott evőkanál rizs 
 1 kis doboz paradicsompüré 
 1 csokor zeller zöld 
 2 dl tejföl 
 2 evőkanál finomliszt 
 1 kis fej vöröshagyma 
 1 evőkanál ételízesítő 
 1 teáskanál piros fűszerpaprika por
 őrölt fekete bors ízlés szerint
 só ízlés szerint


Pöttyös Otthon webáruház az alábbi linkre kattintva:



Elkészítés: 
  1. A töltelékhez a darált húst összegyúrjuk a megmosott és lecsepegtetett rizzsel, majd a finomra vágott hagymával, a fűszerpaprikával, a borssal és sóval fűszerezzük/ízesítjük.
  2. A paprikák szárát egy vékony "kalappal" együtt levágjuk, ereit és csumáját kiszedjük, majd a tölteléket lazán beletömjük (azért lazán, mert a nyers rizs főzés közben dagadni fog). 
  3. Ha a töltelék nem fér bele a paprikába, kis gombócokká formáljuk. 
  4. Egy lábasban egymás mellé helyezzük a paprikákat (és a maradék húsgombócokat), majd annyi forrásban lévő vízzel öntjük fel, amennyi ellepi. Beletesszük a paprikák kalapját és a zellercsokrot, beleszórjuk az ételízesítőt, ezután fedő alatt kis lángon kb. 30 percig főzzük. 
  5. Közben a paradicsompürét simára keverjük 1 dl vízzel, a tejföllel és a liszttel. 
  6. A megfőtt paprikákat és a gombócokat kanállal óvatosan kiszedjük a léből, és félretesszük. A paradicsomos-tejfölös keveréket beleöntjük a lábasba, folytonos keverés közben kiforraljuk. A kissé besűrűsödött mártásba óvatosan visszatesszük a paprikákat és még egyszer "rottyantunk" rajta egyet (azaz felforraljuk).



Jó étvágyat!

 Van róla régebbi kép is, mivel nyár végén és ősz elején elég gyakran készítem, mert imádom!  

 

Megjegyzések

  1. Miért van az hogy amit látunk egyből megkívánjuk?:-) Biztos azért mert nagyon guszta és mert szeretem bármikor évszaktól függetlenül. Általában 3-4 paprikát töltök a többit gombócnak szoktam csinálni. Családunk is nagyon kedveli különösen kisebbik lányomnak kedvence.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom Éva, de általában én is így szoktam ezzel lenni. Annyi finomságot látok minden nap, szinte mindegyik meg is tetszik, és azt sem tudom eldönteni, melyiket enném szívesen, mit süssek-főzzek? :)
      Én is imádom a töltött paprikát (pedig gyerekkoromban semmi pénzért nem ettem volna meg - érdekes).

      Törlés
  2. A kedvenc ételem!!! Képzeld, újabban kölest teszek a töltelékbe rizs helyett és úgy is isteni... :-P

    VálaszTörlés
  3. Hú,de be tudnám én ezt most kanalazni, annyira szeretem. Én ezt a tejfölös elkészítési módot nem ismertem, de legközelebb lehet, hogy kipróbálom. Viszont a töltelékbe mindig teszek 1 kávéskanálnyi tejfölt, ettől biztos, hogy megpuhul a rizs, egy régi kolléganőm adta egyszer a tanácsot, mikor rendre kőkemény gombócokat sikerült gyártanom. Télire is szoktam fagyasztani direkt a töltött paprika kedvéért paprikát, hogy amikor megkívánjuk meg tudjam főzni. Nagyon klassz a fotó is.

    VálaszTörlés
  4. Szeretem! Kellene készíteni. :))

    VálaszTörlés
  5. Arra jöttem rá (felnőtt fejjel :), hogyha vastag húsú paprikába töltöm,
    mint pl. a kápia, vagy a kaliforniai is, sokkal inkább eszi meg mindenki
    -ugyanis mi nem szeretjük a külső 'hártyás' héját, a paprika húsát viszont nagyon-
    jobban jár mindenki és kevesebb paprika landol egyből a kukában! :D
    Nagyon jól néz ki a Tiéd is!!! :)

    VálaszTörlés
  6. Érdekes, én a paradicsomlében szoktam főzni. De így is finom lehet! Egyik kedvenc ételünk. Mindenki szereti... :o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is a paradicsomlében főzöm eleve. De most több receptet is megnéztem és mindenki sima vízben főzi.. Azért én maradok a paradicsomlében való főzésnél.

      Törlés
    2. Mert paradicsomlében KELL főzni, Uramatyám, nem is értem...

      Törlés
  7. En a hagymat dinsztelem,teszek hozza fuszer paprikat,sot,borsot,adok hozza egy kis vizet,rotyogtatom amig elparolig szinte belole es megvastagszik,ezt keverem a daralt hushoz,sokkal jobb aromaja van mint nyersen.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbb receptek a múlt hónapban